لاله ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | flowerbook

این گل زیبا حداکثر می تواند در حدود دو ماه کارایی داشته باشد . پیازهای این گل زینتی را به هنگام فصل تابستان و یا در پاییز می کارند که در این زمان هنوز شروع به ریشه دادن نکرده است. پس از این که پیازها شروع به ریشه دادن کردند دمای مناسب آن 12 درجه سانتیگراد خواهد بود. یکی از عوامل مهمی که باید بدان توجه کنید خاک مناسب برای کاشت پیازهای گل لاله است.

اجزای گل لاله

کمپوست، پودر استخوان و کود گرانوله برای لاله مناسب هستند. محل مناسب کاشتن پیاز لاله جایی است که آفتاب صبحگاهی و سایه ی طولانی عصرگاهی داشته باشد. هر قدر که شرایط خاک نامناسب تر و مواد غذایی کمتری داشته باشد پیازهای شکل گرفته ریزتر خواهند بود. شود اما با امدن زمستان و کاهش دما از بین خواهد رفت البته خود پیاز از بین نمی رود . نور اندک محیط نیز از دیگر دلایل عدم گلدهی این گیاه است. توان پیازهای جوان را از خاک درآورد و آنان را برای انبار کردن در طی زمستان آماده کرد.

برخی از افراد نسبت به دیگران حساس تر هستند، اما خوردن پیاز اغلب منجر به حالت تهوع، مشکلات معده، تب و موارد دیگر می شود. اگر دوست دارید در آشپزخانه خلاق باشید، لاله اضافه کنید. گلبرگ ها خوراکی هستند و طعم شیرینی دارند – آنها را به تزیین عالی برای کوکتل، کیک و موارد دیگر تبدیل می کند. با این حال، یکی از ویژگی های قابل توجهی که در بسیاری از لاله ها مشترک است این است که اکثر آنها گل های کاملاً متقارن دارند. لاله‌ها در اصل در کوه‌های معتدل و مراتع آسیای مرکزی و جنوب اروپا رشد می‌کردند.

  • این گونه از لاله ها را از خانواده هیبریدهای Darwin شناخته میشوند.
  • همچنین بعضی از نمونه های این گیاه را می توانید به صورت گلدانی پرورش داد.
  • ما در تیم تولید محتوای سایت آکادمی علی ولی در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه گل آرایی و راه‌های کسب درآمد از آن را برای شما فراهم کنیم.
  • ساقه ها را به صورت عمودی در گلدان و مرتب و کنار هم قرار دهید از قرار دادن ساقه ها با زاویه تا جای امکان بپرهیزید.

برگ در لاله ها به دو صورت برگهای بلند و ظریف با کناره های تقریباً موازی و غالباً پیچ خورده در حول محور میانی و یا به صورت برگهای صاف با نوک کشیده مشاهده می شود. حاشیه برگها بدون پرز یا پرز دار و در برخی از گونه ها در حاشیه برگها نوار قرمز رنگی دیده میشود. گلدان ها را باید در فضای باز قرار دهید تا نیاز سرمایی آن رفع شود حتی در صورت بارش برف و باران نیاز به جابجا کردن گلدان ها از زیر برف نیست. زادگاه گل لاله، مناطق بومی قاره آسیا، آفریقا و اروپا می باشد. لاله ها یکی از گل هایی هستند که فوراً قابل تشخیص هستند، اما قطعاً همه آنها یکسان نیستند!

سالار عقیلی

اگر دمای محیط خیلی بالا باشد گلدهی مجله خبری کتاب گل به مشکل می‌خورد. باید از گل لاله در برابر پوسیده شدن ریشه محافظت نمود و از آلودگی ریشه آن جلوگیری به عمل آورد. از طریق کشت و صادر کردن این گل بسیار زیبا به کشورهای مختلف تا حدود زیادی می توان به اقتصاد کشور کمک کرد.

در این زمان جوانه های تازه روییده که رنگ سفیدی دارند را مشاهده خواهید کرد. بسته به نوع رقم پیاز، پیازهای کوچکتر از یک اندازه معین، تنها یک برگ تولید خواهند کرد و تا سال بعد گل نخواهند داد. بسته به رقم، برای برداشت گل از پیازهایی استفاده کنید که دور کمرشان بیشتر از ۱۰ تا ۱۲ سانتی‌متر باشد. ولی اگرکه قرار باشد که در انبار خشک نگهداری شوند یا به سرعت کاشته و آبیاری شوند، پیازها باید با پودر قارچ کشی آغشته شوند.

تواند این گیاه را مورد حمله قرار دهد و موجب زدی برگسار و ضعیف شدن گیاه و عدم رشد مناسب پیازهای جوان زیر خاک شود. در صورت استفاده از یخچال نیز توجه داشته باشید که دمای قسمتهای مختلف یخچال با یکدیگر متفاوت است. طبقات پایین یخچال ممکن است بسیار سرد باشد و مناسب نگهداری پیازهای لاله نباشد.

http://agriculture-na.ir

برای کاشت این گل زینتی در داخل گلدان همان طور که در بالا ذکر شد سر پیاز مورد نظر بایستی به سمت بالا باشد. اگر می خواهید بدانید که چه دمایی برای کاشت گل لاله مناسب است باید بدانید که دمای 2 تا 4 درجه مناسب خواهد بود. در ماه اسفند لاله‌ها شروع به جوانه زنی کرده و گلبرگ های خود را به تماشا می گذارند تا چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب نمایند. حال بایستی گلدان مورد نظرتان که پیاز در آن کاشته شده است را خوب آبیاری کنید. اگر می خواهید این گل را در داخل گلدان بکارید بایستی اندازه گلدان مورد نظرتان بزرگتر از 10 سانتی متر باشد. همان طور که می دانید گل لاله از گیاهانی است که از منظر دارویی نیز بسیار حائز اهمیت قرار گرفته است.

خاکی که گل لاله بتواند به خوبی در آن رشد و نمو یابد خاک شنی و رسی باشد. برای این که بتوان از این گیاه و گل محافظت کرد بایستی در شرایط اقلیمی مناسبی آن را پرورش داد. این گل به دما حساس میباشد و باید در هوای خوب و دمای مناسب نگه داری گردد.

توسط گلستان

گلستان عبدی