آموزش ساخت تابلو روان

کارت گرافیک Matrox M9125 ، یک کارت گرافیک با 2 خروجی تصویر DVI-I می باشد. متروکس M9125 در سیستم های ویدئو وال (Video wall) استفاده می شود که قادر است 2 خروجی تصویر برای 2 مانیتور در اختیار کاربر قرار دهد. ویدئو وال ها نمایشگر های بزرگی هستند که با اتصال چندین تلویزیون صنعتی به هم یک دیوار نمایش بزرگ برای شما می سازند . ماژول تابلو روان بلوک های آماده ای از ماتریس های LEDاست که به راحتی و به سرعت به هم متصل شده وشما میتوانید با کنار هم قرار دادن مجموعه ای از ماژول تابلو ،ابعاد دلخواه تابلو روان را در طول وعرض مورد نظرتان بسازید ویا از اتصال مجموعه ماژول تابلو روان ، یک تابلو فول کالر تلویزیون شهری را مهیا کنید. کنترلر دستگاهی بوده که وظیفه کنترل منابع محتوایی متصل به نمایشگرها را بر عهده خواهد داشت. وظیفه اصلی پاور تابلو روان یا منبع تغذیه تابلو روان تبدیل برق متناوب ۲۲۰ ولت شهری به ۵ ولت مستقیم است. نرمافزار ویدئو وال از طریق یک داشبورد، به کاربر و مدیر سیستم اجازه و امکان دسترسی به تصاویر در حال نمایش و همچنین محتوای منبع متصل به سیستم را خواهد داد. در این سری از ویدئو والهای سامسونگ این قابلیت فراهم شده تا کاربران زنجیرهای به هم پیوسته از صفحه نمایشها را بدون نیاز به ابزارهای جانبی خاص و تنها به کمک پورتهای DisplayPort 1.2 و HDMI به یکدیگر متصل کنند و از مزایای پخش محتوا با رزولوشن UHD بهرهمند شوند.

هر کدام از کابینتها یا صفحه نمایشهای ویدئو وال VHR-R که به یکدیگر متصل میشود تنها ۰.۴۴ میلیمتر ضخامت دارد که تضمین کننده یک تجربه بصری جذاب، زیبا و بدون حاشیه برای هر بینندهای است. طراحی کم عمق نمایشگر نمایی زیبا به این مدل از نمایشگرهای ویدئووال بخشیده و انتقال بیواسطه پیامها را در تمامی مکانها از فروشگاههای خردهفروشی گرفته تا هتلها و… در این مورد نمایشگرهای ویدئو وال با ضخامت ۳.۵ میلیمتری و طراحی مینیمال نمایشگر از طراحی شیک و جذابی برخوردار هستند. نمایشگر VHR-R براساس سبک زیبایی شناسی مدرن طراحی شده، ضخامت این نمایشگر کمتر از ۷۰ میلیمتر است که باعث میشود تا ضمن اشغال فضای کمتر محیط، دست صاحبان کسبوکار برای قرار دادن نمایشگر در تمامی فضاها باز باشد. اهمیت این نکته را تمامی صاحبان مشاغل، تولید کنندگان و … با سلام خدمت تمامی دوستان و بازدید کنندگان وب سایت رسمی کیان ال ای دی در این بخش از سایت می خواهیم به بحث در مورد ویدئو وال ها بپردازیم .

متن و تصویری که در تابلو روان می خواهیم قرار داشته باشد در قیمت موثر است .چون هر چه حروف بیشتر باشد کلمات زیاد تر می شود . ویدئو وال با کنار هم قرار گرفتن مجموعهای از نمایشگرها، تصویری در ابعاد بزرگ را به نمایش خواهد گذاشت. در این نوع از ویدئو والها، صفحهنمایش از کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی لامپ الایدی کوچک تشکیل خواهد شد. استفاده کردن از افراد متخصص می تواند به شما کمک زیادی کند. علاوه بر این کاربران میتوانند از نرمافزار متخصص رنگ سامسونگ (Samsung Color Expert) که یک نرمافزار قدرتمند و رایگان است برای بهینهسازی تنظیمات نمایشگر استفاده کنند.

