تبلیغات گوگل ادوردز

یکی از راههای از بین بردن نگرانیها و رقابت کردن در فضای اینترنتی کمک گرفتن از تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادز است. اینکه مشتری ها به سایت های پایین مراجعه کنند به ندرت اتفاق می افتد و آنها نیاز خود را در همان نتایج ابتدایی گوگل برطرف می کنند. از دیگر مزایای تبلیغات در گوگل میتوان به پتانسیل این پلتفرم برای ایجاد و افزایش آگاهی از برند اشاره کرد. چرا که این ابزار به شما این امکان را میدهند که با قرار دادن لینکهای اضافی در متن تبلیغتان، توجه کاربر را به خدماتی که ارائه میدهید جلب کنید. در ادامه با بررسی سایر مزایا متوجه خواهید شد که چگونه و از چه روشهای دیگری میتوانید فروش بیشتری تجربه کنید.

آیا تاکنون به مزایای تبلیغات گوگل ادز فکر کردهاید؟ عدم استفاده از گوگل ادز این روزها ممکن است به شکست کسبوکار منجر شود. از مزایای تبلیغات آنلاین این است که امکان بررسی رفتار مشتری و عکسالعمل او در مواجهه با تبلیغات متفاوت را به شما میدهد. اما وقتی پای هزینه به میان می آید، شرکت ها همواره مسائلی مانند کنترل بودجه را در دستور کار خود قرار میدهند. اما نیاز به نگرانی نیست چون گوگل راهکارهایی را برای کنترل کلیک های فیک تبلیغات گوگل در نظر گرفته است. گوگل ادز سعی میکند بهترین ترکیب را بهمرور زمان پیدا کند تا نرخ تبدیل و نرخ کلیک را افزایش دهد. گوگل سعی میکند تا نیت شما را از جستوجو تشخیص دهد و چیزی را ارائه دهد که به آن نیاز دارید. بدیهی است که هرقدر تبلیغ شما به نیت کاربر از جستوجو نزدیکتر باشد، شانس بیشتری خواهد داشت. با توجه به قابلیتهای مختلف گوگل ادز برای هدفگیری و همچنین امکان ریمارکتینگ، میتوان انتظار داشت که نرخ تبدیل تبلیغات در این پلتفرم بالا باشد. در واقع خیلی خلاصه میتوان گفت که اگر فضایی دارید که میخواهید از آن برای نمایش تبلیغات استفاده کنید (مانند وبسایت، یوتیوب، اپلیکیشن و …) باید به سراغ گوگل ادسنس بروید.

انتخاب این مدل به این معنا است که شما فقط زمانی برای تبلیغتان هزینه میکنید که کاربر نهتنها روی آن کلیک کند، بلکه عملی مشخص را هم انجام دهد. تبلیغات هدفمند نهتنها به فروش بیشتر و بازگشت سرمایه منجر میشوند، بلکه مشتریان راغب (لید) باکیفیتی را به دنبال دارند. این قسمت دوم فقط به معنای متوقف کردن برخی از آنها به علت عملکرد ضعیف نیست، بلکه این به معنای حذف کامل برخی از جستجوها است. اول گوگل و دوم اینستاگرام. گوگل لیستی از نتایج را در اختیارمان قرار میدهد که جزو بهترین صفحات وب از دیدگاه گوگل هستند. در این مطلب با اصلی ترین فاکتورهای محاسبه هزینه گوگل آشنا شدیم و نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز را آموختیم.

ممکن است شما در یک روز بیش از چیزی که مشخص کردهاید، هزینه کنید؛ ولی هزینههای تبلیغات شما در طول ماه از سقفی که تعیین کردهاید، بیشتر نمیشود. بر کسی پوشیده نیست که سئو فرآیندی زمانبر است که به بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف بستگی دارد. افزونه هایی هستند که به تبلیغات خود اضافه میکنید تا هم حرفه ایی تر به نظر برسید و هم برای مخاطبان خود جذاب تر باشید. بسیاری از افراد بوده اند که با قرار گیری تبلیغشان در پایین صفحه نتایج جستجو هم نتیجه بسیار خوبی گرفته اند. گوگل ادز به شما کمک میکند تا بهراحتی چنین افرادی را دوباره هدف بگیرید و تبلیغ خود را در محلهای دیگری به آنها نشان دهید. چه چیزی باعث شده است که این پلتفرم تبلیغاتی به انتخاب اول صاحبان کسبوکار تبدیل شود؟ از طرفی، شما در این پلتفرم تبلیغاتی مشخص میکنید که چه زمانی برای تبلیغتان خرج کنید.

