پیاز گل لاله قرمز تجهیزات کشاورزی و باغبانی کود کامل و کود بهاره | flowerbook

بخشهای جدا شده را به خوبی بررسی کنید و هر قسمتی را که به نظر نرم و دفرمه می‌آمد از آن جدا کنید. در نهایت پیازهای جدا شده و پیاز مادر را در عمقی 3 برابر اندازه پیاز، مجدد بکارید. پیاز را از گلدان خارج کنید و به کمک یک بیلچه باغبانی، خاک های چسبیده به پیاز را به خوبی پاک کنید. سپس پیازهای کوچک به پیاز اصلی را با دقت جدا کنید، باید آنها را محکم بشکنید. غذای گل به صورت پودری و مایع در بازار موجود می باشد می‌تواند در خانه غذای گل (فلاورفود) هم درست کنید. برای طولانی تر شدن عمر لاله ها، توصیه می‌کنیم که غذای گل به آب اضافه کنید.

http://agriculture-na.ir

گل لاله از خانواده سوسنی‌ها و گیاهی پیازدار است که از تنوع بالایی در رنگ و شکل برخوردار است. این گل بیش از 160 گونه دارد که در سراسر جهان یافت شده‌اند. در مناطق سردسیری می‌توان لاله را به صورت دائمی پرورش داد. اما در مناطق گرمسیری قبل از کاشت ابتدا باید سوخ ها(پیازها) با سرما تیمار شوند.یکی از انواع لاله های مشهور ایران، گل لاله واژگون است که زیبایی فوق العاده ای دارد.

ساقه ها را به صورت عمودی در گلدان و مرتب و کنار هم قرار دهید از قرار دادن ساقه ها با زاویه تا جای امکان بپرهیزید. گلدان را قبل از استفاده، با آب گرم و مایع تمیزکننده بشویید و خشک کنید تا اثر آلودگی و باکتری در آن باقی نماند. برای خرید بذر گل می توانید از این لینک استفاده نمایید. همان طور که در مباحثی که قبلا برایتان ذکر مجله خبری کتاب گل شد گفتیم لاله در زمان های قدیم در ایران با نام گلی که گلبرگ های آن سرخ بوده و وسط آن نیز سیاه باشد معروف و مشهور بوده است. یکی از دانستنی‌ هایی که در مورد لاله وجود دارد این است که در ساقه‌ های آن ها می توانیم یک یا چند گل را مشاهده کنیم. این گل بایستی در معرض صحیح و درست نور قرار گیرد و آب و رطوبت کافی بدان برسد.

  • اضافه کردن چند قطره آبلیمو یا یک حبه قند هم خوب است اما غذای گل بهترین نتیجه و بیش ترین ماندگاری گل‌ها را با خودش دارد.
  • فقط هنگام کاشت و بعد از آن در فصل بهار به لاله کود بدهید.
  • ایران یکی از کشورهایی است که 19 نوع از این گل زیبا در آن کشت می گردد.
  • با فرا رسیدن فصل اسفند و نزدیک شدن به فصل گلدهی شن ها را از روی پیاز برداشته و آبیاری دو بار در هفته را آغاز می کنیم.

پیاز لاله از چندین فلس در داخل خود تشکیل یافته است که این فلس ها در برابر زیان های وارده یک دیگر را محافظت می نمایند. ولی اگر از پیاز لاله ایرانی استفاده کنید هر ساله‌ می‌توانید از پیاز آن استفاده کنید. روش کاشت گل لاله به این صورت که پیاز مرغوب گل لاله را در گلدان یا زمین مد نظر می‌کارند. از لحاظ گیاه شناسی انواع گل لاله به دو گروه بزرگ لاله های پرورشی و لاله های خودرو تقسیم می شود. گل لاله گلی زیبا و جذاب و محبوب از خانواده سوسنی ها و یک گزینه ی عالی برای باغچه هاست. یکی از انواع لاله که در ایران مشهور است گل لاله واژگون با زیبایی فوق العاده است.

گل لاله علاوه بر زیبایی و تنوع در رنگ و نوع به علت سهولت کشت بسیار پرطرفدار و محبوب است. نام «گل لاله» از کلمه لال یا همان کلمه لعل از زبان سانسکریت به معنی «قرمز» گرفته شده‌است. واژهٔ لاله امروزه به گل‌های پیازداری گفته می‌شود که نام علمی آنها تولیپا و از راستهٔ سوسن‌سانان و از تیرهٔ سوسنیان است و کاسه و جام آن تشکیل جامی کامل می‌دهد.

همه چیز درباره گیاه گلرنگ : از معرفی گیاه تا شرایط نگهداری

در آب و هوای گرم، گل ها در صورت محافظت در برابر آفتاب گرم بعد از ظهر، ماندگاری بیشتری خواهند داشت. این بدان معناست که باید انتظار داشت لاله سال به سال برگردد و شکوفا شود. بیشتر دوستداران گل لاله، خود را راضی می دانند که آن را به صورت سالانه در نظر بگیرند و هر پاییز دوباره کاشت کنند. در اطراف دامنه کوه‌ها در کشور عزیزمان ایران گل‌های لاله با زیبایی پر شکوهی منطقه را عطرآگین کرده‌اند.

اگر می‎‌خواهید چند پیاز را در یک گلدان گلدان بکارید باید از گلدان بزرگتر استفاده کنید. قبل از کاشت باید یک سوم گلدان‌ها با خاک مناسب پر شود. بعد از کاشت آبیاری کنید و گلدان را در مکانی خنک قرار دهید. بعد از جوانه زدن بهتر است گیاه به مکان گرم‌تری برده شود تا به گلدهی برسد. اگر دمایی که برای نگه داری ریشه پیازهای گل لاله در نظر دارید بیشتر باشد ممکن است باعث شروع شدن انواع بیماری‌های قارچی شود.

درخت پالم، برگ پالم از برگ های زینتی و کاربردی در گل آرایی

توسط گلستان

گلستان عبدی