آموزش ثبت نام و کار با صرافی کوکوین (Kucoin) + هدیه نقدی

ویژگی عدم احراز هویت این صرافی هم باعث شده است تا طی چند وقت گذشته و محدودیت های اعمال شده برای صرافی بایننس، تبدیل به انتخاب اول بسیاری از تریدرها در ایران شود. اگر این ضریب 2X بوده است، پس وامی که اعطا خواهد شد دو برابر میزان ذخیره شخص می باشد. به محض ورود در صرافی کوکوین، در گوشه سمت راست پایین صفحه، نوار مخصوصی وجود دارد که باید رمز معاملاتی خود را در آن وارد کنید؛ این کار باعث میشود که میزان امنیت ترانش و معاملات شما افزایش یابد.

در واقع این اکانت حساب اصلی شما است.

برای این کار میتوانید تنظیمات را بر روی ایمل یا نرم افزار جانبی مانند Google Authenticator قرار دهید تا هنگام ورود و برداشت ارز از صرافی کد دو مرحلهای را برای بالا بردن امنیت از شما درخواست کند. این کد 6 رقمی که به ما میدهد بر اساس الگوریتمی توسط همان کد QR تولید میشه. علاوه بر آن تریدرها به کمک این نمودارها می توانند به تحلیل و بررسی هر یک از ۲۰۰ ارز دیجیتال این صرافی بپردازند و نرخ سود و ضرر معاملات خودشان را پیگیری کنند. باآنکه نحوه ثبت نام در این صرافی تنها با استفاده از آدرس ایمیل یا شماره تلفن انجام می شود اما همانند بانننس یک مرحله احراز هویت نهایی وجود دارد که کاربران با تکمیل این مرحله می توانند علاوه بر کاهش هزینه ها و فرصت های کسب پاداش، از دسترسی به ویژگی های پیشرفته این پلتفرم نیز برخوردار شوند. این سفارش در صرافی کوکوین یکی از محبوبترین قابلیتهایی است که معاملهگرها میتوانند با تکیه بر آن، در شرایط غیر حضوری هم وارد معامله شوند.

افراد زیادی هستند که دو عمل هولد کردن و استیک کردن را یکی میدانند اما تفاوت زیادی بین این دو وجود دارد. بنا به دادههای CoinMarketCap، کوکوین در جایگاه پنجمین صرافی برتر ارز دیجیتال قرار گرفته و 18 میلیون کاربر در 207 کشور جهان دارد. ما سعی کردهایمدر مقالهای که هماکنون پیش روی شماست، تمامی نکات مربوط به معرفی صرافی ارز دیجیتال Kucoin را در اختیار شما قرار دهیم تا هیچ دغدغهای در مورد معاملهای امن، سریع و هوشمندانه نداشته باشید. شما میتوانید با استفاده از قابلیت سفارش محدود، سفارش خود را روی عدد ۳۲۰۰ دلار تنظیم کنید تا وقتی، قیمتها به آن رقم رسید، سفارش شما تکمیل شود و نسبت به وضعیت امروز، حدود ۸۰۰ دلار سود کنید. به عبارت سادهتر، در سفارش استاپ لیمیت، شما به سیستم صرافی کوکوین دستور میهید که وقتی قیمت یک ارز دیجیتال به محدودهای خاص رسید، معاملهای را با رقم مورد نظر شما به ثبت برساند.

آیا این طرح هنوز معتبر است؟ مانند سایر صرافی های ارز دیجیتال، کوکوین نیز به گونه ای طراحی شده است که به کاربران خود اجازه می دهد از طریق پلت فرم آنلاین یا برنامه های تلفن همراه خود به خرید و فروش ارز دیجیتال و ترید بپردازند. برای خرید تتر از یک صرافی ایرانی میتوانید استفاده کنید. حال با مراجعه به بخش Trading account میتوانید اطلاعات این حساب و موجودی رمز ارزی خود را برای هر توکن مشاهده کنید. نکتهای که در هنگام برداشت باید به آن دقت شود این است که برداشت ارزدیجیتال صرفاً با Main Account انجام میشود که برای انتقال از اکانت دیگر میتوان از گزینه Transfer استفاده کرد. 1- برای انجام هر عملیات واریز و برداشت، مطابق تصویر زیر، به سربرگ Assets و سپس Main Account بروید. در مرحله بعد، با صفحه زیر مواجه میشوید که در قسمت Direction، حساب مبدا (Main account) و حساب مقصد را میتوانید انتخاب کنید. در بخش قبل دیدیم که در مقابل هر رمز ارز در حساب معامله (Trading account) دو گزینه Transfer و Trade وجود دارد.

