آشنایی با 9 تا از محبوب ترین انواع گل رز رونده گُل‌سِتان | flowerbook

به نظر من گل رز بهترین و قشنگترین انتخاب برای عزیزان خود می باشد. گل رز یکی از زیبا ترین و خوشرنگ ترین گل ها است که در منطقه های معتدل پرورش داده می شود. شرایط نگهداری رزها بسیار آسان بوده و گلدهی آن ما بین بهار تا پاییز ادامه دارد و مقاومت بالایی در برابر مجله خبری کتاب گل شرایط نامناسب محیطی دارند. گل رز پرطرفدارترین گل در جهان است که بسیار زیبا است و برای هدیه دادن حرف ندارد .ممنون از اطلاعات خوبتون. جالب است بدانید که گل رز در هر خاکی رشد می کند ولی در یک گلدان نمی توان دو گل رز را پرورش داد چون رشد خوبی ندارند.

http://agriculture-na.ir

در این مطلب در زمینه نکات کاشت و خرید گل رز باغچه با شما صحبت کردیم. قبل از اینکه بخواهید گل رزی در باغچه خود بکارید، حتما به نکات گفته شده عمل کنید تا گل رز زیبایی را پرورش دهید. گل رز یکی از زیباترین گل‌ها است که اگر در باغچه خانه از آن داشته باشید، زیبایی باغچه‌تان چندین برابر می‌شود. در فصل بهار دما پایین است و گل‌های رز در فصل بهار نسبت به فصل‌های دیگر قوی‌تر هستند. ساقه‌های سبز و روشن بهترین انتخاب است، چرا که این ساقه‌ها جوان هستند و غنچه‌ای ندارند، که با کاشت این‌ها می‌توانید بهترین گل‌های رز را پرورش دهید. خیلی از گل های رز به دلیل گل های زیبای خودشون که رنگشون از سفید تا زرد و صورتی و زرشکی تیره و مایل به قهوه ای متغیر هستن کشت میشن.

بیماری‌هایی چون موزاییک رز، رزت، طرح‌های حلقوی، پژمردگی و پرآوری مجموعه بیماری‌های ناشی از ابتلا درختچه به ویروس هستند. باتوجه‌به اینکه بیماری‌های ویروسی قابل‌درمان نیستند، بهترین راهکار حذف قسمت‌های مبتلا به ویروس است. موزائیک رز با نام علمی prunus necrotic ringspot virus را می‌توان کشنده‌ترین بیماری گل رز نامید. علائم و نشانه‌های موزائیک رز به‌صورت خطوط و لکه‌های زرد و برجستگی رگبرگ‌ها بروز می‌یابند. این بیماری در گذر زمان تمام شاخه‌ها و برگ گل رز را دربرگرفته و آن را از پای درمی‌آورد. هیچ راهکاری به‌جز پیشگیری از ابتلا گیاه به ویروس عامل این بیماری وجود ندارد.

پنجمین نوع رز باغی مدرن : رز گرندکاور ( رز زمینی )

هر گل دارای تعداد بی شماری گلبرگ صورتی است که در اطراف یک پرچم مرکزی جمع شده اند. شکل آنها مانند یک بیضی نوک تیز با دندانه های ظریف است. بلافاصله پس از کاشت گیاه آن را آبیاری کرده و حتماً خاک را مرطوب نگه دارید. و پس از آن به بررسی خاک ادامه دهید تا از مرطوب ماندن آن مطمئن شوید. اگر احساس می کنید که خاک خشک است به این نشانه است که در ماه های تابستان باید دوباره آبیاری کنید.

  • کاشتن گل رز هلندی از مواردی است که نیاز به حرفه و تجربه دارد و بعد از کاشتن گل رز هلندی باید مراقبت های لازم جهت نگهداری و رشد این گل زیبا در نظر گرفته شود.
  • برای اینکه دیدی کلی در مورد انواع گل رز به شما ارائه دهیم، می خواهیم تفاوت های بین کلاس ها و گروه های رز فردی را به اختصار توضیح دهیم.
  • گلهای شاخه بریده را به سه دسته اصلی تقسیم می کنند.
  • گل رز در بسیاری از بخش‌های ایران به خوبی می‌روید همچنین در بیشتر بخش‌های خاورمیانه، اروپا و روسیه نیز به فراوانی یافت می‌شود.

این گل های رز زیبا در انواع مختلفی رشد و پرورش می یابد و نگه داری از آن ها کار مشکلی نمی باشد. ما در این مقاله بسیاری از انواع گل های رز را نام بردیم که هر کدام از آن ها بهترین نوع گل رز می باشند. تمام این گل های نام برده شده از عطر و رایحه فوق العاده ای برخوردار بوده و شهرت جهانی دارند. «دوبل دیلایت» یک گل رز چای ترکیبی است که گل‌های گرد، کاملاً دوتایی، معطر و صورتی کم‌رنگ تولید می‌کند که حاشیه‌دار و قرمز کارمینی با برگ‌های مات و سبز میانی است.

این گل گلبرگ ها و شکوفه های بزرگی دارد و انواع آن شامل رنگ زرد و طلایی است. گل های رز بوته ای یا درختچه ای به علت رشد نامنظم و پراکنده ای که دارند، به راحتی قابل تشخیص می باشند. این نوع گل ها می توانند بین ۱٫۵ تا ۴٫۵ متر از هر جهت رشد کنند. رز های بوته ای معمولا به علت مقاومت در برابر سرما و تولید خوشه های فراوانی که دارند، بسیار قابل توجه می باشند. گل مینی فلورا نیز نوعی دیگراز گل های رز مینیاتوری است که دارای گل هایی با اندازه متوسط ، کوچکتر از فلوریبوندا اما بزرگ تر از مینیاتوری می باشد. این گیاه از تلاقی رز های چین و اروپا بدست آمده است.

این گل جذاب علاوه بر کشورهای اروپایی، در برخی از کشورهای قاره آمریکا و ایران نیز رشد مطلوبی دارد. درختچه رز به دو صورت قلمه‌زدن و پیوند در خاک‌های غنی قابل‌کشت است.گل‌های محفوظ از آفات و بیماری گل رز علاوه بر کاربرد تزئینی، در داروسازی، تولید عطر و عصاره نیز کاربرد گسترده دارند. مراقبت صحیح و استفاده به‌موقع از سموم مراقبتی از بروز بیماری و حمله آفات به گیاه پیشگیری می‌کند. در ادامه انواع بیماری‌ها و آفات احتمالی گل رز را به‌تفصیل شرح می‌دهیم.

روش نگهداری گل رز رونده در گلدان

توسط گلستان

گلستان عبدی