انواع سبک طراحی ویلا

حتی می توان این فضا را نزدیک نشیمن طراحی طراحی داخلی ویلا کوچک کرد. در این مرحله چیدمان عناصر ویلا، با توجه به مواردی همچون جهت های طلوع و غروب خورشید، امکاناتی که لازم است در آن پیش بینی شود، مواد و مصالح انجام می شود. ۱۹. ۳ اگر مواردی در طول عملیات پیش بیاید که از قبل قابل پیش بینی نبوده است، طرفین بنا بر اصل آزادی می توانند با هم حل و فصلش کنند. اگر که در برگه ای که جزئیات طراحی در آن نوشته شده است؛ وسایل و امکانات تعیین شده ای برای طراحی کردن و جای گرفتن داخل طرح تعیین شده باشد، طراح وظیفه دارد، آن ها را طراحی کند و مدل بزند و این کار باید دقیقا مطابق شرایط و ضوابطی باشد که در فرم نوشته شده است. انتخاب مدل مبلمان لاکچری برای ویلا به طور کلی به سلیقه افراد بستگی دارد. این مدل از آجر ها وزن کمتر و قدرت چسبندگی و استحکام بالاتری دارند و برای ساخت ویلا در شمال گزینه مناسبی هستند.اغلب افراد به دلیل قیمت مناسب تر از آجر در ساخت ویلا استفاده می کنند، اما آجر به دلیل اینکه رطوبت را به خود جذب می کند جزو مصالح مناسب برای ساخت ویلا در شمال کشور نیست.

این فضا علاوه بر اینکه باید در بخش ساکت و خلوت خانه طراحی شود، باید به سرویس های بهداشی هم نزدیک باشد و رفت و آمدش به آن جا راحت باشد. ۳ – بخش اجرایی داخلی ویلا: پس از تایید طراحی داخلی ویلا از نظر معماری و بخش سازه ای آن و بخش متره برآورد اولیه آن، می توان هزینه های اجرایی آن را تعیین کرد. وقتی آشپزخانه به سمت نشیمن یا پذیرایی که خانواده یا مهمانان در آن قسمت می نشینند، دسترسی راحتی داشته باشد و قابل دید باشد، برای هم مهمان و هم صاحب ویلا بسیار راحت تر می شود. شما باید جایگذاری تخت خواب را رو به منظره ای زیبا و عالی قرار بدهید، ولی باید در نظر داشته باشید که اصلا و به هیچ وجه تخت خواب در دید بقیه و در رو به روی در اتاق قرار نگیرد. در اطراف اکثر خانه های ویلایی مناطق زیبا و پارک ها و فضای باز زیادی وجود دارد. نور میتواند یک ظاهر زیبا و خلاقانه به یک فضا ببخشد و بدون آن نمیتوان رنگ ، فرم و بافت را احساس کرد . در طراحی و ساخت ویلای مدرن، تدارکات اولیه (تحقیق و مطالعات اولیه معماری) به شرایط مختلفی بستگی دارد.

اگر این اتاق خواب فضای زیادی دارد و می خواهد کاملا جامع طراحی بشود پس برای سرویس بهداشتی آن باید از وان، دوش، رخت کن،توالت فرنگی و ایرانی استفاده کرد، ولی اگر فضا کم باشد، فقط یک سرویس مشترک طراحی می شود. با تأیید کردن و امضاء کردن قراردادی که شاهد امضا می کند تا اگر این قرارداد دچار این کسورات قانونی شد، جریمه ای را پرداخت کند، این هزینه ها و کسورات را خیلی کامل و جامع پرداخت کند و — باید کپی این قرارداد را داشته باشد تا مانند یک گواهینامه برای تعهدات — برای هزینه کردن این کسورات قانونی و هزینه های در ارتباط با آن، بر طبق آن بند ذکر شده از قرارداد، هیچ گونه وظیفه ای در برابر این مشکلات و خسارت ها نداشته باشد.

