خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

مهمترین منبع در آمد مردم این شهرستان، باغداری می‌باشد که از مهم‌ترین محصولات باغی این شهرستان می‌توان به بادام، هلو، گردو و انگور، زردآلو و گیلاس اشاره کرد، که بخش قابل توجهی از این بادام به کشور هند، انگلستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود. این شهرستان به علت وضعیت خاص جغرافیایی برای تولید محصولاتی همچون بادام، گردو، هلو و زردآلو بسیار مناسب و از قطب‌های مهم تولید این محصولات است. این شکوفه‌های زیبا نشان دهنده چهره زیبای طبیعت به کشاورزانی است که با پشت سر گذاشتن فصل سرما چشم امید به بار و ثمره این درختان دوخته‌اند.


منبع: https://www.mehrnews.com/photo/5750731/%D8%B4%DA%A9%D9%88%D9%81%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86شهرستان سامان زیبا ترین شهرستان در استان چهارمحال و بختیاری است.شهرستان سامان یکی از شهرستان‌های توریستی در استان چهارمحال و بختیاری است که به خاطر سواحل زاینده رود شهرت دارد.

شهرستان سامان شامل دو شهر به نام‌های سامان و هوره و دو بخش مرکزی و بخش زاینده‌رود می‌باشد. مرکز این شهرستان، شهر سامان است و فاصله این شهر تا شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری، حدوداً ۲۴ کیلومتر است همچنین از این شهرستان به عنوان نگین ایران یاد می‌شود. سامان به دلیل قرار گرفتن در حاشیه‌ی زاینده رود زمینه مناسبی برای فعالیت کشاورزی، باغداری دارد.

توسط گلستان

گلستان عبدی