برنامه فیزیکی رستوران جدول ریزفضاهای ضوابط طراحی رستوران pdfوppt معماری نواز | memarinavaz

میزان کارکرد آشپزخانه صنعتی به انعطاف پذیری آن برای شست شو و تمیز کاری بستگی دارد. هر سطحی که در تماس با مواد مختلف باشد باید طوری انتخاب شود که هیچ ماده ای را به خود جذب نکند. از این رو جایگذاری چربی گیر و انتخاب متریالی مثل استیل ضد زنگ برای تجهیزات می تواند یکی از راهکارهای مهم برنامه فیزیکی رستوران باشد. بعد از شناسایی گلوگاه ها از تکنیک طراحی خطوط کاری عمودی در راستای دیوار در آشپزخانه صنعتی و جایگذاری تجهیزات زیرکانتری می توان استفاده نمود. یکی از نکته های مهم دیگر که باید برای توسعه فضا به آن توجه کرد، این است که درکنار شناسایی گلوگاه ها باید بخش های شست شو و سینک ها نیز بررسی شود و تا آنجا که ممکن است از نواحی پخت جدا گردند. برای آنکه در طراحی به این هدف دست پیدا کنیم، و همه اینها در رعایت بالانس ظریفی است.

  • علاوه بر دانلود فایل ارایه شده در این بخش شما می توانید به صفحه ” مطالعات معماری و جدول سرانه و برنامه فیزیکی زرنقش “ نیز سر بزنید.
  • طراحی داخلی تنها برای اهداف زیبایی شناسی نیست، بلکه خدماتی است که هتل به مشتری و نوع محیطی که با کمک طراحی ایجاد می کنید ارائه می دهد.
  • چون تعداد افراد بعضى از خانواده ها زیاد و بیش از تعداد تختخوابهاى اتاق است، ناچار استفاده از تخت اضافى ناگزیر خواهد بود .
  • بسته به بزرگی و یا کوچکی رستوران مدرن برای راه اندازی تجهیزات مورد نیاز در این بخش تغییر می‌کند.
  • همچنین ممکن است بخواهید برای ایجاد یک فضای منحصر به فرد در مجموعه، نورپردازی برجسته ایجاد کنید.
  • مسیرهای فرار نیز باید فضاهای سبکی باشند و مهمانان و کارکنان را در کوتاه ترین و ایمن ترین مسیر موجود از ساختمان خارج کنند.

آب و هوای کاستاریکا از نوع گرمسیری است که میانگین بالاترین دمای آن 27 درجه سانتیگراد و کمترین آن 18 درجه با وزش باد ملایم است. هتل که به معنای کاخ و مهمانخانه می باشد در شهرها یا اماکنی که دارای عوامل جذب کننده توریست می باشند، احداث می شود و دارای اتاق های متعدد، سالن جشن ها، رستوران، استخر و تریا و فروشگاه و نمایندگی فروش  بلیط و… می باشند . برای مثال در طراحی رستورانی استاندارد پوشش سطح دیوار سالنهاى پذیرایى باید ضمن دارا از کف تا زیر سقف از مصالح مقاوم، صاف، بدون فرورفتگى و شکاف و قابل شستشو باشد. در ادامه ویژگی های مهم که باید ضمن طراحی و راه اندازی رستوران در نظر داشته باشید آورده شده است.

طراحی آشپزخانه صنعتی

معماری، طراحی داخلی و آرم رستوران، به سرعت با مشتری ارتباط برقرار می کنند و سبب ایجاد شناخت از طرف او نسبت به رستوران می شوند. با این وجود، باید توجه کرد که تکیه بیش از حد روی ظاهر یک رستوران، باعث محدودیت درقابلیت تغییر کاربری ساختمان در آینده می شود. در نهایت، برای بهینه‌سازی طراحی نقشه و برنامه فیزیکی رستوران، معمولاً بهتر است با معماران، طراحان داخلی و متخصصان رستوران مشورت کنید تا نیازها و اهداف خاص شما را در نظر بگیرند و یک طرح مناسب برای رستوران خود ایجاد کنند. پروژه کامل مجموعه رفاهی بین راهی یکی دیگر از مواردی است که توسط اساتید بر عهده دانشجویان معماری گذاشته می‌شود.

به همین دلیل استفاده از تجهیزات مدرن مانند مه پاش و یا پنکه مه‌پاش می‌تواند بر رضایت بیشتر مشتریان تأثیرگذار باشد. مه پاش رستوران (fogger restaurant) ، دستگاهی است که آب را از یک مخزن به نازل‌هایی می‌رساند. قطرات آب پس از رسیدن به پایه نازل  با فشار زیاد از آن خارج شده و به شکل ذرات بسیار ریز و مه مانند در هوا اسپری می‌شوند.

پلان ها و پروژه های VIP

این مکان‌ها به علت فرایند پخت‌وپز و رفت‌وآمد مشتریان، در فصل‌های گرم سال معمولاً هوای نامطبوعی دارند. به‌طوری‌که بدون دستگاه تهویه و یا سیستم خنک‌کننده نمی‌توان مدت زیادی در آنجا ماند. لابي علاوه برمعرفي شخصيت هتل به صورت فضاي اصلي ارتباطي است كه ميهمان ها را به سمت پيشخوان لابي، آسانسورها، اماكن عرضه غذا و نوشيدني، اتاق هاي جلسات و ضيافات، مجموعه ورزشي و ساير فضاهاي عمومي هدايت مي كند. از دیگر عملكردهاي لابي كانون كنترل است كه درآن كاركنان به صورت بصري برمسيرهاي دسترسي به هتل نظارت مي نمايند.

برنامه فیزیکی رستوران جدول ریزفضاهای ضوابط طراحی رستوران pdfوppt معماری نواز | memarinavaz

توسط گلستان

گلستان عبدی