معنای پشت هر رنگ لاله + نحوه نگهداری و کاشت | flowerbook

در آن زمان گل فوق العاده محبوب بود و تجارت سوداگرانه پیاز لاله توسعه یافت. آن روزها می‌توانستید یک خانه کامل کنار کانال در آمستردام به قیمت یک پیاز گل لاله بخرید. یک دسته زیبا از لاله ها اکنون فقط چند پوند قیمت دارد، اما نمادگرایی ارزش بیشتری پیدا کرده است. همه ما حداقل هنگام مسافرت به دشت های سبز ایران یا در گلفروشی های خاص گل لاله را دیده ایم. خواستگاه این گل های سه گلبرگی، مناطق معتدل رو به سرد است که رطوبت چندانی نیز ندارند. این گیاهان که از طریق پیاز رشد می کنند، بر اساس میزان گلدهیشان، در سه دسته مختلف زود گلده، گل دهنده در اواسط فصل، دیر گل دهنده جای می گیرند.

آنتوریوم با گلدان فلزی پایه دار

اگر به دنبال این هستید که گل لاله‌ای که پرورش میدهید آب کمتری مصرف کند آن را در محیط های روباز کشت کنید. سعی کنید گل لاله خود را در خاک هایی که رطوبت بالایی دارند کشت نکنید. گل لاله از جمله گل‌هایی است که دارای تنوع رنگ و شکل می باشد. از این گل در سرتاسر جهان بیش از 160 گونه یافت شده است.

چگونگی نگهداری گیاهان در زمستان

این گیاه دارای ۱۵۰ گونه متفاوت است که هر یک از گونه ها ظاهری منحصر به فرد و نمادی متفاوت دارند. لامپ ها نیز از نظرفنیخوراکی هستند، اما ما آن را توصیه نمی کنیم. آنها طعم چندان مطبوعی ندارند و باید با احتیاط آماده شوند زیرا چندین قسمت از لامپ کمی سمی هستند.

http://agriculture-na.ir

اگر میخواهید در داخل خانه به پرورش لاله بپردازید بایستی نوعی لاله را که متناسب با آن محیط است انتخاب نمایید. برای این که گل های لاله خود را زودتر به فروش برسانید می توانید در شرایط نگه داری آنها تغییراتی ایجاد کنید. هم چنین می توانید از گیاهانی که ساقه گلشان از ارتفاع کمتری برخوردار است استفاده کنید . بیش از 3000 گونه از لاله به صورت پرورش و کشت انتخابی تولید گشته‌اند. در منطقه‌هایی که آب و هوای آن ها سرد است گل لاله به صورت دائمی می باشد.

برخی از رنگ‌های گل لاله بسیار کم یاب هستند از این رو بسیار با ارزش بوده و از قیمت های بسیاری برخوردار می باشند. جالب است بدانید کشور هلند تولیدکننده اصلی این گل در جهان می باشد. بسیاری از افراد در روز عشق برای یک دیگر گل لاله پیشکش می کنند و آن را سمبل عشق و وفاداری می دانند.

  • پروندلبو، لاله‌ها و زنبق‌های ایران و گونه‌های مجاور، ۴۲–۳۸.
  • پس از این که پیازها شروع به ریشه دادن کردند دمای مناسب آن 12 درجه سانتیگراد خواهد بود.
  • ما می توانیم تضمین کنیم که دوستان، خانواده یا عزیزان شما مطمئناً یک دسته گل عمودی از گل لاله های زرد را دوست دارند.
  • اکنون در گلدان آب بریزید، تا جایی که فقط 3 سانتی متر از پایین پیاز را بپوشاند.
  • لاله سفید نماد صلح و آرامش و در بعضی منابع گل لاله سفید را برای نشانه بخشش می‌دانند.

در زمان های ابتدایی که این گل زیبا را به کشور هلند بردند بسیار مشهور گشت و قیمت آن نیز بالا بود. این گل که زیبایی بسیاری دارد در ابتدا از کشور عزیز ما ایران نمو و رشد یافته است. تا اینکه مجله خبری کتاب گل در اوایل سال 1554 م توسط امپراتوری عثمانی به اروپای شرقی منتقل شد و در سال 1562 به هلند نیز رسید. هلندی ها به دلیل زیبایی شیفته این گل شدند و شروع به کاشت و پرورش این گل نمودند. زهکشی درست خاک این گل به این دلیل است که از پوسیدگی پیاز گل لاله جلوگیری گردد. کشور ایران از جمله مناطقی است که مکان رویش انواع گل لاله به دلیل شرایط مساعد جغرافیایی خود می باشد.

توسط گلستان

گلستان عبدی