پیشنهاد میکنیم نصب و راهاندازی این نمایشگرهای غولآسا را به شرکتهای معتبر و باسابقه با افراد متخصص در این زمینه بسپارید تا با انتخاب بهترین مکان، شما را در تبلیغات موثر کمک کرده و مشاوره دهند. با توجه به این که این تلویزیون ها در اندازه های بزرگ در سطح شهر نصب می شوند به راحتی می توانند توجه رهگذران و رانندگان را به خود جلب کنند و از این لحاظ می توان آن را روشی موثر برای تبلیغات دانست. بسیاری از مردم فکر می کنند که می توانند برای مدت طولانی در فضای باز دوام بیاورند و یا با شرایط آب و هوایی سازگار می شوند.

از طرفی دیگر این تابلو ها به دلیل ماندن طولانی مدت در زیر نور خورشید باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند. نوع دیگر تلویزیون های شهری داخل سالنی است که در آنها المان هایی همچون کیفیت بالای تصاویر اهمیت پیدا می کند، در این نوع از تلویزیون های تبلیغاتی تعداد زیادی LED SMD صفحه ی نمایشگر را تشکیل می دهند که می توانند تصاویر را با کیفیت بالا در محیط های سربسته پخش کنند بنابراین تراکم پیکسل ها و کیفیت تصاویر اهمیت بالایی دارد. که در کیفیت های مختلفی تولید و عرضه می شوند و این اختلاف کیفیت در طول عمر و قیمت نمایشگر ویدئو وال ال ای دی تاثیر بسیار زیادی دارد در واقع نمایشگر وال ال ای دی هم مانند هر محصول دیگری با قیمت ها و کیفیت های مختلفی در دسترس می باشد بطور مثال ماژول نمایشگری با آی سی ضعیف نمی تواند رفرش ریت و کیفیت قابل قبولی جهت تصویر برادری و اجرای مراسمات مهم ارائه دهد . این ویدئو والها از طول عمر بالایی برخوردار هستند، از این رو علاوه بر کاربردهای تبلیغاتی و اطلاعرسانی برای استفاده در مراکز نظارت تصویری نیز بسیار مناسب خواهند بود. هر چه این فاصله کمتر باشد خط ایجاد شده میان نمایشگر نازکتر بوده، در نتیجه تصویری یکپارچهتر به دست خواهد آمد.

در این میان تلویزیون های شهری نیز یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ابزار ها برای نمایش تبلیغات به صورت حرفه ای محسوب می شوند. این تلویزیون ها که بیشتر برای تبلیغات در مکان های مختلف نصب می شوند و یکی از مدرن ترین شیوه های تبلیغاتی با تاثیر بسزایی هستند دارای انواع و اقسام مختلفی می باشند که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. بارزترین ویژگی ویدیو وال ال ای دی نداشتن هیچگونه قاب و bezel بوده که موجب میشود تصویری کاملا یکپارچه به نمایش گذاشته شود. مهمترین ویژگی مثبت ویدئو وال با سیستم تابش نور از پشت، نزدیک شدن فاصله نمایشگرها به صفر است. نمیتوان از نمایشگر ال ای دی فیلم و عکس تهیه نمود و یا باعث اذیت شدن چشم ناظران میشود. یکی از دلایل گسترده شدن استفاده از ماژول های فول کالر ، وزن بسیار کم آنها است ماژول P4 ایندور Qiangli وزنی 0/35 کیلوگرمی دارد. سازنده ی این محصول برند نامآور Qiangli است. امروزه شرکتهای سازنده این نوع از نمایشگرها با استفاده از تکنولوژیهای جدید این فاصله را به کمتر از یک میلیمتر رساندهاند.