از مهمترین مزایای تبلیغ گوگل ادوردز این است که پولی که بابت تبلیغات خرج میکنید، خیلی زود به جیبتان برمیگردد! انتخاب این مدل قیمتگذاری خرج زیادی روی دست شما میگذارد؛ ولی دیگر مطمئن میشوید تبلیغتان به عمل مشخصی مانند فروش محصول منجر میشود. شما با داشتن چنین اطلاعاتی متوجه میشوید که چه چیزی شما را به هدفتان نزدیک میکند و چه چیزی بهدردبخور نیست. اینکه کدام آدرس را گوگل قبل از همه به گوش مخاطب برساند توسط معیار هایی سنجیده می شود که یکی از آن معیارها مبلغ پیشنهادی شماست؛ یعنی هر چقدر شما به گوگل پول بیشتری را پیشنهاد کنید، زود تر از بقیه شما را معرفی می کند چون اگر یک مشتری برای مغازه شما بیاورد مبلغ بیشتری را صاحب می شود تا آن مشتری را به مغازه های دیگر راهنمایی کند. نمایش تبلیغ در صفحهٔ نتایج جستوجو باعث میشود که فروش شما افزایش پیدا کند؛ ولی کمپین شبکه سرچ (جستوجو) تنها یکی از انواع کمپینهای گوگل ادز است. شما میتوانید اجرای کمپینهای تبلیغاتی خودتان را به کارشناسان ما در فرست ادز، یکی از زیرمجموعههای یکتانت و پارتنر رسمی گوگل، بسپارید. این موارد جزئیات زیادی را شامل می شود که در زمان تهیه محتوای تبلیغاتی برای گوگل ادز لازم است به تمام جزئیات آنها توجه شود.

در تبلیغات گوگل هرچقدر سقف بودجه روزانه تبلیغات شما و در واقع هزینه تبلیغات گوگل شما بیشتر باشد، گوگل آگهی تبلیغاتی شما را به تعداد دفعات بیشتری نمایش می دهد. در کنار این لینکها کلمه AD وجود دارد که نشان دهنده تمایز آنها با سایر لینکها است. ما در این مقاله سعی کردیم با ارائه مهمترین مزایای تبلیغات گوگل ادز به شما نشان دهیم که چرا این پلتفرم تبلیغاتی به یکی از ارزشمندترین و محبوبترین پلتفرمها تبدیل شده است. به این ترتیب هر لحظه¬ای که یک کلمه کلیدی در گوگل جستجو می¬شود در واقع یک فرصت تبلیغاتی شکل¬ می¬گیرد. در واقع موتورهای جستجوی گوگل آنقدر هوشمند هستند که به راحتی می توانند محتوای تکراری و یا کپی شده را از نتایج جستجو کنار گذاشته و پس از سرچ آن مطلب خاص هیچ اسمی از آن سایت آورده نشود. کلیک روی تبلیغات اکانت های زیرمجموعه راتین در شبکه گوگل. مثلاً در اینستاگرام میتوانید مقالات جدید سایت را در استوری معرفی کنید تا با کلیک روی آن به سایت هدایت شوند. ما تا اینجای مقاله برخی از مهمترین مزایای تبلیغات گوگل ادز را با شما در میان گذاشتیم؛ ولی هیچ صحبتی دربارهٔ نرخ تبدیل نکردهایم.

