شرایط نگهداری گل لاله و پیاز لاله در خانه آموزش مجازی نگهداری گل و گیاه جوانه بان | flowerbook

این گل با اینکه زیبایی خاصی دارد از آن می توان برای تولید داروهای خواب آور برای کسانی که خواب راحتی ندارند استفاده نمود. شما عزیزان بایستی در مواجهه با ریشه این گل با آگاهی و توجه بسیار رفتار نمایید چرا که سمی است. اگر منطقه‌ای که قصد کاشت گل لاله را در آن دارید سرد باشد به دلیل رطوبت بسیاری که در آنجا ممکن است باشد می توانید پیازهای خود را از دل خاک بیرون کشیده و در انبار نگه دارید. بعد از اینکه گل از بین رفت باید پیاز آن را از خاک درآورده و ساقه ی آن را برید. پیاز در یک مکان خشک و تاریک نگهداری شود و سال دیگر دوباره آن را بکارید. سازگار نبودن پیاز این گیاه به رطوبت باعث می شود خاک سبکی برای آن در نظر بگیرید که زهکشی نیز شده باشد.

  • این گل امروزه در هلند بسیار محبوب است و هلند را بزرگ‌ترین تولید کننده گل لاله می‌دانند.
  • کود مورد استفاده نباید زیاد نیتروژن داشته باشد باعث می شود گیاه از بین برود و یا تضعیف شود.
  • همانند هر گیاه و گل طبیعی گل‌ های لاله نیز یک سری نیازمندی‌ ها دارند که بایستی بدان توجه کرد.
  • از ویژگی‌های خاص گونه‌ی شنل قرمزی برگ‌های سبز با رگه‌های بنفش روی آن‌ها است.

پیازها را نسبتاً عمیق بکارید – 15 تا 20 سانتیمتر عمق یا حدود سه برابر ارتفاع لامپ. یک سوراخ عمیق‌تر از آن حفر کنید تا خاک شل شود و زهکشی مجله خبری کتاب گل شود. در خاک های رسی، به جای آن به عمق 7.5 تا 15 سانتیمتر بکارید. در آب و هوای سردتر شمالی، آن را در اواخر شهریور یا مهر بکارید.

نحوه کشتن گیاه کودزو

گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. گل لاله با تنوع زیاد رنگ‌هایش یک انتخاب عالی برای فرش کردن باغچه خانه شماست. در واقع گل لاله از ایران به ترکیه برده شده و از آن جا به سراسر جهان رسیده است.

با گل لاله و انواع آن بیشتر آشنا شویم

این گل از گروه سوسنیان به شمار می‌آید و در این زمره جای می گیرد. محل اصلی رویش لالهٔ خودرو در آسیای مرکزی در نظر گرفته می شود. در مورد نگه داری و کاشت گل‌های زیبای لاله بایستی بدانید که خاک گل لاله باید از زهکشی درستی برخوردار باشد. پس بهتر است این پیازها در خاکی غنی و سبک کاشته خاک هایی که دارای مقدار مساوی ازت- فسفر – پتاسیم هستند مناسب می باشد. در این مطلب از وبلاگ آکادمی آموزش گل آرایی علی ولی به معرفی گیاه زیبای… گل لاله در دمای 15 تا 18 درجه رشد خوبی دارد و در برابر سرما مقاوم است.

جعبه گل شماره 216

اگر هوای معتدل غیر فصلی باعث رشد زودرس در زمستان شود، خطر آنقدر که به نظر می رسد بزرگ نیست. با این حال، اگر دمای سرد زمستانی بازگردد، ممکن است رشد را به تاخیر بیندازد. برف در این مورد واقعا مفید است، زیرا می تواند شاخ و برگ را از سرمای شدید عایق کند. هر زمان که احساس کردید خاک گلدان خشک شده است، می‌توانید لاله را آبیاری کنید.

http://agriculture-na.ir

توسط گلستان

گلستان عبدی