اولین و مهمترین جز سازنده ویدئو وال صفحهنمایش آن است. اکثر نرمافزارهای ویدئو وال امکانات مختلفی برای تنظیم ویژگیهای های ظاهری محتوا شامل مقیاس و ابعاد، بزرگنمایی و برش تصویر دارند. البته باید در نظر داشت نرمافزارهای مختلف قابلیتها، ویژگیها و کاراییهای متفاوتی دارند. این شیوه مدیریت این امکان را فراهم میکند که بتوان در ویدئو وال چند تصویر مختلف یا یک تصویر بزرگ یکپارچه را به نمایش گذاشت. ویدیو وال نوعی سیستم نمایش عریض صنعتی و یکپارچه است که قابلیت کارکرد ۲۴ ساعته در هفت روز هفته را دارد. مراکز کنترل شهری، اتاقهای فرمان و کنترل مراکز صنعتی، استدیوهای تلوزیونی و اتاقهای مانیتورینگ از جمله کاربردهای ویدئو وال برای سیستمهای چند منظوره است.

مجموع این ویژگیها موجب شده تا نمایشگرهای ویدئو وال برای حضور در تمامی فضاها از جمله استودیوهای تلویزیونی مناسب باشند. ارسال سریع ، ضمانت بهترین قیمت ، تضمین اصل بودن کالا و پشتیبانی 24 ساعته تیم فنی ال ای دی شاپ کو خریدی مطمئن برای شما رقم میزند. همچنین ماژولها از لحاظ نوع بسته بندی و از لحاظ فنی نیز انواع مختلفی دارند .ماژولها از لحاظ نوع بسته بندی در دو مدل DIP و SMD هستند و از لحاظ فنی در در دو نوع ولتاژ ثابت و جریان ثابت موجودند. در تابلوسازی به شیوه ال ای دی نوع مسیر ارتباطی ما بین کارت برد کنترل و ماژول هاب نامیده میشود اگر برد کنترل از نوع بدون طیف باشد هاب بر روی خود برد است اما اگرکنترلر از نوع طیف دار باشد هاب بصورت جداگانه بر روی کارت کنترل بسته می شود و ارتباط بین بورد کنترل و ماژول را برقرار می کند. اگر همه دستگاهها به خصوص در حوزه قانون جامع حمایت از معلولان که قانونی بسیار مترقی است، وظایف خود را انجام دهند میتوانیم در نیل به اهداف مددجویان بسیار مؤثرتر عمل کنیم. تلویزیونهای شهری به گونه بسیار تأثیرگذار بر مخاطب اثر میگذارند.

این تلویزیونها نسبت به تلویزیونهای خانگی تفاوت چشمگیری دارند و حتی سیستم پخش و نمایش آنها متفاوت است. ویدئو والها با توجه به نیاز مصرفکننده و ویژگیهای محل نصب، ابعاد و حتی شکلهای مختلف دارند. نمایش محتوای تبلیغاتی و حتی پخش مسابقات ورزشی در مکان های مختلف از موارد استفاده این نمایشگر می باشد. بر روی دستگاه کنترلر ویدئو وال پورتهای مختلف ورودی و خروجی صدا و تصویر قرار گرفته است. با توجه به نوع فویل این امکان نیز وجود دارد تا نمایشگر شفاف تولید نمود تا در هنگامی که تصویر بر روی آن پخش نمی شود ، بیننده تنها یک شیشه شفاف را مشاهده نماسد . کارت گرافیک Matrox M9128 ، یک کارت گرافیک با 2 خروجی تصویر Mini-DP می باشد. به پروسه تبدیل فرمت های ورودی مختلف به فرمت خروجی اصلی ویدئو پروسسور , تلویزیون شهری scaling می گویند. بررسی جیور جیو آرمانی اس آی نایت لایت زنانه توسط کسانی که این عطر را پوشیدهاند و در گروههای مختلف از جمله شبکههای اجتماعی و وبسایتهای تخصصی که در زمینه عطر و ادکلن فعالیت میکنند بیانگر آن است که این در گروه بویایی چایپر گلی ادکلنهای زنانه دستهبندی میشود. از جمله این پورتها میتوان به پورت USB ،HDMI و VGA اشاره کرد.

