با 9 تا از گیاهان سمی برای گربه ها آشنا شوید

بیشتر مطالعه کنید: 120 نوع از گیاهان سمی برای انسان و حیوانات خانگی با اعلام درجه سمی بودن

عکس آلوئه ورا
آلوئه ورا

3. مونسترا

سیکاس رولوتا درعین زیبایی یک سیستم دفاعی باستانی برای خود دارد که آن را برای حیوانات خانگی و مخصوصا گربه‌ها بسیار سمی می‌کند. خورده شدن هر قسمت از این گیاه مساوی است با استفراغ، تهوع و حتی در مواردی مرگ گربه شماست. اگر گربه‌ای در خانه دارید بهتر است این گیاه را از دسترس آن به‌طور کامل دور کنید.

این گیاه که با نام گیاه ماری یا سانسوریا هم شناخته می‌شود، یکی از بهترین گیاهان برای محیط‌های کم‌نور است که می‌تواند کیفیت هوای اطرافش را نیز افزایش دهد. این گیاه نیز جز گیاهان سمی برای گربه ها است و علاوه‌بر آن‌ها برای سگ‌ها نیز گیاهی سمی به‌شمار می‌رود. این گیاه در صورت خورده شدن می‌تواند باعث تهوع، استفراغ و اسهال شود.

عامل سمی: ساپونین، آنتراکینون

این گیاه که با نام گیاه پول هم شناخته می‌شود در واقع گونه‌ای ساکولنت است که نگهداری آسانی داشته و تصور می‌شود نگهداری از آن باعث خوش شانسی و خوشبختی صاحبش می‌شود. این گیاه به‌خاطر برگ‌های تیره، گوشتی و ضخیمش و همچنین ساقه‌های چوبی شکلش محبوب شده است. متاسفانه گیاه یشم نیز برای گربه‌ها، سگ‌ها و اسب‌ها بسیار سمی است و در صورت خورده شدن می‌تواند باعث استفراغ، ضعف، افسردگی و گیجی شود.

یکی از گیاهان محبوب گرمسیری که تبدیل به ترند در شبکه‌های اجتماعی و طراحی‌های داخلی شده است و البته این اقبال را مدیون برگ‌های زیبا و گرمسیری‌اش مونستراست. این گیاه در ایران با فیلودندرون برگ انجیری اشباه گرفته می‌شود در صورتی که دو گیاه کاملا متفاوت هستند. مراقبت از مونسترا آسان است و با ورود خود به هر خانه به چشم‌انداز آن خانه مبدل خواهد شد.

افوربیا اینگنس ارتفاع150
2,806,000 تومان

یوکا 30 ساله در گلدان فلزی دسته دار
3,128,000 تومان

کالانکوئه مخملی یک تنه ارتفاع130

برگ انجیری غول پیکر ارتفاع110

افوربیا اینگنس کلکسیونی ارتفاع150

عامل سمی: نامشخص

عکس گیاه یشم
گیاه یشم

6. زبان مادر شوهر، گیاه مقاوم به نور کم و تصفیه کننده هوای سمی برای گربه ها

سیکاس رولوتا که با نام نخل ساگو هم شناخته می‌شود گیاهی بامزه و گرمسیری است. این گیاه می‌تواند به افزایش کیفیت هوای داخل خانه کمک کند و ظاهر خاص آن باعث می‌شود تا چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب کرده و تبدیل به نقطه قوت طراحی داخلی خانه شود.

عامل سمی: کلسیم اگزالات نامحلول، آنزیم پروتئولیتیک

دیفن باخیا ، گیاه محبوب و از جمله گیاهان سمی برای گربه ها و حساسیت زا برای انسان ها
دیفن باخیا

بیشتر مطالعه کنید: از سیر تا پیاز گل ها و گیاهان آلرژی زا و محرک میگرن

زبان مادر شوهر ، گیاه مقاوم به نور کم و تصفیه کننده هوای سمی برای گربه ها
زبان مادر شوهر

7. سیکاس رولوتا

پوتوس به‌خاطر اینکه مراقبت کمی می‌خواهد به یکی از گیاهان خانگی محبوب تبدیل شده که هم افراد تازه کار و هم حرفه‌ای‌ها آن را دوست دارند. این گیاه در زمان لمس شدن هیچ خطری ایجاد نمی‌کند و سمی نیست، اما در صورتی که توسط گربه شما خورده شود برای او سمی خواهد بود. پوتوس می‌تواند باعث سوختن لب و دهان، استفراغ و ورم دهان شود.