یکی از کارهایی که انجام آن با استفاده از روش های مشخص شده توسط گوگل نمی توانید انجام دهید، اضافه کردن شماره ایران به گوگل ادز است و در صورتی که بخواهید این کار را انجام دهید باید از ترفندی که در ادامه به شما آموزش میدهیم استفاده کنید.اما قبل از هر چیز باید این نکته مهم را به یاد داشته باشید که برخی از شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی این کار را به روش غیر اصولی انجام میدهند و به این صورت شما شاهد این موضوع خواهید بود که تبلیغات شما تایید نمی شوند یا گاهی گوگل شما را برای اقدام به عمل غیر اصولی جریمه خواهد کرد. فراموش نکنید که مشتری بالقوه زمانی برای خرید اقدام میکند که تبلیغ شما را حداقل ۷ بار ببیند. نگران این موضوع نباشید که از چه افزونهای برای بهینهسازی عملکرد خود استفاده کنید؛ زیرا گوگل ادز بهطور خودکار و بر اساس رتبهٔ تبلیغ تصمیم میگیرد که کدامیک از آنها را در صفحهٔ نتایج جستوجو نمایش دهد. از مهم ترین فاکتور ها می توان از افزایش سرعت سایت ، افزایش طبیعی بکلینک های قوی برای سایت ، فعالیت در شبکه های اجتماعی ، انتشار مطالب و مقالات جدید و غیر تکراری ، انتخاب کلمات کلیدی مناسب و لینک سازی داخلی نام برد.

چون به حال گوگل ادروردز یک روش تبلیغاتی است که نمی توان گفت که همیشه می توان استفاده کرد. ما در اینجا قصد داریم مزایای استفاده از تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز و همچنین روشهای کارآمد تبلیغ در تبلیغات گوگل (Google Ads) را برای دستیابی به بهترین نتیجه و بالاترین بازده، بصورت واضح برای شما توضیح بدهیم. من در دوره وبآفرینی شرکت کردم، آیا این بخشی از همان دوره است؟ آیا در چنین شرایطی او را رها میکنید یا شانس خود را مجدد امتحان میکنید؟ نرخ تبدیل بالای کمپینهای گوگل ادز، قابلیتهای هدفگیری این پلتفرم و همچنین مدلهای مختلف قیمتگذاری، شرایطی را فراهم میکنند که هزینههای تبلیغات به جیب شما برگردد. به همین دلیل محاسبه نرخ بازگشت هزینهٔ تبلیغات (ROAS) در چنین شرایطی بسیار دشوار است. 8. تبلیغات نمایش داده شده در وبسایت ها توسط خود گوگل بررسی شده و از این رو استانداردهای کیفی خاصی را دارا می باشند. تاثیر استفاده از گوگل ادز بر سئو وبسایت از چه نوعی است؟

تبلیغات اینترنتی ادوردز20: شما نیز باید جدیدترین روش های تبلیغات اینترنتی را در کسب و کارتان به کار ببندید تا در جذب و رشد مشتری ها درخشان ظاهر شوید. شما باید مراقب کیفیت تبلیغتان باشید و آن را فدای کمیت نکنید؛ بنابراین از افزونههای گوگل ادز در جای مناسب و مرتبط با تبلیغ خود استفاده کنید. میتوانید افزونههای خود را به اکانت (تمام کمپینها)، کمپین (تمام گروههای تبلیغاتی) یا یک اد گروپ (گروه تبلیغاتی) خاص اضافه کنید. شما میتوانید افزونههای مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. این بدان معنا است که شما میتوانید تبلیغتان را در محلی نمایش دهید که مخاطب هدفتان آن را به احتمال زیاد خواهد دید. این بدان معنا است که هزینههای تبلیغات شما در یک ماه بیش از ۲۱۰ دلار نخواهد شد. در عصر مدرنی که به سر میبریم، تبلیغات اینترنتی بسیار پرسر و صدا و کاربردی شدهاست اما در این خصوص سفارش دهندگان آگهی بیش از هر چیزی به ویژگی “قابلیت دیده شدن تبلیغ” و یا به اصطلاح “Ad viewability” اهمیت میدهند. با توجه به اینکه کسب و کارها در فضای اینترنت زیاد شده است و رقابت هم بالا رفته است، آموزش و استفاده کردن از ابزار دیجیتال برای همه کسب و کارها کاری ضروری به نظر می رسد، در بین رقبای هر کسب و کار خیلی از شرایط خوبی بهره مند می باشد و ترافیک خوبی را به وسیله نتایجی که در جستجو حاصل می کند اما این نکته خیلی مهم است که با بهره بردن از خدمات ادوردز و پرداخت هزینه در قبال کلیپ های دریافتی و یا شیوههای دیگر قادر می باشید مخاطب هدف را در محل مناسب جذب نماید و ترافیک قابل ملاحظه و با کیفیتی را به دست آورید.

