انواع پی ال سی PLC و ساختار آن الیکا پلاس

تسهیل در برنامه نویسی و خطایابی آسان فرآیند، از ویژگی های PLC plc 1200 زیمنس می باشد. به عبارت دیگر PLC عبارت از یک کنترل کننده منطقی است که می توان منطق کنترل را توسط برنامه برای آن تعریف نمود و در صورت نیاز، به راحتی آن را تغییر داد. لوگو زیمنس پی ال سی با طراحی کمپکت است که استفاده آسانی داشته و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد. طراحی ALL in ON این سیستم با صفحه نمایش و پنل اپراتور یک‌پارچه با کاربری آسان، این سری را برای استفاده در طیف‌های متفاوتی از فرایندها آماده ساخته ‌است. 36 تابع مختلف را می‌توان تنها با فشار دادن یک دکمه بر روی این سیستم فراخوانی کرد.

  • البته، قبل از هر چیز، بیایید نگاهی کلی به چیستی و وظیفه اصلی و انواع PLC بیندازیم و با نحوه عملکرد آن بیشتر آشنا شویم.
  • همانطور که می دانیم گام اول در طراحی سیستم های خودکار انتخاب کنترلر مناسب است.
  • ماژول‌های ورودی و خروجی دیجیتال و آنالوگ، ماژول‌های مخصوص برای افزایش ارتباطات و نیز سایر ماژول‌ها برای شخصی‌سازی حداکثری، سازگاری انعطاف‌پذیری را با وظایف اتوماسیون مربوطه فراهم می‌آورند.
  • PLC در اواخر سال 1960 برای جایگزینی سیستم های کنترل مبتنی بر رله معرفی گردید.
  • به طور کلی، انواع مختلف پی ال سی ها در چهار دسته کلی قرار می گیرند.
  • کلمه ماژول چندین معنی داشته ولی به صورت کلی در خصوص قطعات استاندارد به کار می رود.
انواع پی ال سی PLC و ساختار آن الیکا پلاس

نوع زبان برنامه نویسی آنها نردبانی، نمادی و یا دستورات گرافیکی است. در حال حاضر برندهای مختلفی در زمینه تولید و ارائه انواع plc مشغول به فعالیت می باشند. PLC ها معمولاً با توجه به تعداد ورودی ها و خروجی هایی که یک PLC می تواند انجام دهد، طبقه بندی می کنند. فروشگاه تک ولتاژ افتخار دارد تا آخرین تکنولوژی های مورد استفاده در اتوماسیون صنعتی را خدمت شما هموطنان گرامی ارائه نماید. به همین دلیل زمان اجرای هر سیکل کاری دستگاه یا سیستم به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش میابد در نتیجه راندمان سیستم بیشتر شده و میازن تولید نیز افزایش میابد. در CPU های 1212حداکثر دو ماژول و در CPU های 1214,1215 و 1217 حداکثر تا هشت ماژول ورودی و خروجی میتوان در کنار CPU اضافه نمود.

درآمد شغل تعمیرات لوازم خانگی

این گروه از PLC زیمنس بعد از S5 عرضه شد و خود به پنج خانواده ی سیماتیک مختلف تقسیم میشوند. باس دیتا، که توسط CPU جهت انتقال دیتا در المان های مختلف بکار گرفته می شود. مزیت دیگر استفاده از این نوع خروجی علاوه بر سرعت بالاتر، ایزوله شدن PLC از بیرونِ بخش خروجی است. ها دارای تقسیمات ریزتری نیز هستند که با حروف ذیل نمایش داده می شوند. در این نوع فرآیند، هر محصول در طول خط تولید از قسمتهای مختلفی می گذرد و در هر بخش، عملیات مختلفی روی آن انجام می گیرد. در هر قسمت ممکن است اجزایی به محصول اضافه شود تا در انتهای خط تولید، محصول کامل ساخته شود.

ازجمله مینی پی ال سی‌های شناخته شده در صنعت می‌توان به ZEN از شرکت OMRON و LOGO از شرکت زیمنس اشاره کرد. اطلاعات بیشتر در خصوص این نوع PLC را می توانید در مقاله های مینی پی ال سی چیست و معرفی کامل مینی پی ال سی LOGO مطالعه کنید. کنترل کننده ی LOGO از جمله انواع پی ال سی ساده و ارزان قیمتی است که برای کارهای کنترلی کوچک (مانند ساختمان یا ماشین های کوچک) کاربرد دارد. این PLC بصورت Compact است و برنامه ریزی آن توسط کلید های روی آن انجام میشود. اجزا مختلفی که در این نوع از پی ال سی وجود دارند در یک جعبه قرار گرفته اند و به همین دلیل به آن پی ال سی کامپکت گفته می شود.

PLC زیمنس CPU 1211C DC/DC/RELAY

این ماژول می‌تواند تقریباً هر نیاز مشتری را با یک کار مهندسی ساده و باوجود صفحه‌نمایش جدید و ارتباطات کامل از طریق اترنت برآورده کند. هم‌چنین قابلیت وب سرور که به این ماژول اضافه‌شده هر چیزی را خیلی آسان می‌کند. از دیگر امکانات افزوده‌شده به نسل ۸ لوگو، ماژول ارتباطی برای کنترل از راه دور به‌وسیله سیم‌کارت است که باوجودآن می‌توان بسیاری از پروژه‌های کاربردی را با لوگو ۸ انجام داد. سری جدید cpu های زیمنس تحت عنوان s به بازار و صنعتیان ارائه‌شده است. پیشرفته‌ترین امکانات مانند وجود lcd بر روی این cpu ها که امکان برنامه‌نویسی و مانیتورینگ را به اپراتور و مهندسین برق می‌دهد، در محصولات تولیدی این سری وجود دارد. سری S با یک مکانیزم خطایابی یکپارچه شده ارائه می‌شود و نیاز به استفاده از دستگاه‌ها و برنامه جانبی برای خطایابی را از میان برداشته است.

توسط گلستان

گلستان عبدی