آموزش استخراج ارز دیجیتال با موبایل 0 تا 100 رایگان امید فدوی-آکادمی حسینی فایننس

درپاسخ به این سوال که بیت کوین چیست باید بگوییم که اگرچه مخلوق اصلی این رمز ارز هنوز مشخص نیست، اما بسیاری از افراد ساتوشی میاموتو را چهره اصلی پشت این رمز ارز می‌دانند. ریگ ماینینگ ها به مجموعه تجهیزاتی گفته می شود که برای استخراج ارزهای دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر استخراج ارزهای دیجیتال یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین کارهایی ست که افراد زیادی به این سو ترغیب شده اند. ارزیدو یک رسانه خبری و آموزشی جامع در حوزه ارز‌های دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز است.

فروش و خرید ارزهای دیجیتال

استخراج ارزهای دیجیتال در ایران قانونی است و دولت ایران آن را تایید می‌کند؛ اما یک سری قوانین وجود دارد که ماینرها باید به آن‌ها توجه داشته باشند. یکی از این قوانین اخذ مجوز است که باید از اداره صنعت و معدن پیگیری شود. از شرایط دریافت مجوز می‌توان به استفاده از حداقل ظرفیت مصرف برق یعنی 250 کیلو ولت و قانونی بودن و برخورداری از برگه سبز دستگاه ماینر اشاره کرد که استخراج کنندگان باید آن را رعایت کنند. همانطور که گفتیم بیت کوین که اولین و مورد اعتمادترین رمز ارز بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد و کاربران بسیاری از طرفداران خرید و فروش بیت کوین هستند نیز از طریق ماینینگ بدست می‌آید. در واقع شبکه از ماینرها می‌خواهد که هش یا رشته‌های طولانی اعداد که به عنوان اثبات کار عمل می‌کنند را محاسبه و ارائه کنند. مثلا در روزهای اول ظهور فناوری بلاک چین، استخراج از طریق CPU کامپیوتر اولین گزینه انتخابی برای اکثر ماینرها بود.

این دستگاه‌ها در عین حال بسیار قدرتمند و گرانند که به همین دلیل مصرف انرژی بالاتر و طبیعتا سوددهی بیشتری نسبت به واحد پردازنده مرکزی و کارت گرافیک دارند. استخراج ابری در اصل برون سپاری کار محاسباتی را به دنیای استخراج ارزهای دیجیتال می‌آورد. به جای خرید رایانه‌های گران قیمت برای استخراج این رمزارزها، می‌توان قدرت محاسباتی مورد نیاز را از یک شرکت استخراج ابری مستقر در هر کجای دنیا اجاره کنید.

به طور کلی در هر روشی از استخراج ارز دیجیتال به سخت‌افزارهای خاصی برای این فرایند نیاز دارید. رمز ارز ها از کد های فوق العاده پیچیده و یا پروتکل های رمزگذاری برای رمزگذاری دیتا های حساس و هم چنین انتقال آن ها استفاده می‌ کنند تا به این گونه معاملات امنی را فراهم کنند. هم چنین باید افزود که امروزه خیلی از افراد به استخراج رمز ارز دیجیتال می پردازند و در این کار موفق نیز می باشند. همچنین مطالعه مقاله بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران را نیز پیشنهاد می کنیم. ماینرها به‌ازای تایید تراکنش‌ها در شبکه بلاک‌چین پاداش دریافت می‌کنند.

استخراج کنندگان با دستگاه خود در شبکه فعالیت می ‌کنند و به ازای قدرت پردازشی که در اختیار شبکه قرار می دهند به طور معمول پاداش دریافت می کنند. استخراج ارز دیجیتال با موبایل ممکن است فرآیند نسبتاً آسانی باشد، اما باید دیدگاه واضحی از روند استخراج به منظور اطمینان حاصل کردن از حفظ حریم خصوصی و امنیت دستگاه خود داشته باشید. به افرادی که از این روش برای استخراج ارز های دیجیتالی استفاده می کنند اصطلاحا ماینر گفته می شود . لازم به ذکره که قبل از تصمیم گیری به سرمایه گذاری تو این حوزه باید میزان سود دهیتون رو حساب کنین. سعی کردیم که به طور کامل این سایت و نحوه استفاده از اون رو بهتون یاد دادیم. پیشنهاد میکنیم که این قسمت از آموزش استخراج ارزهای دیجیتال رو با دقت بیشتری تماشا کنین.

آموزش استخراج ارز دیجیتال با موبایل 0 تا 100 رایگان امید فدوی-آکادمی حسینی فایننس علت محبوبیت زیاد ماینینگ GPU بهره‌وری بالا و درعین‌حال، قیمت نسبتاً پایین آن است. اما اشتباه نکنید، راه‌اندازی ریگ به‌خودی‌خود معمولاً امری هزینه‌بر است؛ اما از نظر سرعت هش و نیروی کار کلی، استخراج با GPU روشی فوق‌العاده به شمار می‌رود. معمولاً انتظار می‌رود که تا حتی حدود نیم تا یک سال پس از شروع، با شکست مواجه گردید و پس از این زمان سوددهی برایتان آغاز شود. بااین‌حال، هیچ‌کس به‌طورقطع این موضوع را نمی‌داند؛ چراکه قیمت ارزهای دیجیتال شدیداً متغیر بوده و احتمال نوسان اندک آن‌ها وجود دارد.