فهرست گیاهان سمی برای گربه ها

  1. گل چمچه‌ای – اسپاتی فیلوم
  2. آلوئه ورا
  3. مونسترا
  4. پوتوس، گیاه خانگی محبوب اما سمی برای گربه ها
  5. گیاه یشم
  6. زبان مادر شوهر، گیاه مقاوم به نور کم و تصفیه کننده هوای سمی برای گربه ها
  7. سیکاس رولوتا
  8. پاپیتال
  9. دیفن باخیا، گیاه محبوب و از جمله گیاهان سمی برای گربه ها و حساسیت زا برای انسان ها

9 گیاه خانگی محبوب که برای گربه ها سمی هستند

1. گل چمچه‌ای یا اسپاتی فیلوم اولین گیاه از گیاهان سمی برای گربه ها

عامل سمی: سیکاسین

عامل سمی: تریترپنوئید ساپونین

گیاه پاپیتال از جمله گیاه های سمی برای گربه ها
گیاه پاپیتال

9. دیفن باخیا، گیاه محبوب و از جمله گیاهان سمی برای گربه ها و حساسیت زا برای انسان ها

عامل سمی: ساپونین

عامل سمی: کلسیم اگزالات نامحلول

متاسفانه مونسترا حاوی کلسیم اگزالات نامحلول است که همین مساله آن‌ها را برای گربه‌ها به شدت سمی می‌کند. بنابراین اگر در خانه‌تان گربه دارید، سراغ این گیاه نروید، چراکه جز گیاهان سمی برای گربه ها است و باعث مسموم شدن گربه شما خواهد شد. بااین‌حال اگر دوست دارید این گیاه را در خانه خود داشته باشید، آن را در جایی قرار دهید که دسترسی گربه شما به آن ناممکن باشد. گفتنی است نشانه‌های مسمومیت با این گیاه شامل سوختگی لب و دهان، آبریزش دهان، تورم دهانی و استفراغ است.

گیاهان خانگی می‌توانند هر خانه‌ای را زیبا کنند. آن‌ها محیط زندگی شما را چشم‌گیرتر می‌کنند و می‌توانند حتی کیفیت هوای خانه‌تان را بالاتر ببرند. این موجودات زیبا حتی می‌توانند باعث کاهش اضطراب و افسردگی نیز شوند، به‌طوری‌که برخی معتقدند که نگهداری از گیاهان خودش یک جور درمان است. اما اگر شما صاحب یک گربه در خانه خود هستید مجبورید از بسیاری از گیاهان صرف نظر کنید زیرا ممکن است برای گربه شما سمی باشد مخصوصا که گربه‌ها به خاطر شیطنت و اینکه دوست دارند همه چیز را بجوند مشهور هستند. ازاین‌رو در این مطلب از گُل‌سِتان 9 گیاه از گیاهان آپارتمانی محبوب اما سمی برای گربه ها را به شما معرفی خواهیم کرد تا اگر گربه داشته و احیانا به گلفروشی رفته و گلی محبوب را انتخاب کردید، بدانید برای گربه شما سمی است یا خیر! پس با گُل‌سِتان همراه باشید.

این گیاه یکی از محبوب‌ترین گیاهان خانگی اما سمی برای گربه ها است. چمچه‌ای با برگ‌های تیره، گل‌های سفید و مراقبت کمی که نیاز دارد بسیار محبوب شده است و انتخاب افراد زیادی برای فصل بهار است. اسپاتی فیلوم حاوی کلسیم اگزالات است و در صورتی که خرده شود باعث استفراغ، تحریک دهان و دستگاه گوارشی، آبریزش دهان و در برخی موارد سخت شدن تنفس یا بلع می‌شود. این گیاه تا زمانی که بلعیده نشود سمی نیست و لمس کردن آن خطری ندارد.

