بهترین و شناخته ترین نوع گل رز | flowerbook

گل رز سنتی معمولاً به رنگ قرمز تیره و دارای ساقه ای خاردار است. این گل ها در انواع مختلفی شکوفا می شوند، از گل رز کوهنوردی گرفته تا نسخه کوچک گل رز که در زیبایی و خوش عطری حرف اول را می زنند و بهترین نوع گل رز محسوب می شوند. زیبایی گل رز و رایحه فوق العاده آن، موجب شده تا افراد زیادی در سرتاسر جهان گل رز را پرورش داده و از آن مراقبت کنند. گل رز گونه‌های خاص و زیبایی دارد که هزاران سال است که مردم از این گل نگهداری می‌کنند. ما نیز قصد داریم تا نحوه نگهداری و خرید گل رز باغچه را برایتان بگوییم.

برای جلوگیری از این اتفاق، مطمئن شوید که گل های رز شما گردش هوای خوبی دارند و گیاهان را با فاصله 90 سانتیمتری از هم قرار داده و آنها را نزدیک پنجره نگه دارید. رز درختچه‌ یا بوته های راست، بالا رونده یا دنباله‌داری هستند که ساقه‌های آن‌ها معمولاً با نیش هایی با اشکال و اندازه‌های مختلف مسلح می‌شوند که معمولاً خار نامیده می‌شود. برگ ها متناوب و مرکب به شکل پینه ای هستند (یعنی پر شکل)، معمولاً با برگچه های بیضی شکل که دندانه های تیز دارند . گل‌های رز وحشی معمولاً دارای پنج گلبرگ هستند، در حالی که گل‌های رزهای پرورشی اغلب دوتایی هستند (یعنی در رز های وحشی با مجموعه‌ های متعدد گلبرگ روبرو هستید ).

انواع گل رز از نظر رنگ و نشانه و معنی آنها:

برای آنکه بتوان در مدت کوتاه تری بوته های سالم و قوی برای پایه به دست آورد یا در نبودن پایه برای پیوند یکی از اقسام گل سرخ را زیاد کرد، قلمه زدن را انتخاب کرده اند. 3/4 گلدان را با آب تازه و خنک از شیر پر کنید، سپس گل ها را در گلدان مرتب کنید تا ساقه ها در یک اینچ از ته گلدان قرار بگیرند. به این ترتیب آنها می توانند به آب مورد نیاز خود برای تازه ماندن برسند. گل سرخ شده را از گل فروشی ای که به آن اعتماد دارید خریداری کنید. اگر در حال بریدن گل سرخ خود نیستید، سعی کنید آنها را از یک گلفروشی مشهور بخرید، ترجیحاً از کسی که با او رابطه دارید خریداری کنید.

این مرکز گل رز را در سایز و رنگ های بسیار متنوع به فروش می رساند و قیمت نسبتا ارزانی دارند‌. گل رز یکی از زیباترین آفریده های خداوند است که بیشتر مردم علاقه خاصی به این گل ها دارند. رز سویت هارت یا رزهای مینیاتور کوچکتر از رزهای چای هستند.

سفیدک پودری زرد یا دروغین گل رز

اگر دوست دارید گلخانه ای مجهز و پیشرفته برای پرورش گل رز گلخانه ای اختصاص دهید، پیشنهاد می شود تجهیزات زیر را تهیه کنید. درست است که نام این گونه های رز رونده است ولی این گیاه برای روندگی اصولی و رشد خوب به رسیدگی شما نیاز دارد. این عمل سبب رشد منظم و زیبا و روندگی یکنواخت می‌شود. گل رز به خاک غنی، حاصلخیز و زهکشی مناسب نیازمند است. برای افزایش حاصلخیزی و رطوبت خاک بهتر است که مواد آلی به آن اضافه شود.

نکات مهم در کاشت و نگهداری گل رز در گلدان

دمای مناسب گیاه برای رشد در روز می تواند بین ۲۰ تا ۲۸ درجه سانتی گراد باشد. در شب نیز اگر دما حدود ۱۶ درجه سانتی گراد باشد، برای گیاه مناسب است. گل هلندی مقاومت خوبی در برابر بیماری‌ها دارد؛ اما به هرحال حواستان به بیماری‌های احتمالی باشد تا گل از بین نرود. گل‌ها را بردارید و به طور یکسان در حفره‌هایی که ایجاد کرده‌اید قرار دهید و روی آن مقداری خاک بریزید.

