چگونه مدل پاور کامپیوتر را بفهمیم ؟ مجله بانی نو

منبع تغذیه (PSU) در رایانه شخصی تنظیم و نیرو را به قطعات در کیس تنظیم می‌کند. این فرآیند نصب را تغییر می‌دهد، زیرا باید هر کابل را از یک سو به پاور سیستم و از سوی دیگر به قطعه‌ای که آن را تغذیه می‌کند وصل کنید، اما این بدان معناست که می‌توانید کابل‌های کمتری استفاده کنید. این امکان منجر به ساخت تمیزتر و جریان هوای بالقوه بهتر در دورن کیس می شود. اکثر مردم از هر کانکتوری که توسط منبع تغذیه متوسط ارائه می شود استفاده نمی کنند، که باعث می شود واحدهای ماژولار کمی کاربردی تر شوند. البته قیمت پاور کامپیوتر ماژولار بالاتر از قیمت power کامپیوتر غیر ماژولار است.

مزایا و معایب لپ تاپ اپل

هر کانکتور دارای یک سیم +۱۲ ولت، + ۵ ولت و + ۳.۳ ولت با دو سیم ارت است و بسته به اینکه کابل می‌خواهد به چه قطعه‌ای از کامپیوتر متصل شود کانکتور طرف دیگر سیم یا دارای همان پیکربندی سیم است یا پیکربندی ساده‌تری دارد. یکی از این سیم‌های مهم، سیم ۵ ولت استندبای است (البته این سیم تا زمانی در سیستم اهمیت دارد که پاور به کامپیوتر متصل و روشن باشد). این سیم همیشه جریان را منتقل می‌کند؛ زیرا در حقیقت کامپیوتر هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود و حتی زمانی که کامپیوتر را کاملاً خاموش یا به‌اصطلاح شات‌دان می‌کنید، مادربرد باز هم نیروی موردنیاز برای فعالیت سیم استندبای را تأمین می‌کند. کیفیت خازن‌های مورداستفاده در پاور نقش بسیار مهمی در میزان ایجادشده ولتاژ ریپل ایجاد می‌کند. هرچقدر خازن‌ها کوچک‌تر و ارزان‌تر باشند، ولتاژ ریپل بیشتر می‌شود که مطلوب نیست. چنانچه ولتاژ ریپل بسیار زیاد باشد، مدارهای پیچیده مورداستفاده در سایر بخش‌های کامپیوتر عملکرد ناپایداری پیدا خواهند کرد.

حتی اگر نیازی به یک کابل یا کانکتور احساس نشود، باید آن کابل را در بخشی از کیس جاسازی کنید و هیچ راهکاری برای حذف آن وجود ندارد. برای محاسبه دقیق حداقل توان مورد نیاز خود می‌توانید از ماشین حساب‌های رایگانی چون کولر مستر یا نسخه فارسی آن یعنی گرین استفاده کنید، تا با استفاده از آن منبع تغذیه مناسب خود را انتخاب کنید. خرید پاور کامپیوتر به دلیل وابستگی به انتخاب قطعات دیگر و تنوع زیاد آن همواره چالش برانگیز است. گزینه سومی نیز وجود دارد که به طور خلاقانه منبع تغذیه نیمه مدولار نامیده می شود. در این مدل پاور پی سی تعدادی از کابل های پرکاربرد به منبع تغذیه متصل هستند، در حالی که تعداد دیگری از آن ها را باید خودتان وصل کنید.

بهترین هدست گیمینگ

زمانی که شما می خواستید با نیروی برق مستقیم کار کنید برای عمر بیشتر این باتری ها را باید از لپ تاپ جدا می کردید. این کار باعث می شد شما از برق مستقیم جهت کار کردن با لپ تاپ بهره ببرید. اما در لپ تاپ های امروزی سیستم هوشمندی وجود دارد که زمانی که لپ تاپ شما به برق مستقیم متصل است به طور همزمان هم باتری شما شارژ شده و همچنین شما با استفاده از برق مستقیم به انجام کارهایتان می پردازید. فرم فاکتور هر پاور کامپیوتر باید با نوع مادربردی که منبع تغذیه روی آن نصب می‌شود مطابقت داشته باشد.

چگونه مدل پاور کامپیوتر را بفهمیم ؟ مجله بانی نو این قطعه سخت‌افزاری وظیفه دارد انرژی لازم برای فعالیت قطعات دیگر را فراهم کند. به طور مثال شرکت Intel تمرکز بسیار زیادی بر روی نویز و ریپل خروجی منابع تغذیه دارد و این به دلیل آن است که نویز و ریپل خروجی پاور تاثیر مستقیم بر روی بازدهی و سرعت پردازشگرهای Intel دارد . همچنین تمرکز شرکت AMD بر روی مسئله تخلیه حرارت داخلی پاور و کیس می باشد ، چرا که این سری از پردازشگرها حرارت بسیار بالایی تولید می نمایند و مسئله تخلیه این حرارت به جهت افزایش راندمان پردازشگر AMD ، بسیار حائز اهمیت می باشد . افزایش زمان ضبط دیسک های نوری توسط درایو نوری که یکی از مهمترین دلایل کاهش ولتاژ توسط پاور است افزایش دمای بیش از حد پردازنده که یکی از نشانه های عدم تامین توان مناسب برای فعالیت پردازنده است . مشکل در تشخیص قطعاتی توسط مادربرد مانند هارد دیسک ، درایو نوری و قطعات دیگر که به علت عدم تامین انرژی کافی برای مادربرد و اختلال در کار پل جنوبی ( South Bridge ) به وجود می آید .

  • این پاور ولتاژهای مورد احتیاج قسمت های داخلی دستگاه ما را تامین می کند.
  • زومیت به صورت روزانه قیمت پاور کامپیوتر را از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر دریافت می‌کند که با کلیک بر روی هریک می‌توانید به‌طور مستقیم از فروشنده‌ی مورد نظر خرید کنید.
  • در حدود تعیین شده در استاندارد، هارمونیک های فرکانس خروجی توسط مدار PWM تصحیح شود، که این امر باعث افزایش راندمان منبع تغذیه و کاهش مصرف انرژی می گردد.
  • در بخش محصولات زومیت می‌توانید وارد دسته‌ی پاور کامپیوتر شوید و از فیلترها، مشخصات پاور مورد نظر خود را انتخاب کنید.

توسط گلستان

گلستان عبدی