برگ‌های زیبا و گرمسیری این گیاه در کنار نگهداری آسانی که دارد باعث شده تا یکی از گیاهان خانگی محبوب باشد. انواع مختلفی از این گیاه وجود دارد که در اندازه‌های مختلف رشد می‌کنند، اما متاسفانه دیفن باخیا نیز یکی از گیاهان بسیار سمی برای گربه ها است. همچنین شیره این گیاه نیز برای انسان‌ها حساسیت‌زا است و بهتر است با پوست تماس نداشته باشد. اگر گربه شما با این گیاه مسموم شود، نشانه‌های مسمومیت او شامل استفراغ، سوختن دهان، حساسیت دهان، ورم کردن و در موارد شدید اشکال تنفس یا بلعیدن می‌شود.

بیشتر مطالعه کنید: 16 تا از گل های مناسب فصل بهار

پوتوس ، گیاه خانگی محبوب اما سمی برای گربه ها
پوتوس

5. گیاه یشم

این گیاه به عشقه یا پیچک معمولی معروف است. پاپیتال برگ‌هایی کوچک و بالا رونده دارد و می‌توانید آن را در گلدان‌های آویز نیز قرار دهید تا زیبایی خود را به رخ بکشد. همین مساله ممکن است توجه گربه‌ها را نیز به خود جلب کند و بخواهند با شاخه‌های آویزان بازی کنند و کلنجار بروند، اما غافل از اینکه پاپیتال برای گربه‌ها خطرناک و سمی است. این گیاه در صورت خورده شدن می‌تواند علائم مختلفی را ایجاد کند که شامل ضعف، استفراغ، ورم گلو، آبریزش، آتاکسی (ناهماهنگی عضلات)، اگزما یا حساسیت‌های پوستی شود.

عامل سمی: کلسیم اگزالات نامحلول

گل چمچه ای یا اسپاتی فیلوم اولین گیاه از گیاهان سمی برای گربه ها
گل چمچه ای یا اسپاتی فیلوم

2. آلوئه ورا

آلوئه‌ورا به‌خاطر خواص درمانی که برگ‌های آن دارد محبوب است. این گیاه به‌خاطر برگ‌های گوشتی و ساکولنت مانندش و همچنین سبک رشد رزت شکلش شناخته می‌شود. درست است که آلوئه ورا برای انسان‌ها خواص درمانی دارد، اما همین گیاه جز گیاهان سمی برای گربه هاست و می‌تواند در صورت خورده شدن باعث ضعف، استفراغ و اسهال شود.

زمان مطالعه: 7 دقیقه

عامل سمی:  کلسیم اگزالات نامحلول

گیاه آپارتمانی مونسترا
گیاه مونسترا

4. پوتوس، گیاه خانگی محبوب اما سمی برای گربه ها

در این مطلب سعی کردیم 9 تا از گیاهان سمی برای گربه ها را به شما معرفی کنیم. اگر در مورد گیاه های سمی برای گربه ها سوالی داشته یا در مورد گیاهان آپارتمانی سوالی دارید، آن را با کارشناسان گُل‌سِتان درمیان بگذارید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهند. به‌عنوان حرف آخر گفتنی است اگر حیوان خانگی دارید در قبال آن مسئول هستید بنابراین بهتر است قبل آوردن هرگونه گیاه به داخل خانه کمی درباره آن جستجو کنید تا مطمئن شوید که خطری این دوستان کوچک شما را تهدید نمی‌کند. همچنین می‌توانید گیاهان سمی خود را در جایی دور از دسترس گربه خود قرار دهید، اما اقدام بهتر این است که ابتدا گیاهی ایمن و بی‌خطر را به داخل خانه بیاورید تا خیال شما راحت‌تر و زندگی گربه شما ایمن‌تر باشد.

رز جاودان دیو و دلبر
470,000 تومان


منبع: https://www.golsetan.com/blog/9-popular-and-poisonous-houseplants-for-cats/

بیشتر مطالعه کنید: با 20 تا از درختچه های آپارتمانی که به خانه شما زیبایی می‌بخشند بیشتر آشنا شوید

سیکاس رولوتا از جمله گیاهان سمی برای گربه ها
سیکاس رولوتا

8. پاپیتال

توسط گلستان

گلستان عبدی