  • خزانه ای که در آن دانه ها را می کارند، اگر در گلخانه باشد مناسب تر است.
  • هرس کردن و آبیاری متوسط در پرورش رز آلبرشت دورر بسیار مهم است.
  • در فصل های بهار و تابستان شما می توانید شاهد رشد این گل ها باشید.
  • خاک های شنی رسی، خاک باغچه یا همان لومی و اضافه کردن حدود ده درصد مواد آلی مثل کود کهنه دامی بهترین ترکیب برای گل ورد می باشد.

همچنین این گل دارای مصارف درمانی نیز بوده و به همین دلیل اسانس آن جزو گران ترین اسانس ها در دنیا می باشد. از این رو کاشتن گل رز هلندی یکی از کارهای مهم در دنیا می باشد. به طور کلی می‌شود گفت گل رز قرمز پر استفاده ترین گل زینتی در تمام دنیاست. عشق ورزیدن و دوست داشتن کسی جزو مهم‌ترین اتفاقاتی است که در زندگی یک انسان می‌افتد. نماد گل رز قرمز را نماد عشق پاک و بی همتا می‌دانند. برای اینکه بتوانید به کسی ابراز عشق کنید و گفتن این موضوع کار سختی است می‌توان با کمک یک شاخه گل رز هلندی و یا باکس گل رز قرمز این حس را بروز دهید.

در هنگام پرورش آن لازم است که آفتاب متوسطی بر روی آن بتابد و آبیاری گل نیز به اندازه باشد. ارتفاع این گل رز به 1.2 متر می رسد و در اواسط بهار تا پاییز نیز شاهد رویش این گال های خوش عطر لیمویی خواهید بود. رُز، وَرد، گل سرخ، گل محمدی، گل سوری، یا در فارسی تاجیکستان گل صدبرگ،[۲] سرده‌ای (رده‌ای) از تیرهٔ گل‌سرخ است که نزدیک به ۱۵۰ گونه دارد. جای اصلی رویش رز خودرو در نیمکرهٔ شمالی سیارهٔ زمین است و تاکنون در نیمکرهٔ جنوبی رز خودرو دیده نشده‌است. گل رز در بسیاری از بخش‌های ایران به خوبی می‌روید همچنین در بیشتر بخش‌های خاورمیانه، اروپا و روسیه نیز به فراوانی یافت می‌شود. این گیاه برای مصارف صنعتی بیشتر در کشورهای بلغارستان، ترکیه و فرانسه کشت می‌شود.

برگ‌ها طی این بیماری روبه پایین خم شده و گیاه به‌طورکلی دچار بحران می‌شود. اگر قصد تولید شاخه برید گل رز دارید، باید در خاک نیتروژن، پتاسیم، فسفر، مقدار کم آهن و منیزیم اضافه شود. کودهای مخلوط حاوی پتاسیم برای جلوگیری مجله خبری کتاب گل از رشد آبکی شاخه های گل رز غالب” در فصول بارانی روی می دهد و موثر است. شما در دوران قلمه زدن گل رز می­توانید با هورمون ریشه ­زایی، موفقیت خود را در هر مرحله بهبود ببخشید تا ریشه تحریک و رشد گیاهان جدید آغاز شود.

این آفت گل رز همان گونه که از نامش پیداست با ایجاد گرده‌های ریز قرمز روی گل‌های رز، زیبایی و سلامت آن‌ها را می‌گیرد. سوسک سیاه Oxythyrca cincteua و سوسک بور Epicometis hirta نیز همچون سوسک سبز با تغذیه از گلبرگ‌های گل رز، شکل ظاهری آن را تخریب می‌کنند. این سوسک‌ها به طور معمول در فصل بهار ظاهر می‌شوند. زنجرک‌های سفید با تغذیه از برگ‌ها سبب ازبین‌رفتن کلروفیل و افتادن برگ‌ها می‌شوند. این آفات گل رز با ایجاد زخم‌هایی روی گیاه گاهی موجب ابتلا گیاه به بیماری‌های مهلک می‌شوند. لارو این گروه از آفات و بیماری گل رز از برگ‌های گل رز تغذیه می‌کنند.

http://agriculture-na.ir

توسط گلستان

گلستان عبدی