شما میتوانید در نمودار معاملاتی خود، جفتهای معاملاتی مورد نظرتان را اضافه کنید و طبق آنها به معامله خود ادامه بدهد. برای مثال، شما میتوانید جفت ارز معاملاتی BTC/USDT را به نمودار خود اضافه کنید و معامله را با این ارزهای دیجیتال پیش ببرید. همچنین لیو اضافه کرد که این صرافی هیچگونه برنامهای برای توقف برداشت نداشته و با قدرت به فعالیت خود ادامه میدهد. بریم در ادامه آموزش صرافی کوکوین ببینیم هر کدام از این اکانت ها برای چه کاری استفاده می شوند. بعلاوه توصیه میشود از نسخه وب و اپلیکیشن موبایلی به طور همزمان استفاده نکنید یا حتما از یکسان بودن آدرس آی پی خود در هر دو دستگاه مطمئن شوید. برای ترید یا مبادله ارزهای دیجیتال، کاربران میتوانند برنامه تلفن همراه CoinEx را که برای هر دو سیستم عامل iOS و Android در دسترس است دانلود کنند. استاپ لیمیت و استاپ مارکت: در این نوع سفارشات شما برای سفارش خود محدودهای مشخص میکنید که به شما امکان میدهد کنترل بیشتری روی پوزیشن ترید خود داشته باشید.

با انتخاب All یا کلیک کردن بر روی گزینه All Orders می توانید تمامی سفارش های خرید و فروش های شما نمایان شود و از این قسمت به راحتی می توانید خرید و فروش هایتان را مدیریت کنید. توصیه می شود جهت بالا بردن امنیت سپرده های خود، پس از خرید ارز آن را در کیف پول صرافی نگذارید و به یک کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری مطمئن ارسال نمایید. پایین بودن کارمزد معاملات KuCoin در کنار امنیت بالا و دیگر ویژگیهای این صرافی، آن را به یکی از محبوبترین صرافیهای دنیا بدل کرده است. برای خریدن بیت کوین این قضیه برعکس است و معمولا گرانترین سفارشهای فروش برای شما انتخاب شده و مقداری که میخواهید بیت کوین خریداری میشود. به صورت پیش فرض، اولین معاملهای که در صرافی کوکوین برای شما باز میشود معامله بیت کوین است. آیا این طرح هنوز معتبر است؟ اما موضوع اصلی اینه که آیا اسکچنجر kucoin تعهدی در قبال عدم مسدود سازی کاربران ایرانی دارد یا نه؟

صرافی کوکوین در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ به دست Michael Ganو Eric Don با شعار «صرافی مردمی» در هنگ کنگ تأسیس و شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر یکی از بزرگترین صرافیهای ارزهای دیجیتال در دنیا ایران ارز دیجیتال – iranarzdigital.com – میباشد. یک صرافی درست و حسابی که از سال ۲۰۱۷ تا الان توانسته پیشرفت چشمگیری داشته باشد و خودش را جزو ۱۰ صرافی برتر دنیا جا کند. لازم به ذکر است که با این سطح از ثبتنام و امنسازی حساب کاربری، سقف ارزش میزان برداشت روزانه سرمایه تا ۱۰ هزار دلار خواهد بود. در نهایت اعلام کرد که قرار است محدودیتهایی را برای اکانتهای احراز هویت نشده اعمال کند و با انجام این کار، عملا کار با صرافی بایننس برای کاربران ایرانی غیر ممکن شد.

