بایگانی‌های ارقام نهال گردو آریا نهال-ارغوان نهال

بایگانی‌های ارقام نهال گردو آریا نهال-ارغوان نهال

با توجه به نوع این هرس کردن آن دسته از شاخه هایی که از روی تنه حذف می شوند را در سال‌های بعد اصلا خرید نهال گردو نمی‌توانید مشاهده کنید. با استفاده از این روش هرس کردن باید بدانید که در سال‌های اولیه رشد درختان به بهترین نحو ممکن انجام می‌گیرد. در واقع باید بدانید فرم اصلی این نهال گردو چندلر در این صورت شکل می‌گیرد. شکل درخت قامت راست، قدرت رویشی آن متوسط، تیپ تشکیل جوانه های بارده 80 درصد جانبی، زمان برگ دهی زود تا متوسط، نسبتا حساس به سرما اما در سال های متعارف کمتر دچار سرمازدگی می شود. گرده افشانی گل نر قبل از تاریخ پذیرش گل ماده (پروتاندر)، تراکم شاتون های نر متوسط، زمان رسیدن در شرایط کرج اوایل شهریورماه ، از ارقام پر بار و عملکرد آن زیاد است. نهال گردوی اسراییلی میوه ها در این رقم علاوه بر انتهای شاخه ها، بصورت جانبی نیز ظاهر میگردد.

فاصله کاشت نهال های گردو خارجی معمولاً در حدود 6×6 است ، اما در گونه های ایران باستان معمولاً 12×12 است.این نهال (یالووا 3) نسبت به سایر انواع درختان گردو دیگر مقاومت بالایی دارد. فاصله کاشت نهال های گردو خارجی معمولاً در حدود 6×6 است ، اما در گونه های ایران باستان معمولاً 12×12 است. گردو ژنوتپ رویال تیپ 9 یکی دیگر از ارقام ژنوتیپ برتر تولید اختصاصی نهالستان رویال نهال آرمین قاسمی می باشد که در این نهالستان تولید و به فروش می رسد، مناسب برای مناطق با آب و هوای معتدل رو به سردسی است.

نهال این مغز در برابر باکتریوز مقاوم است و بنابراین برای کشت نیمه گسترده مناسب است. گردوی این رقم دارای یک تنه نیمه بلند و نیمه پهن است. در گلخانه ها یا فروشگاه های نهال ، نسبتاً تعداد کمی از این گونه نهال ها به فروش می رسد. گردو چندلر از ارقام اصلاح شده و جز رقم های دیرگل گردو محسوب می شود که در نهالستان اروم نهال تولید و تکثیر می شود . ایران رقم برای مناطقی که دارای سرمای بهاره هستن پیشنهاد میشود زیرا گلهای رقم چندلر حدودا 20 روز بعد از سایر ارقام محلی شروع به برگ دادن می نماید .

  • در این بخش قصد داریم تا مهم ترین نکات مدیریت در راه اندازی باغ گردو در استان لرستان را بیان کنیم.
  • نهال گردو دماوند کشور سازنده نهال نهال گردو دماوند برای اولین بار در کشور …
  • ما نهال گردو چندلر را در ۱۵ هکتار زمین خود می کاریم.
  • نهال گردو امریکایی پیوندی نسبت به سرمای بهاره بسیار مقاوم میباشد.

پیوندک گردو هم ارسال داریم اما ترافیک کاری بسیار زیادی داریم که می بایست صبور باشید. در سطوح بسیار حرفه ای از این نژاد گردو مرغوب جهت گردافشانی نهال های گردو استفاده می شود. زمان باردهی این درخت هم به طبع دو هفته دیرتر از ارقام نام برده شده می باشد. مقدار چربی قابل توجه را می توان از این مغزهای گردو انتظار داشت. تفاوت عمده ای که در این نهال می توان مشاهده کرد زمان گلدهی آن می باشد که در 14 الی 21 روز دیرتر از چندلر می باشد.

خرید نهال گردو

از این خرید نهال می توان برای گرده افشانی محصولاتی مانند فرانکت و روند استفاده کرد. انتخاب مناسبی برای راه اندازی مزرعه تجاری گردو می باشد. این واریته نهال گردو; این یک رقم با عملکرد بالا است. این رقم زودگل ده است و تنه ای نیمه دراز و نیمه پهن دارد. بنابراین در هنگام کاشت این نهال نیازی به همراهی گردو و گرده افشان نیست.

نهال گردو روند

هسته میوه ها حاوی حدود 80 تا 85 درصد میوه ها هستند. رنگ مغز این گردو کهربا و قشر مغز این گردو نرم است. قیمت نهال های گردو نیز متوسط ​​است ، زیرا این گردو یک پوسته کاغذی فوق العاده نازک دارد که به راحتی با دست از هسته میوه جدا می شود. هسته گردو از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و بیش از 85٪ از این گردو هسته آن است ، بسیار اقتصادی است.

قبل از خرید نهال گردو بهتر است بدانید از لحاظ جثه، تقریبا کوتاه قامت می باشد که به یک نهال پایه کوتاه هم کمی شهرت یافته است. درختان این نهال گردو، از نظر قامت، ارتفاعی متوسط را دارا می باشند و پایه کوتاه می باشند. یکی از مهمترین فواید پرورش گردو ژنوتیپ آریا دیرگل بودن آن می باشد و تناژ 60 کیلو گردو برای هر درخت می باشد. اصالت و زادگاه اولیه نهال گردو فرنور، به کشور اروپایی و زیبای فرانسه نسبت داده می شود. بهترین فاصله ی کاشت مناسب این نهال های گردو، فاصله ای به ترتیب (7،7،7،) متر مربع می باشد.

در آبیاری قطره ای نیاز آبی حدود 8-6 هزار متر مکعب برای هر هکتار در سال می باشد. از کشت و پرورش گردو در مناطقی با رطوبت نسبی بالاي درصد باید خودداری کرد ،اما رطوبت نسبی کمتر از 25 درصد نيز مناسب نمي باشد. برای بررسی سلامت نهال آن را از بسته بندی پلاستیکی خارج نموده و با دقت بررسی کنید. شاخه و برگ‌ها نباید دچار رنگ پریدگی؛ لکه و یا خشکی باشند. شاخه‌ها و تنه درخت دچار تغییر رنگ نشده و ریشه کاملا سالم و یکدست بدون سیاهی و خرابی باشد. نهال گردو شیلی کشور سازنده نهال برای اولین بار متخصصین در کشور شیلی موفق …

برای مراقبت از نهال های پیوندی ، یک سال قبل از انتقال نهال به محل اصلی ، ریشه های سطحی آنها باید در عمق 20 تا 25 سانتی متر بالاتر از سطح خاک بریده شود. هر یک از این نهال ها خصوصیات خاص خود را دارد و برای مناطق مختلف آب و هوایی مناسب است. اگر می خواهید نهال بخرید و بکارید ، توصیه می شود قبل از هر عملی با مهندسان رویال نهال مشورت کرده و بهترین و مناسب ترین نهال گردو را برای کاشت انتخاب کنید. امیدواریم با مشاوره بتوانیم شما را در زمینه خرید نهال گردو یاری کنیم.

توسط گلستان

گلستان عبدی