نحوه استفاده از گل رز | flowerbook

با بهره گیری از نیروی های جوان، خلاق و خوش ذوق، جدیدترین و مدرن ترین مدل های سبد گل و باکس گل را برای شما به ارمغان بیآوریم. رز قرمز از گذشته ها تا کنون نماد عشق بوده است و رنگ قرمز آن یادآور قلب فرد عاشق است. برای آشنایی کامل با تفاوت های رزایرانی و گل رزهلندی . میتوانید به مقاله ۵ تفاوت بین رزایرانی و هلندی مراجعه کنید. اما در اینجا توضح مختصری درباره آن خواهیم داد.

گل ارکیده فالانوپسیس

بهترین ترکیب خاک برای این گل، ترکیب خاک باغچه، ماسه شسته شده و کود حیوانی و یا ترکیبی از ورمی کمپوست، خاک باغچه و ماسه می باشد که باید طبق مشورت ترکیب شود. گل های رز برای رشد خوب و شادابی به رطوبت کافی و آب فراوان نیاز دارند، بهتر است آبیاری در زمان اول صبح و به شکل عمیق انجام شود. به طور کلی در فرهنگ عام رنگ سفید بیانگر پاکی، بی گناهی، صلح و احترام است. معمولاً از مجله خبری کتاب گل سفید در مراسم های ازدواج و عروسی و سایر مناسبات تشریفاتی استفاده می شود. گل رز صورتی نمادی از دوست داشتن پاک و عمیق، سپاسگزاری از زحمات و لطف دیگران و شادی است. یک شاخه از آن هم می تواند نشانگر لطف شما و یا تحسین طرف مقابل باشد.

http://agriculture-na.ir

برای خرید گل رز کافیست از منوی انتخاب گل، رز را انتخاب کرده و در صفحه مربوطه انواع محصولات از جمله دسته گل رز، باکس گل رز و گل رز جاودان را مشاهده نمایید. محصول خود را انتخاب نموده، بعد از ثبت سفارش و اطلاعات تماس، محصول خود را در بازه زمانی مورد نظرتان دریافت کنید. رز نارنجی نماینده‌ی علاقه و اشتیاق است و می‌تواند جایگزین جذابی باشد برای گل رز قرمز؛ چون در مناسبت‌های عاشقانه مثل ولنتاین اکثر افراد سراغ گل قرمز می‌روند. در نتیجه اگر خواستید از حس تکراری بودن گل قرمز بکاهید و رنگ متفاوتی با پیامی یکسان هدیه بدهید، گل رز نارنجی بهترین انتخاب شما خواهد بود. اگر دنبال معنای جزئی‌تر گل رز نارنجی هستید، بد نیست بدانید که معنی گل رز نارنجی عشقی است که نطفه‌اش تازه در حال بسته شدن است؛ یا عشقی که ابتدا از دوستی عادی شروع شده است. هنوز هم هرزمان حرف از گل به میان می‌آید، خیلی‌ از افراد ذهن‌شان به سمت گل رز می‌رود یا بلافاصله دسته‌گلی از رز قرمز را تصور می‌کنند.

همچنین می‌توانید از کود‌های آرام تجزیه‌شونده نیز استفاده کنید تا در طول زمان، گیاه مواد مغذی را دریافت کند. گل رز خاکی تازه و رسی/شنی را ترجیح می‌دهد که کمی هوموس در آن ترکیب شده باشد. در طول نگهداری از گل رز یادتان باشد که خاک بیش‌ازحد خیس یا خشک به این گیاه آسیب می‌زند. از سوی دیگر بهتر است گیاه خود را در کنار رزهای پیر و قدیمی نکارید، چراکه این کار ممکن است باعث ایجاد بیماری و آفت شود. سطح PH خاک نیز بهتر است چیزی بین 6.5 الی 6.8 باشد. برای آبیاری گل رز، آبیاری را از پایین و نزدیک به سطح خاک انجام دهید و تا جای ممکن از خیس شدن برگ‌ها جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از این اتفاق، مطمئن شوید که گل های رز شما گردش هوای خوبی دارند و گیاهان را با فاصله 90 سانتیمتری از هم قرار داده و آنها را نزدیک پنجره نگه دارید. می‌توانید سفارش باکس گل رز صورتی خود را به شکل آنلاین ثبت کنید تا در هر جای ایران به عزیزانتان تحویل داده شود. علاوه بر این ، در مناسبت های خاص ، مثل ولنتاین، روز مادر ، روز پدر ، شب یلدا و دیگر مناسبت ها . به علت افزایش تقاضا برای خرید گل رز و سایر گل ها ، قیمتشان بالا میرود. در یک بازه زمانی چندروزه و یا چند هفته ای به روزهای خاص، به تدریج شروع میشود. و از آنجا که در حال حاضر تمامی این مناسبتها در فصل زمستان هستند.