بهعنوان مثال، شما میتوانید آن دسته از افرادی را هدف بگیرید که سبد خرید خود را به هر دلیلی قبل از پرداخت رها بهترین سایت تبلیغ در گوگل کردهاند. این دسته از کاربران نیاز ندارند تا وارد سایت شما شوند و مقاله های موجود در سایت شما را مطالعه کنند و تنها با یک تماس تلفنی با کسب و کار مورد نظر به خواسته خود می رسند. در این حالت آگهی ویدئویی در مدت زمانی کوتاه در ابتدا، انتها یا میانه ی ویدئوی مورد نظر شما نمایش داده می شود. پس تا انتها همراه ما باشید. پس از اینکه افزونههای خود را ایجاد کردید، باید منتظر بمانید تا گوگل آنها را تایید کند؛ بنابراین وضعیت هر کدام را در همین صفحه بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکلی وجود ندارد. این پلتفرم تبلیغاتی در حقیقت به شما اجازه میدهد تا تبلیغ خود را در کنار نتایج ارگانیک به مخاطب نمایش دهید. بنابراین تا زمانی که ندانید هر یک از آنها به چه شکلی کار می کنند، غیر ممکن است که بتوانید تصمیم به استفاده یا عدم استفاده از آنها بگیرید. یکی دیگر از راه های ثبت رايگان آگهي، بازاریابی و تبلیغات برای تجارت شما، مبادله بنر با یک کسب و کار یا وب سایت دیگر است.

گوگل ادز یک بستر تبلیغاتی آنلاینِ ارائه شده توسط Google است که در ابتدا گوگل ادوردز (Google AdWords) نام داشت اما در سال 2018 نام تجاری این سرویس به Google Ads تغییر یافت. اما کاربری که در شبکههای نمایشی و شبکههای اجتماعی با تبلیغات مواجه میشود، لزوماً هدف خرید و یا حتی کسب اطلاعات در مورد محصول یا خدمت ما را ندارد. افزایش فروش با گوگل ادز در مدتزمان کوتاهی رقم میخورد؛ زیرا این پلتفرم تلاش میکند تا لینکهای شما را در صفحهٔ نتایج جستوجو برجسته کند و توجه مخاطب هدفتان را جلب کند. از طرفی، وبسایت شما میتواند با کمک این پلتفرم طی مدتزمان کوتاهی به صفحهٔ نتایج جستوجو راه پیدا کند. برای اینکه افزونهها را به تبلیغات گوگل ادز اضافه کنید، ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید و سپس «Ads and Extensions» را در سمت چپ صفحهٔ خود پیدا کنید و سپس روی «Extensions» کلیک کنید. شواهد حاکی از آن است که با تبلیغات ریسپانسیو باید انتظار نرخ کلیک (CTR) بیشتری داشته باشیم.

گوگل با این سیستم میخواهد تجربه خوبی در اختیار کاربران قرار دهد تا مجددا در آینده از این خدمات استفاده کنند. بنابراین با اجرا کردن چند کمپین تجربه خوبی بدست آورده و برای آگهی های آینده حرفه ای تر خواهید شد. چگونه آگهی خود را در گوگل ثبت کنیم؟ صاحبان مشاغل با ایجاد وبسایتهای اینترنتی در تلاش هستند تا محصولات و خدمات خود را در معرض دید جستجوگران آنلاین قرار دهند و از این راه به درآمد بالایی برسند، اما زمانی که با بازدید کم مخاطبان مواجه میشوند، دچار اضطراب و سردرگمی میشوند. اما گوگل ادوردز موارد متعددی در خود دارد که درک آن برای تبلیغ کنندگان تازه کار کمی دشوار خواهد بود. به ما در بخش نظرات بگویید که کدامیک از افزونهها میتوانند برای کسبوکارتان مفید باشند.

توسط گلستان

گلستان عبدی