اگر بر اثر هر کدام از مفاد قرارداد، هرگونه ناسازگاری و اختلافی پیش بیاید، ابتدا باید هر دو طرف با هم سازش کنند و مشکلشان را با صحبت رفع و رجوع کنند، ولی اگر اینطور نشد مجبورند تا به مراجع قضایی مراجعه کنند. پیمانکار موظف است، هنگام بستن قرارداد و امضاء آن حتما یک نامه ای از طرف بانک در اختیار وی بگذارد و یا یک سفته به مبلغ نصف کل هزینه قرارداد، زیرا ممکن است، پیمانکار برای عملیات ساخت خسارت ها و مشکلاتی به وجود بیاورد. اگر که در یکی از مراحل قرارداد حال هر مرحله ای می خواهد باشد، طراح به تعهداتش عمل نکند و کم کاری کند در این موضوعات، کارفرما حق دارد، بعد از اعلام واضح این مبحث به طراح، (طبق بند ۱)، قرارداد را خودش کلا فسخ کند.

۲ اگر در زمان پیش بینی شده مفاد قرارداد اجرا نشود. در وضعیتی که طراح بنا به هر مشکلی، قرارداد را فسخ کند، بدون اینکه اصلا کارفرما کم کاری کرده باشد، یا مشکلی پیش آورده باشد، باید این مبحث را علنا به کارفرما بگوید و بعد از آن نهایتا تا دوازده ساعت بعدش، هزینه اجرای مبحث قرارداد تا ساعتی که قرارداد فسخ شده است و در قرارداد آمده است، از کارفرما باید دریافت کند، سپس مبلغ توافق شده را بر اساس ضرر و زیان وارد شده از فسخ قرارداد به کارفرما برگرداند. اگر که جمع روزهایی که در آن توقف عملیات اجرا و تعطیل کردن کار به علت قصوری از سمت کارفرما، بیش تر از — ساعت باشد و یا اینکه شخص کارفرما در اجرا کردن وظایف دیگر خود در این قرارداد هم کم کاری کرده باشد، طراح قادر است، خودش به تنهایی به علت همین قصور کارفرما که به تعهداتش عمل نکرده است، این قرارداد را کلا فسخ کند. یعنی طراحی ویلا. اگر شما قطعه زمینی را در منطقه ای در اطراف شهر خریداری نموده باشید و تصمیم به ساخت ویلا گرفته باشید، مرحله اول در ساخت، انتخاب یک شرکت معماری به عنوان طراح، مشاور و پیمانکار یا ناظر ساخت ویلاست.

از آنجایی که این راهروهای دیوارهایی شیشهای دارند، هر بار که بین بلوکها جابجا میشوید، حسی مشابه با قدم زدن روی یک پل جنگلی بالای رودخانه به شما دست خواهد داد. معمولا زمان انجام کار و هزینه ها به دست یک کارشناس خبره تعیین و تشخیص داده می شود. وضعیت قهریه به شرایط فورس ماژور می گویند، شرایطی مانند سیل و زلزله و غیره که بر طرف کردن آن به دست نه طراح است و نه کارفرما و تحت این شرایط انجام دادن آن عملیات طرح و اجرا دیگر بسیار دشوار و غیر ممکن می شود، در این صورت اگر هر کدام از طرف های قرارداد کار را تعطیل و قرارداد را فسخ کردند، طرف دیگر قرارداد حق ندارد، خسارتی بخواهد یا شکایتی بکند. طراحی ویلا ویلا در شهر محمد بن زاید از ۴ اتاق خواب تا ۱۳ اتاق بیشتر با چیدمان سنتی متفاوت است ، با این حال ، آخرین پروژه اجرا شده توسط اویم شاهانه در این منطقه مسکونی با طراحی داخلی غیر معمول خود برجسته است. اگر برنامه و ایده ای که برای ویلای خود دارید شامل پاسیو، بالکن و ایوان آفتابگیر است بدون شک یکی از بهترین سبک ها طراحی برای شما، اسپانیایی است. چون معرفی کننده نوع زندگی شما، سبک زندگی شما و فرهنگ شما خواهد بود پس سعی کنید، با اکسسوری ها و نورپردازی های ویژه آن را منحصر به فرد کنید.