پشتیبانی از زبان فارسی خود مزیت های دیگری را نیز برای کاربران ایرانی به دنبال دارد. کوینکس رمز ارزی مختص به خود دارد که با نام CET خرید و فروش میشود. اول اینکه باید حتما کارمزد، به خاطر سود رسیده از خرید و فروش های فیوچرزی پرداخت کنید. هنگامی که می خواهید یک معامله انجام دهید، شما تنها 0.1 درصد از مقدار مورد معامله را پرداخت می کنید. و از طرفی تحریم ها نمیتواند بر تراکنش شما اما اگر به صورت سولی فعالیت کنید اثر بگذارد. اکنون صفحه زیر ظاهر میشود.مهمترین چیز این هست که از این صفحه اسکرین شات گرفته و مواظب باشید که آن را حذف نکنید چون در صورت حذف اپلیکیشن Google Authenticator از تلفن همراه شما امکان فعال کردن این رمز دو مرحله اکانت شما بر روی تلفن همراه شما امکانپذیر باشد. البته شما در صورت داشتن توکن اختصاصی «CET» میتوانید این کارمزد را به ۰۵/۰ کاهش دهید.

در این بخش از شما میخواهد که روی یک برگه عبارت Coinex به همراه تاریخ امروز به میلادی را بنویسید؛ تاریخ باید زیر کلمهی Coinex باشد که نمونه آن را هم در تصویر میبینید. مؤسس و مدیر صرافی کوینکس (Coinex) یانگ هایپو (Yang Haipo) است. در واقع این اکانت حساب اصلی شما است. با کلیک روی این گزینه شما به یک وبسایت دیگر انتقال داده می شوید. یکی دیگر از معاملات اختصاصی صرافی کوکوین، سفارش بازار یا سفارش Market نام دارد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، همهچیز در سادهترین و واضحترین حالت ممکن وجود دارد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، گزینههای بسیاری برای واریز، برداشت و انتقال ارزهای دیجیتال وجود دارد. همچنین KuCoin تمایل دارد ارز های رمزپایه کوچک را که پتانسیل رشد بالایی دارند فهرست کند و دسترسی به تعداد زیادی از توکن های کمتر شناخته شده را به کاربران ارائه دهد. این خبر منجر به افزایش ترس و آشفتگی در بازار شد و کاربران بهدنبال برداشت دارایی خود از این صرافی بودند.

برای مثال اگر بخواهید معامله ای به ارزش 1000 دلار بیت کوین انجام دهید، شما تنها 1 دلار می پردازید، و این یکی از ارزانترین کارمزدها در این صنعت می باشد و بهترین علت برای استفاده از Kucoin می باشد. جدول زیر مقدار کارمزدها در صرافی کوینکس را بر اساس عوامل گفته شده در بالا نشان میدهد. شما میتوانید برای اطلاع بیشتر از نحوه انتخاب صرافی مورد نظرتان، مقالهای با عنوان راهنمای انتخاب صرافی ارز دیجیتال را مطالعه کنید.خوشبختانه ساختار هزینه کارمزدها در Kucoin بسیار ساده است.

به همین دلیل، ما با معرفی صرافی ارز دییجتال کوکوین و مراحل ثبت نام و فعالیت در آن با شما همراه خواهیم بود. نشاندهنده نماد انتخابی فعلی، آخرین قیمت معامله و میزان تغییرات قیمتی آن در ۲۴ ساعت گذشته میباشد. 4. مقدار بیت کوین مورد نظر برای مبادله یا میزان اتریوم مورد نظر برای خرید را وارد کنید و روی دکمه ” Buy ETH ” کلیک کنید. برای مثال، اگر این حجم را روی ۷۵ درصد قرار دهید، سفارش بازار یا Market، ۷۵ درصد از دارایی اتر شما را به سرعت برای خرید بیت کوین خرج میکند. تا اینجا حساب شما در کوینکس ساخته شده است و باید در ادامه دوباره وارد آن شوید و مراحل احراز هویت خود را انجام دهید. یکی دیگر از نکات مهمی که در حین ثبت نام در صرافی Kucoin باید رعایت کنید، وارد نکردن شماره موبایل ایرانی است.

