انواع حمل و نقل دریایی 3 روش مهم در حمل دریایی مسیر کالا | transemartlogistics

در حمل و نقل دریایی با توجه به عواملی مانند نوع کالا، طول مسیر و … موضوعی که درزمینه ی حمل بار از طریق خطوط هوایی باید در نظر گرفت وزن محموله است. حمل و نقل هوایی برای کالاهایی که وزن و حجم زیادی ندارند و یا کالاهایی که باید مسیرهای طولانی را در مدت کمی طی کنند و به مقصد برسند بسیار مناسب است. این روش برخلاف روش حمل و نقل بار دریایی که مقرون به صرفه ترین روش بود؛ پرهزینه ترین روش محسوب می شود.

  • این مراکز در امتداد مسیر دریایی نزدیک به خط استوا هستند و از آن‌ها به صورت خاص برای تجارت اروپا، آسیا و خاورمیانه بهره گرفته می‌شود.
  • این دسته از انواع کشتی‌های حمل و نقل دریایی برای حمل و نقل وسایل نقلیه مثل انواع اتوبوس، کامیون، جرثقیل و ماشین‌آلات کشاورزی، و همچنین انواع خودرو، هواپیما و وسایل نقلیه دیگر مناسب هستند.
  • تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
  • بسیاری از کالاها به دلیل طولانی بودن مسیر و یا حجم و وزن زیادی که دارند باید از طریق دریا حمل شوند.
از قدیمی ترین روش هایی که همواره برای حمل و نقل بار استفاده شده حمل و نقل بار زمینی است. حمل و نقل جاده ای در گذشته به وسیله ی حیوانات باربر مانند شتر، اسب، الاغ و غیره انجام می شده است ولی در حال حاضر این صنعت از طریق ارسال بار به وسیله ی خودرو یا کامیون کار خود را انجام می دهد. انواع مختلفی از خدمات حمل بار وجود دارد که با توجه به نیاز و نوع کالای موردنظر بهترین روش برای حمل و نقل بار انتخاب می شود. اینکه کالای مورد فاسدشدنی است یا خیر؛ وزن کالا چقدر است؛ کالای موردنظر حداکثر تا چه زمانی باید به مقصود برسد و… عواملی هستند که روی انتخاب روش حمل و نقل تأثیرگذارند.

حمل و نقل دریایی عمیق از دریا

انواع حمل و نقل دریایی 3 روش مهم در حمل دریایی مسیر کالا | transemartlogistics همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم استعلام قیمت حمل، از هزینه حمل دریایی کالا خود با خبر شوید. هنگامی که انتقال کالا ها و یا غیره به وسیله کشتی ، قایق و یا هر شناور دیگری از طریق دریاها ، اقیانوس ها ،دریاچه ها ، کانال ها و رودخانه ها انجام می‌گیرید ، حمل و نقل دریایی صورت گرفته است. ادوبه یا بارج قایقی با کف تخت است که عمدتا برای حمل کالاهای سنگین در رودخانه و کانال ساخته شده است.ز بارج‌ها معمولاً برای حمل و نقل کالا با مسافت کوتاه، مبدأ و مقصد‌های محلی و منطقه‌ای بین بنادر و جزایر استفاده می‌شود.

موارد مندرج در بارنامه دریایی

این وسایل هریک ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که ممکن است آن‌ها را مناسب حمل انواع کالا یا ویژه حمل دسته‌ای از محموله‌های خاص کند. علاوه بر کشتی‌ها، بندرها و امکانات و تجهیزات موجود در آن‌ها بسیار پیشرفته شده‌اند و زمینه را برای توقف کشتی‌ها، بارگیری و یا تخلیه محموله‌ها فراهم می‌کنند. لذا کشی‌های باری دارای ویژگی‌های معینی هستند که کالاها و تجهیزات را با شیوه‌های معین شده، از مبدا بارگیری نموده و به مقصد می‌رسانند. بندرها دارای امکانات و تجهیزات خاصی هستند که امروزه توسعه یافته‌اند؛ این امر تاثیر به سزایی در سرعت بارگیری و تخلیه بار خواهد داشت. هنگامی‌ که کشتی حامل بار به بندر می‌رسد؛ مامورین بهداشت کالاها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و با بررسی مدارک اجازه خارج نمودن آن را صادر می‌کنند. همچنین مامورین گمرک دفتر و فرم مربوطه را به فرمانده کشتی می‌دهند.

این روش در زمان تحریم و در بنادر کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. نکته حائز اهمیت در مورد کشتی های کراس استافیگ این است که بایستی یکی از کشتی ها دارای جرثقیل برای تخلیه کالا باشد. به همین دلیل گاهی مواقع خطراتی در زمان جابحایی ، سلامتی کالا را تهدید می شرکت ترنس مارت لجستیک نماید. عموما در کشورهایی مانند ایران که در تحریم به سر می برند، بر حسب شرایط مخصوص از این شیوه به ویژه جهت واردات کالای خود استفاده می کنند. حمل و نقل دریایی موثرترین روش برای جابجایی کالا در سطح جهانی محسوب می شود و هر ساله در جهان بیشترین درصد حمل و نقل کالا به انجام می رساند.

توسط گلستان

گلستان عبدی