گل لاله به انگلیسی معنی در دیکشنری آبادیس | flowerbook

هلند یکی از کشورهایی است که به کشت و صادرات لاله می پردازد که از این نظر جایگاه بسیار ویژه در بین کشورها دارد. با توجه به آمار سال های گذشته 3 میلیارد پیاز لاله در کشور هلند تولید می گردد که حدود دو سوم آن به کشورهای مختلف صادر می شود. PH مناسب برای خاکی که در آن لاله کاشته می شود بایستی در حدود 7 و خنثی باشد.

نماد گل لاله

لاله های سفید معمولاً در مراسم خاکسپاری اهدا می شوند زیرا رایحه ملایمی دارند که فضای را شاد نگه می دارد. یک دسته گل لاله سفید همراه با یادداشت «از دست دادنت متاسفم» برای ابراز همدردی شما عالی است. لاله قرمز نماد عشق و لاله صورتی آن نماد درک متقابل است. هم چنین لاله ی بنفش پیام آور قدرت، فراوانی و خوشبختی، لاله زرد نماد شادی و عشق یک طرفه و لاله سفید نماد بخشش است. گل های لاله معمولاً فنجانی با سه گلبرگ و سه کاسبرگ هستند. برای هر محیطی یک لاله وجود دارد، از لاله‌های کوچک «گونه‌ای» در مناطق جنگلی طبیعی گرفته تا لاله‌های بزرگ‌تر که برای کاشت‌های رسمی باغ از تخت‌ها تا حاشیه‌ها مناسب هستند.

http://agriculture-na.ir

گل لاله سرده‌ای از تیرهٔ سوسنیان است که در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ گونه دارد. محل اصلی رویش لالهٔ خودرو در آسیای مرکزی در نظر گرفته می‌شود. در بین کشورهای اسلامی لاله در فرهنگ دو کشور ایران و ترکیه نفوذ عمیقی دارد.

  • تلفیقی از دانش بومی و تکنولوژی جهت رشد متعادل گیاه را با کود آوری تجربه کنید.
  • نوع میان رس ها خود به دسته های پیروزی، دورگه داروین، دیررس تک پر، گل سوسنی، حاشیه دار، سبز بهاری، رامبراند، طوطی و دیررس پرپر تقسیم می شود.
  • برخی از افراد نسبت به دیگران حساس تر هستند، اما خوردن پیاز اغلب منجر به حالت تهوع، مشکلات معده، تب و موارد دیگر می شود.
  • قبل از کاشتن گل‌ها مقداری کود حیوانی و ماسه به خاک باغچه اضافه کنید.
  • توجه کنید که پیازها را با آب شستشو ندهید زیرا موجب پوسیدگی می شود.
اگر آن ها را در باغچه کاشته اید که نور آفتاب به مقدار کافی به آن ها می تابد. در غیر این صورت پر نورترین جای خانه را برای آن ها انتخاب کنید تا نور کافی را دریافت کنند. اهمیت دریافت نور خورشید به صورت کامل در زمان گلدهی آن ها بسیار بیشتر است. این گل سازگاری زیادی با دامنه های سنگلاخی و صخره ای دارد و در صورت عدم تخریب به واسطه دام و انسان حتی ۱۰ هزار شاخه از آن را در یک دشت می توان مشاهده کرد. لاله واژگون بین 100 تا 120 سانتیمتر از سطح زمین قد می کشد. گونه زرد کمرنگ متمایل به لیمویی این گل‌ها موسوم به لاله گرگانی بین ۵۰ تا ۸۰ سانتیمتر ارتفاع دارد.

بعد از جوانه زدن پیاز ها می توانید گلدان را به محل پر نور تر و گرمتر منتقل کنید. البته کاشت بذر روش زمان بری است و برای کشت گیاه در فضای داخل منزل پیشنهاد نمی شود. ترکیبی از پیت ماس، ماسه، کوکوپیت و پرلیت برای گل لاله مناسب است. گل‌های لاله آتشی قرمز رنگ است و پرچم‌های گل کاملا مشخص است. از نظر سمیت برای کودکان و حیوانات خانگی جز گیاهان سمی دسته بندی می‌شود.

سوالات متداول نگهداری گل لاله

از عصاره ی گل لاله زیبا در بسیاری از لوازم و محصولات زیبایی و آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. برای پوست های خشک لاله می تواند بهترین مورد کاربردی در کرم های مرطوب کننده و سایر کرم ها، لوسیون ها استفاده می شود. اگر پیاز برای سال آینده دوباره استفاده شود باید در فصل بهار هنگام رويش از کودهایی که موجود است جهت تغذیه و غنی سازی گیاه استفاده شود. کود مورد استفاده نباید زیاد نیتروژن داشته باشد باعث می شود گیاه از بین برود و یا تضعیف شود.

اولین نکته ای که باید قبل از یادگیری روش نگهداری پیاز مجله خبری کتاب گل هلندی، ایرانی و سنبل در خانه بدانید این است که شیوه مراقبت از گل های ریشه دار و پیاز دار با هم متفاوت است. علی الخصوص زمانی که هوای محیط آن ها خیلی سرد یا خیلی گرم شود. گاهی حتی لازم است پس از پایان زمان گلدهی آن ها، پیاز را از خاک در آورده و آن را در جای درست با دمای مناسبی نگهداری کنید تا از بین نروند و برای گلدهی سال بعد آماده باشند. لازم است در نظر بگیرید که با مراقبت از پیاز گل لاله هلندی نباید بیش از دو سال انتظار گلدهی از آن داشته باشید.

کود مناسب

توسط گلستان

گلستان عبدی