البته در این میان، باید بعضی از کارهای مهم دیگر مثل انتخاب رمز عبور (Password) 7 رقمی و ثبت آدرس ایمیل را هم انجام بدهید تا موی لای درز حسابتان در صرافی کوکوین نرود. قدم اول در این صرافی مثل هر پلتفرم دیگری عضویت است. یکی دیگر از مزیت های Kucoin این است که هیچ محدودیتی برای مقدار سرمایه ای که واریز یا برداشت می کنید وجود ندارد. ۳ گزینه مهم دیگر نیز در این صفحه دیده می شود. احراز هویت دو عاملی که به عنوان 2FA نیز شناخته میشود، یک لایه اضافی امنیتی بوده که ما از آن به عنوان احراز هویت چند عاملی یاد میکنیم. دقت کنید که به دلایل امنیتی که قبلا توضیح دادیم، هرگز از حساب کوکوین به آدرسهای رمز ارزی صرافیهای ایرانی وجهی انتقال ندهید (و یا بالعکس) و از آدرس واسطه استفاده کنید. همچنین با ایجاد لایه های امنیتی قدرتمند، یکی از امن ترین صرافی های دنیا محسوب میشود.

این صرافی در بیش از 200 کشور جهان هزاران کاربر دارد و با ارائه خدمات کاربردی توانسته جزو 10 صرافی برتر جهان جای گیرد. این صرافی به کاربران در بیش از ۲۰۰ کشور جهان خدمات ارائه می دهد و روزانه حجم بالایی از معاملات ارزهای دیجیتال در آن اتفاق می افتد. به این معنی که مثلاً محبوبیت و تعداد کاربران میتواند روی حجم معاملات تاثیر داشته باشد. زمانی که شما حالت Cross را انتخاب می کنید و پوزیشن های شما آن طور که پیش بینی می کنید نباشد زیان حاصل از ان بر کل سرمایه شما تاثیر خواهد گذاشت. لطفا شما نیز با اشتراک گذاشتن تجربه خود با این صرافی در قسمت نظرات همین مطلب به دیگران در انتخاب صرافی مورد نظر خود کمک کنید. در این قسمت دو گزینه عضویت با شماره تلفن و ایمیل در مقابل شما قرار می گیرد که با توجه به عدم حضور ایران در لیست این صراف،ی تنها گزینه برای ما همان وارد کردن ایمیل است.

کوکوین این حق را دارد تا از افرادی که بدون سند و منبع، شایعات را پخش کرده و ترس و شک را در بازار افزایش میدهند، شکایت کند. صرافی کوکوین همچنین ارز دیجیتال مخصوص به خود را با نام کوکوین شیرز (kucoin shares) دارد. برای اینکار روی آن قسمت کلیک کرده و منوی مخصوص انتخاب جفتارزها برای شما باز میشود. خب وقتی شما بخش Futures pro کوکوین رو انتخاب می کنید وارد صفحه زیر میشید که خیلی پیچیدگی داره ولی ابدا نگران نباشید قراره تک تک قسمت هارو و تمامی آپشن ها باهم بررسی کنیم. تمامی مراحل برداشت هم به همین منوال خواهد بود؛ البته با این تفاوت که به جای کلیک کردن روی گزینه deposit یا واریز باید روی گزینه Withdrawal یا برداشت کلیک کنید.

آیا به معامله در این صرافی ادامه میدهید؟ ممنون از اینکه تا پایان خبر «کوکوین به فعالیت خود ادامه میدهد» بودید. زیرا بیشتر صرافیها اجازه فعالیت به کاربران ایرانی را نمیدهند و باید از برنامههای تغییر آی پی استفاده کنند. وقتی قرار بر خرید ارز دیجیتال از سوی کاربران است، چرا توکن بومی خود صرافی را نخرید. این صرافی جهانی در سال 2017 راه اندازی شد که گزینه های معاملاتی گوناگونی از قبیل تریدینگ اسپات، معاملات فیوچرز، معاملات مارجین، استیکینگ، وام گرفتن با ارز دیجیتال، خرید و فروش رمز ارز و معاملات P2P را به کاربران خود ارائه می دهد.

توسط گلستان

گلستان عبدی