خرید گل رز باغچه؛ بهترین رز برای باغچه و نگهداری آن چرخان | flowerbook

گل رز مانند هر گل و گیاهی، دچار آفات و بیماری می‌شود. بنابراین قبل از خرید گل رز باغچه برای کاشتن بهتر است که این بیماری‌ها را بشناسید. آخرین نوع رزی که قصد معرفی آن را داریم، گل رز مینیاتوری است. این گل رز نسبت به گل‌های قبلی، اندازه کوچکتری دارد. این گل‌ها حداکثر تا 1 متر رشد می‌کنند و می‌توانید در گلدان‌های خانه نیز آن را بکارید. این رزها به دلیل اندازه کوچکی که دارند بیشتر در تزئین باکس گل‌ها و سبدهای گل کاربرد دارند.

http://agriculture-na.irپرورش دادن و نگهداری از گل رز، حدودا 5 هزار سال است که شروع شده و سال‌هاست افراد مختلف از این گل زیبا و خوشبو نگهداری می‌کنند. در ادامه چند گونه از این گل زیبا را برای شما معرفی می‌کنیم. ویروس شکستی گل رز بیش از انواع آفات و بیماری گل رز به گلبرگ‌های گل روی درختچه حمله می‌کند. گلبرگ‌ها بر اثر ابتلا به این بیماری بدشکل، بی‌کیفیت و آوند دار می‌شوند. راه کنترل این بیماری هم ازبین‌بردن قسمت‌های بیمار است. کوتاهی بهاره گل رز یکی از بیماری‌های ویروسی است که در فصل بهار سبب ایجاد لکه زرد در برگ‌ها و تضعیف جوانه‌ها می‌شود.

گل رز هلندی جزو مناسب ترین گل برای هدیه به خانوم ها محسوب میشه. رز بونیکا از نوع رز های بوته ایه که دارای گل های صورتی و روشنه. این گل از بهار تا پاییز به طور مرتب شکوفه های معطر 5 تا 7 سانتی متری میده. این مجله خبری کتاب گل گیاه مناسب آب و هوای خنکه و رشد خوبی هم در این گونه مناطق داره. رز بونیکا منطقه بومی مشخصی نداره و گیاهی ترکیبیه، این گیاه نیاز به نور کامل داره. این بر اساس سلیقه شما و نوع مکان شما بستگی دارد تعییر کند.

  • سفيدك سطحي و كپك خاكستري نيز در شرايطي كه بوته ها مرطوب مي شوند و دما كمي پايين مي آيد، در صورت عدم توجه و مراقبت به سرعت گسترش مي يابد.
  • رزهای اسپری کمتر از 3 درصد تولیدات هلند را در بر می گیرند.
  • مقاومت رز های مینیاتوری بسیار بالاست و نگهداری نسبتا آسانی دارند.
  • رزهای رامبلینگ یا بالارونده به سادگی انواعی هستند که توانایی رشد زیاد را دارند.
  • سوسک سیاه Oxythyrca cincteua و سوسک بور Epicometis hirta نیز همچون سوسک سبز با تغذیه از گلبرگ‌های گل رز، شکل ظاهری آن را تخریب می‌کنند.
  • هرس کردن افزون بر ایجاد فرم و ظاهر مناسب به حذف شاخه‌های بیمار، بدشکل و آفت زده می انجامد و از طرف دیگر هم باعث رشد بیشتر و افزایش تعداد شاخه های جوان و جدید می شود.

حشرات قهوه‌ای تریپس با مکیدن شیره قسمت‌های جوان گل رز، برگ‌ها و سرشاخه‌ها را زرد، ضعیف و بدفرم می‌کنند. این آفات و مشکلات شامل انواع شته ها، بیماری های قارچی مثل نرم شدن ساقه با آبیاری بیش از حد یا بیماریهای برگ قارچی شامل می شود که در این باره نیز در مقاله توضیح داده ایم. هر چند روز یکبار رطوبت خاک را چک نمایید، چنانچه رطوبت کم بود مجددا” آبیاری کنید.

۴) رز سرخ بهشتی

همان طور که گفته شد جهت روندگی هر یک از گونه‌های گل رز رونده با یک دیگر متفاوت است. گل رز قدمتی بیش از 35 میلیون سال دارد که بعضی معتقد هستند که قدمت رز به 70 میلیون سال پیش برمی‌گردد. تنها یک گونه از رز سالیان سال است که توانسته زنده بماند و هرسال گلدهی دارد. این گل رز باستانی روی یکی از دیوارهای کلیسای جامع هیلد شایم در آلمان وجود دارد.

انواع گل های رز باغی قدیمی به شرح زیر است :

توسط گلستان

گلستان عبدی