نمایش محتوا با رنگهای طبیعی و وضوح و شفافیت بالای تصاویر به همراه کنتراست بهینه پنل نمایشگر از جمله ویژگیهایی است که انتظار میرود نمایشگرهای موجود در سالنهای هنری داشته باشند. بهتر است در مورد تکنولوژی های موجود در بازار و همچنین موارد مورد نیاز خود تحقیقات گسترده ای انجام دهید. باید خاطر نشان کرد که ساختار ساده این تابلو های ال ای دی ثابت LED اگر در اینده دچار مشکلی شود به سادگی قابل تعمیر بوده و در مدت زمان کمی درست می شود. اگر حالت نوشتن تابلو روان (ال ای دی) فقط مورد نظر شما است. شاید در نگاه اول به مشخصات این نوع تلویزیون شهری (تراکم 30000) فکر کنید حتما کیفیت نمایش آن 3 برابر تابلوهای فولکالر p10 تراکم 3in1 10000 است، درصورتی که پیکسل نمایش فرقی نمیکند و هردو p10 هستند، فقط فرق در ساختار ماژول می باشد.

اتاق های فرمان و کنترل یکی از پر مصرف ترین محیط ها برای نمایشگرها و پردازنده های ویدئو وال ها هستند که نیازمند ویدئو وال هایی با بزرگنمایی و کوچکنمایی بسیار با کیفیت محتوای ورودی حساس و مهم و همچنین قابلیت اطمینان ممتد و شبانه روزی هستند. مجموعه عمران تجارت ماداکتو جهت تولید تلویزیون شهری از بهترین و با کیفیت ترین قطعات استفاده می نماید.تلویزیون شهری در امر تبلیغات شهری بسیار مهم بوده و یکی از ارکان تبلیغات جامع در سطح کشور می باشد، که در حوزه تبلیغات محیطی قرار میگیرد . این تلویزیون های غول پیکر قادر هستند با کیفیت هایی نظیر hd . کابینت تابلو led قرمز ازنوع فلزی و ضدآب و دارای درب پشتی قفل شو و از بهترین کابینت های تابلو روان می باشد. معمولا در تمام محله ها و بازارها و خیابان ها تابلو های روان به وفور دیده می شود.

روش های فشرده سازی ویدیو مثل MPEG و H.264 و H.265 روش های از نوع lossy هستند. همچنین این افراد تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به جرم خود و سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی و با تهدید سلاح سرد معترف شدند. درساخت تابلو LEDوتلویزیون شهری علاوه بر پاور،برد(کنترلر)نیز بکارگرفته میشود.که کاربر از طریق این برد میتواند به تابلو موردنظر خود برنامه دهد. کنترلر محتوای تصویری موردنظر برای نمایش را میتواند از منابع مختلفی مانند دوربینهای ویدئویی، رایانهها و پلیرها دریافت نماید و در رابط کاربری و داشبورد نرمافزار ویدئو وال، در دسترس مدیر سیستم قرار دهد. 11.25 مگابایت برای یک ثانیه! اگر از ماژول تک رنگ هنگام ساخت و نصب تابلو تبلیغاتی به روش تابلو برجسته روان استفاده کرده اید هر پیکسل حاوی یک ال ای دی می باشد و رنگ بکار رفته در این ال ای دی به نوع ماژول بکار رفته بستگی دارد که می تواند در چهار رنگ قرمز ، سبز، سفید ، آبی و یا زرد باشد. اگر رزولوشن پایین انتخاب کنید بیننده نمایشگر تلوزیون را شطرنجی ( یا همون دون دون ) می بیند و تصویر کیفیت خوبی نخواهد داشت.

توسط گلستان

گلستان عبدی