رز قرمز معمولا به عنوان یک گل عاشقانه شناخته می‌شود اما خرید گل رز در رنگ‌های دیگر هر کدام معنای مخصوص خود را دارند و برای مناسبت‌های متفاوتی استفاده می‌شود. اگر قصد نگهداری از گل رز در گلدان را دارید نیز خبر خوب این است که رزهای گلدانی نیز با این اقدام رشد بهتری خواهند داشت. برای این کار گلدان گیاه را به‌صورت کامل در آب فرو کنید و منتظر بمانید تا تمام حباب‌های هوا از درون خاک خارج شوند. بعد از آن می‌توانید گلدان را از آب خارج کنید و اجازه دهید که خشک شود. هنگام انتخاب گل رز دلخواهتان در نظر داشته باشید که در کدام دسته بندی قرار می گیرد ، چرا که اطلاعات مهمی را در مورد خصوصیات ، نحوه نگهداری و رشد گیاه در اختیار شما قرار می دهد. ویژگی های بسیاری وجود دارد که هنگام انتخاب گل رز برای چشم انداز باغ باید در نظر داشت ، مانند رنگ ، بوی گیاه ، ویژگی های مختلف رشد و مقاومت ان دربرابر بیماری.

رز های خود رو

با حضور این شته‌ها ظاهر گیاه نا‌زیبا و چسبناک می‌شود. کفشدوزک‌ها به طور طبیعی شته‌ها را شکار می‌کنند و اگر در باغچه حضور داشته باشند احتمال ابتلای گل رز به شته را کاهش می‌دهند. اگر گیاهتان به شته مبتلا شد می‌توانید به کمک اسپری‌های مخصوص آفت‌کش آن‌ها را نابود کنید.

شاخ و برگ اضافی ساقه را از نقطه ای که به درون آب سطل یا گلدان میروند، جدا کنید. این شاخ و برگ های اضافی می توانند آب را گل آلود کنند. یا می توانند آب زیادی را جذب کنند و آب کمتری برای گل ها باقی بگذارند. که از نظر قیمت اختلاف زیادی با گلهای تازه غیر سرد خانه ای دارد . اما ما در فلوریا تضمین میدهیم که تمام گلهایمان کاملا تازه اند.و به مدت زیادی در دمای معمول اتاق با رعایت شرایط نگهداری، تازه میمانند.

  • در بین گل‌های باغی جدید دارای بزرگترین اندازهٔ گل و بوته است.
  • آنها همچنین ترجیح می دهند که دمای هوا در شب به زیر 15 درجه سانتیگراد نرسد.
  • نقاشی‌ای به نام رزهای هلیوگابال اثر لاورنس آلما-تادما که در آن هلیوگابال امپراتور روم از (۲۲۲ –۲۱۸ میلادی) و بکار بردن رز در ضیافت‌های درباری به تصویر کشیده شده‌است.
  • رز لا فرانس در سال ۱۸۶۷ به‌وجود آمد و به عنوان نخستین رز دورگه چای و همچنین نخستین نوع از رزهای باغی مدرن شناخته می‌شود.

بهترین زمان برای هرس کردن 15 اسفندماه تا 15 فروردین است. گل رز که به آن گل سرخ هم می‌گویند، گیاهی از جنس رزا و خانواده رزاسه است. بیشتر گونه‌های رز بومی آسیا و بعضی بومی اروپا و شمال آمریکا هستند. گل رز آبی ، صورتی، سفید و … چند رنگ متنوع از گل رز هستند. بذر ، قلمه و کاشت و پرورش رزایرانی کاملا داخلی است. ارتفاع ساقه های آن نیز بسیار کوتاهتر از نوع هلندی است و ضخامت آن نیز بسیار کمتر است.

رز شناخته شده ترین و محبوب ترین گل در سراسر دنیا است. که با بیش از صدها مدل مختلف در رنگبندی متنوع در سراسر دنیا تولید و پرورش داده می شود. در ادامه با معنی چند رنگ مختلف از گل رز آشنا می شویم.

توسط گلستان

گلستان عبدی