ارز دیجیتال مونرو (Monero)

سودآوری استخراج ارز دیجیتال با پردازنده در سه مورد می‌تواند نسبتا بالا باشد. سی‌پی‌یو ماینینگالبته برخی از رمزارزها به طور ویژه برای استخراج با سی‌پی‌یو طراحی شده‌اند. بیشتر رمزارزهایی که با سی‌پی‌یو استخراج می‌شوند از الگوریتم کریپتونایت CryptoNight استفاده می‌کنند. ارزهایی چون بایت­کوین Bytecoin، کوازرکوین Quazarcoin، مونرو Monero، الکترونیوم Electroneum و … . با وجود اینکه هزینه‌های اولیه مثل تنظیم قرارداد برای اجاره توان پردازشی ماینرها باعث کاهش سود شما می‌شود اما نسبتا این فرایند سودآور است. سود در استخراج ابری به قدرت ماینرهای استفاده شده توسط استخر بستگی دارد، ماینرهای جدیدتر مشخصات بهتری نسبت به مدل های قدیمی دارند و احتمالا بازدهی بالاتری خواهند داشت.

به‌این‌ترتیب اگر بخت نیز اندکی با شما یار باشد، می‌توانید از استخراج رمزارزها سود زیادی را عاید خود کنید. در پایان باید گفت که هیچ راه آسانی برای استخراج ارز دیجیتال با استفاده از تلفن هوشمند وجود ندارد. در واقع، هر دو مورد گوگل و اپل به طور کامل چنین برنامه‌هایی را از فروشگاه‌های برنامه خود منع کرده‌اند. بنابراین همانطور که گفتیم تنها راه این است که برنامه‌های استخراج کریپتو را به صورت جانبی بارگذاری کنید، اما باید بدانید که این کار دستگاه شما را در معرض خطرات امنیتی قرار می‌دهد. استخراج کریپتو به فرآیندی اطلاق می‌شود که طی آن مجموعه جدیدی از دارایی‌های رمزنگاری (بیت کوین، اتریوم و غیره) تولید و به بازار رمز ارزها اضافه می‌شود. واردات قانونی دستگاه‌های استخراج در سال ۹۸ ممکن شد؛ اما این کار هم نیازمند دریافت مجوز است.

  • در استخراج بیت کوین از تابع SHA256 استفاده می‌شود که تکرارپذیر نیست‌؛ یعنی تحت‌هیچ‌شرایطی کد به‌دست‌آمده از تابع هش تکراری نبوده و کاملا منحصربه‌فرد است.
  • در این روش کاربران به طور تصادفی چگونگی استخراج یا اعتبارسنجی معاملات بلوک را تعیین می‌کنند.
  • نرم‌افزارهای معرفی شده، از منابع معتبر انگلیسی جمع‌آوری شده‌اند اما تضمینی برای کارکرد و واقعی بودن آن نیست.

اما گوگل همچنان به «برنامه‌هایی که از راه دور فرآیند استخراج ارز دیجیتال را مدیریت می‌کنند» اجازه فعالیت می‌دهد، به این معنی که برنامه‌های استخراج ابری و برنامه‌های مدیریت استخرهای استخراج همچنان در این پلتفرم مجاز هستند. اگر قصد دارید استخراج بیت کوین را در ایران آغاز کنید، پیش از آغاز سرمایه‌گذاری و خرید دستگاه و تجهیزات، باید از آخرین وضعیت قانونی ماینینگ در ایران مطلع باشید و سپس به سراغ دریافت مجوزهای لازم بروید. سرمایه‌گذاری در زمینه استخراج بدون داشتن مجوز و اطلاع دقیق از قوانین می‌تواند چند صد میلیون تومان جریمه و هزاران مشکل قضایی روی دست شما بگذارد.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج و ماینینگ

با کنار رفتن گزینه ASICها برای استخراج مونرو، می‌توان استفاده از چند CPU و GPU قدرتمند را برای استخراج این آموزش استخراج اتریوم بلاگ سید محمد حسینی ارز مناسب دانست. با پیدایش و گسترش ارزهای دیجیتال، افراد مختلفی از سراسر دنیا توانستند با ابزارهای مختلف مانند کامپیوترها و رایانه‌های رومیزی و پلتفرم‌های مختلف مانند تریدینگ ویو اقدام به استخراج ارز دیجیتال کنند. در بیانی ساده می‌توان گفت به تمامی افرادی که سیستم خود را در اختیار شبکه بلاک چین قرار می‌دهند، ماینر می‌گویند و در حقیقت تمامی نودها ماینر هستند. ماینرها همان صاحبان دستگاه‌های سخت افزاری هستند که با نظر خود و با کمک دستگاه ماینر، مسائل پیچیده را حل می‌کنند. این اقدام باعث می‌شود تا ماینرها امتیاز و پاداش اتصال یک بلاک به انتهای بلاک چین را کسب کنند و یا اینکه با به اشتراک گذاری قدرت هش دستگاه ماینر، بتوانند شانس خود را در استخر استخراج کنندگان برای دریافت سود افزایش دهند.

توسط گلستان

گلستان عبدی