سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

اما حقیقت این است که این موضوع نه تنها به پیشرفت سایت شما کمک نمی کند، بلکه باعث افت زیاد سئو و رتبه آن نیز می شود. به این پروسه که طی آن مشکلات فنی سایت مورد تحلیل قرار گرفته و مرتفع می شوند، سئو تکنیکال یا فنی می گویند. فشرده سازی کدها، بهبود سرعت سایت، امنیت، وضعیت صفحات 404 و ریدایرکت ها، بررسی وضعیت تگ ها و … از جمله اقداماتی هستند که در سئو فنی باید انجام شوند. به طور کلی در پاسخ به این سوالات باید بگوییم این ها ماشین های پاسخ گویی به سوالات هستند. موتورهای جستجو به سیستم های نرم افزاری گفته می شود که درصدد پیدا کردن محتوا در شبکه های جهانی می باشند، این موتورها محتواهایی را پیدا می کنند که با کلمات مورد جستجو مطابقت داشته باشد.

  • در محتوای صفحه سئو چیست به هریک از زیرشاخه‌ها به صورت کوتاه پرداخته می‌شود و برای توضیحات بیشتر کاربر را به صفحه توضیحات کامل‌تر ارجاع می‌دهیم.
  • سایت‌های زیاد ایرانی و خارجی وجود دارند که در آن‌ها می‌توانید برای خود یک بلاگ ایجاد کنید و هرازگاهی پستی از خود را در آن منتشر کنید.
  • در‌حقیقت، تولید محتوای خوب و با‌کیفیت، از مهم‌ترین کار‌هایی است که برای جذب مشتری و کسب سود در کسب و کار خود، می‌توانید انجام دهید.
  • منظور آنها این است که شما باید مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و آنها را در سراسر صفحه پخش کنید تا مطمئن شوید که گوگل از موضوع صفحه آگاهی یابد.
یکی دیگر از فرصت های خوب یافتن کلمات کلیدی با Featured snippet، کادر به اصطلاح “People also ask” نتایج گوگل است که اغلب در زیر Featured snippet ظاهر می شود. علاوه بر دلایل واضحی که برای استفاده از آن وجود دارد، استفاده از پروتکل HTTPS در سال 2014 به یک فاکتور رتبه بندی (البته نسبتا کم قدرت) تبدیل شده است. به عبارت دیگر، اگر از HTTPS استفاده نکنید، ممکن است وب سایت شما در گوگل بدتر از رقبا عمل کند. یکی از رایج‌ترین «اشتباه‌هایی» که می‌بینم این است که افراد تیترهای صفحات خود را قابل کلیک کردن نمی‌کنند، به خصوص وقتی صحبت از وبلاگ‌ها به میان می آید.

تاثیر سوشال سیگنال در سئو

از این رو با استفاده از Ahrefs می‌توانید به راحتی بک لینک‌های مرده را پیدا کرده و آن‌ها را با بک لینک‌های مفید و ارزشمند عوض کنیم. این ابزار کارکردی راحت دارد و می‌توانید به سادگی از آن بهره بگیرید. اما این ابزار با وجود سادگی، تاثیرات مختلفی می‌تواند از خود برجای بگذارد.

سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

این راهنما از مسائل فنی گرفته تا بهینه سازی CTR و همینطور مسائل مرتبط با تجزیه و تحلیل پیشرفت شما را پوشش می دهد. یک راهکار عالی برای شروع تحقیق، استفاده از یک ابزار جستجوی کلمات کلیدی است، جای که میتوانید در آنها به طور خاص، کلمات کلیدی پرسشی را پیدا کنید. همانطور که در فصل قبل ذکر کردیم، تگ عنوان و متا دیسکریپشن یک صفحه، مکان خوبی برای استفاده از کلمه کلیدی هدف است. اگر مطمئن نیستید که وب سایت شما برای استفاده در موبایل مناسب است یا نه، می توانید آن را با این ابزار گوگل تست کنید یا به گوگل سرچ کنسول بروید و ببینید آیا در بخش Mobile Usability مشکلی وجود دارد یا خیر.

برای اینکه یک کسب و کار بتواند در اینترنت باشد می‌بایست با توجه به این الگوریتم‌ها بتواند کاری انجام دهد که در صفحه اول گوگل(serp) قرار گیرد و بیشترین میزان ورودی را جذب کند. از آنجایی که اینترنت در تمام لایه‌های زندگی ما نفوذ کرده و صنایع مختلف را تحت تأثیر قرار داده‌است، باید کسب‌وکارها برای کسب درآمد و افزایش فروش خود از ان استفاده کنند. عبارت سئو (Search engine optimization) SEO و به معنای بهینه‌سازی صفحات سایت بهینه‌سازی صفحات برای موتورهای جستجو می‌باشد.

آنالیز تخصصی سئوکار

توسط گلستان

گلستان عبدی