نکته‌های طلایی نگهداری از گل لاله آموزش تصویری وبلاگ گُل‌سِتان | flowerbook

لاله در هلند به وفور کشت و اصلاح نژاد شد و لاله هلندی نام گرفت. مثلا لاله قرمز نشان‌دهنده عشق، لاله زرد نشانه شادی، لاله سفید نشانه عذرخواهی و لاله بنفش نشانه وفاداری است. گل لاله در شعر فارسی هم همواره نماد قلب عاشق بوده است. در داستان شیرین و فرهاد آمده است که بعد از مرگ فرهاد از هر قطره خون او یک لاله سرخ روییده است. به همین دلیل لاله سرخ را نماد عشق بی‌پایان عاشق به معشوق می‌دانند.

چند گیاه که می توانید بکارید و سال ها از آنها لذت ببرید

اگر در داخل گلدان گل لاله خود را کاشته اید می توانید آن را بیرون کشیده و در جای مناسبی نگه داری کنید. برای این که بتوانید از گل لاله با کیفیت خوب و بالا بهره مند شوید بایستی بدانید که پیازهایی که دارای لکه باشند مناسب نخواهند بود. شما در هر فصلی که بخواهید می توانید پیازهای لاله را خریداری نمایید ولی بایستی تا زمان پاییز صبر داشته باشید. یکی از انواع لاله‌های نادر لاله‌هایی با رنگ سیاه هستند. انواع لاله که به رنگ قرمز هستند را می توان با نام امپراطور قرمز یافت. از موارد دیگر و از ویژگی‌های دیگری که باعث تقسیم شدن گل های لاله به گروه‌های دیگر می شوند ارتفاع آنها می باشد.

مجله خبری کتاب گل، جز 10 گل برتر در دنیا است، این گیاه توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. این گیاه دارای 150 گونه متفاوت است که هر یک از گونه ها ظاهری منحصر به فرد و نمادی متفاوت دارند. رنگ‌بندی انواع گل لاله بسیار متفاوت و چشمگیر است که هر فرد با هر سلیقه و متناسب با هر نمادی که مدنظر خود است می‌تواند این گیاه را خریداری کند. اگر به دنبال روش تکثیر گل لاله هستید و یا راه های نگهداری از آن را بلد نیستید در این مقاله به این موضوعات اشاره کرده‌ایم. دمای ایده‌آل برای ریشه‌دهی ۹ درجه و برای رشد ۱۸-۱۵ درجه سانتیگراد است.

  • دو نوع لاله در طبیعت وجود دارد لاله خودرو و لاله‌های پرورشی که گل‌های لاله خودرو جام گل کوچکتری دارند.
  • با رشد برگها و همچنین گرمتر شدن هوا ابیاری را افزایش دهید اما به یاد داشته باشید که محیط اطراف پیازها هرگز نباید آب را در خود نگهدارد.
  • این والدین همان چیزی است که به آنها شکوفه های بزرگ، شکیل و شکوفائی نسبتاً زودهنگام می دهد.
  • در مناطقی از ایران این گل را به نام اشک سیاوش می شناسند.

اگر هوای معتدل غیر فصلی باعث رشد زودرس در زمستان شود، خطر آنقدر که به نظر می رسد بزرگ نیست. با این حال، اگر دمای سرد زمستانی بازگردد، ممکن است رشد را به تاخیر بیندازد. برف در این مورد واقعا مفید است، زیرا می تواند شاخ و برگ را از سرمای شدید عایق کند. هر زمان که احساس کردید خاک گلدان خشک شده است، می‌توانید لاله را آبیاری کنید.

پیاز گل فرزیا صورتی

اگر خواهان نگهداری گل لاله در منزل خود هستید شرایط نور مناسب آن را فراهم کنید و بهترین جا پشت پنجره ی جنوبی است. در کاشت پیاز گل لاله موارد زیر را رعایت کنید تا گل هایی سالم پرورش دهید. کودهای شیمیایینقش به سزایی در رشد همه گیاهان به ویژه لاله ها دارند به شرطی که در استفاده از آن ها نهایت دقت به کار برده شود. هنگام نگهداری از لاله ها و پس از کاشت مجدد پیاز در خاک، باید از پتاس برای تقویت پیاز استفاده کنید. با نزدیک شدن به فصل گلدهی می توانید کودهای سه بیسترا برای تقوبت آن ها به کار ببرید. به خاطر داشته باشید اگر در ترکیبات کود شما آهن وجود نداشت، از دادن کودهای کلات آهنبه آن ها غافل نشوید.

معنای پشت هر رنگ لاله + نحوه نگهداری و کاشت

زه کشی نامناسب و آبیاری بیش از حد سبب ابتلای گیاه به بیماری‌های قارچی شده و در نهایت گیاه را دچار پژمردگی می‌کند. گلدانی دارای حفرات زه‌کشی متعدد برای این گل انتخاب کنید و فقط گیاه را درصورت خشک بودن خاک آبیاری کنید. نور مستقیم خورشید هم می‌تواند سبب پژمرده شدن لاله شود. به طور کلی به خاطر داشته باشید که لاله در مناطق سرد، تحت نور مستقیم؛ و در مناطق گرم در سایه نسبی رشد خوبی دارد. در آن زمان تقریبا تمام هلندی ها به تجارت پیاز لاله هلندی با سایر کشور ها رو آوردند و خیلی ها در این راه ثروتمند شدند.

http://agriculture-na.ir

توسط گلستان

گلستان عبدی