۱ اگر پیمانکار وظایف خود را به فرد حقیقی یا حقوقی دیگری واگذار کند. حال اگر این هدف ساخت ویلا در شمال باشد باید چه کار کنیم که از شر هزینههای اضافی و جانبی ساخت ویلا در شمال در امان بمانیم؟ دسترسی آشپزخانه در طراحی ویلا باید به چه صورت باشد؟ دو مورد بسیار مهم در طراحی و ساخت آشپزخانه این است که به نور و تهویه مطبوع در آن خیلی دقت بشود. این اتاق خواب هم می تواند با توجه به فضای در دسترس، با حمام و سرویس بهداشتی ساخته بشود. ورودی حمام ها و توالت ها حداقل باید یک متر و هشتاد سانت در یک متر و بیست سانت باشد. ورودی ساختمان حداقل باید دو متر و ده در دو متر و هشتاد سانت باشد. مبالغ اجرایی محوطه سازی بر اساس نقشه های شماره دو برآورد و محاسبه می شوند. وقتی شما به خانه تان وارد می شوید، یا مهمان برایتان می آید، اولین جایی که با آن رو به رو شده و وارد آن می شوید، راهرو ورودی خانه است.

از سمت ورودی باید بشود به راحتی به سمت نشیمن و پله ها و آشپزخانه رفت. تنوع فعالیتهایی که در آن انجام می شود، وسایل و تجهیزات جدیدی که در آن به کار می رود، سیستــم های تاسیساتی برای آبرســــانی در آن خیلی مهم است که استفاده بشود ، محلی برای دفع کردن آب ها و فاضلاب ها باید در آن در نظر گرفته بشود، از روشنایی مطبوعی باید در آن به کار برود، تهویـــه بسیار مناسبی باید داشته باشد، باید به گونه ای طراحی بشود که رعایت بهداشت و نظافت در آن سخت نباشد و راحت باشد. 8. ۸ کارفرما حق ندارد، بابت تجهیزات و لوازمی که برای پیمانکار تهیه کرده از وی مبلغی دریافت کند. اتمام معماری می تواند تفاوتهای زیادی در هزینه را در مقایسه با موادی که انتخاب می شود، ایجاد کند. هزینه طراحی سبز محوطه هم متری حساب می شود، مگر اینکه متراژش خیلی کم و کوچک باشد که آن وقت کلی حساب می شود.

جهت اینکه زندگی متعادل و مناسبی داشته باشیم، احتیاج داریم که در طراحی ویلایمان حتما میان زندگی جمعی و زندگی شخصی یک هماهنگی و سازگاری را به وجود بیاوریم.چون همین طور که ما نیاز داریم با اعضای خانواده مان هم نشینی داشته باشیم، دقیقا همان قدر هم لازم داریم با خودمان خلوت کنیم و به استراحت بپردازیم. از یک طرف اگر درست انجام بشود، باعث آرامش و خوشی ما و دوری ما از شلوغی ها می شود و از یک طرف اگر درست طراحی نشود، باعث می شود که برعکس آن پیش بیاید و اعصاب ما را به هم بریزد.

امکانات منطقه ای که در آن هستید هم تاثیر گذار است، مثلا اگر در شهرستان باشید و بخواهید از افراد بومی خدمات بگیرید، قیمت مناسب پرداخت خواهید کرد. مثلا در طراحی داخلی با چوب باید از اکسسوری های طبیعی و حتی الامکان چوبی استفاده نمود. استفاده از پنجره هایی با ابعاد بزرگ در طراحی فضای داخلی بسیار مطلوب می باشد، زیرا باعث ورود نور بیشتر به داخل منزل می شود و تاثیر بسیار زیادی در کیفیت هوای منزل دارد و همچنین تاثیر به سزایی در طراحی نمای بیرونی دارد و آن را بسیار لوکس یا لاکچری می کند. اتاق غذاخوری، یک میز کوچک و تعدادی کابینت و صندلی دارد. چه نوع مبلمان و وسایلی می خواهند در اتاق بگذارند. می بینید که وقتی از خارج به داخل ساختمان می آیید، طراحی داخلی آن قسمت ورودی خیلی مهم است. امروزه به هر چیز به روز و جدیدی که کارایی زیادی هم برای افراد داشته باشد، مدرن میگویند ، این قضیه در ساخت ویلا نیز مورد استفاده قرار گرفته و هر سبکی که بتواند زیبایی این ویلا را دوچندان کند به مدرن مشهور است. همچنین دیوار و سقف نیز به سبک باستانیان، حاشیهدار و طرحدار ساخته میشود.

توسط گلستان

گلستان عبدی