دانستنی های جالب و خواندنی و لو دادن اطلاعات عمومی و علمی که نمی دانید!

21- یک اسب در طول یک سال ۷ برابر وزن بدن خود غذا مصرف می کند. لیست ده تایی از شگفت‌انگیز ترین‌ها دردنیای علم وتکنولوژی. در این بخش به شگفتی‌های دنیای دیجیتال مثل بازار دیجیتال، راهنمای دیجیتال، سبک زندگی دیجیتال و…پرداخته می‌شود. در این بخش به شگفتی‌های دنیای تاریخ مثل بیوگرافی شخصیت‌های تاریخی، معماهای تاریخی، جنگ‌های معروف و…پرداخته می‌شود.

شاید صحبت از شباهت حلزون و انسان برایتان خنده دار باشد اما در واقع نقاط اشتراک انسانها و حلزون ها بیشتر ازآن چیزی اسـت کـه در نگاه اول بنظر می‌رسد. هفتاد درصد دی ان اي مـا با دی ان اي حلزون ها یکسان اسـت. همه ی ي حیوانات، درست مثل گیاهان، ابتدا نیای مشترکی داشتند.

  • خطر بروز حمله ي قلبی در نخستین روز هفته، در مردان 20 درصد ودر زنان 15 درصد افزایش پیدا میکند.
  • 21- یک اسب در طول یک سال ۷ برابر وزن بدن خود غذا مصرف می کند.
  • گونه ای از خر گوش قادر است ۱۲ ساعت پس از تولد جفت گیری کند.
  • 8.آیا می دانید که سنگ بکار رفته در هرم خئوپوس در مصر به قدری است که با آن می توان دیواری آجری به ارتفاع 50 سانتی متر دور دنیا ساخت.
  • با تزریق بوتاکس عضلات صورت فلج شده، در نتیجه چین و چروک هاي پوست ناپدید می‌شوند.
از هر ۲۰۰ نفر، یک نفر با یک دنده ي اضافه متولد می‌شود. این دنده در بالای ترقوه قرارمی گیرد و تقریباً هرگز مشکلی برای فرد ایجاد نمیکند. 32.آیا می دانید تمام رگ های خونی بدن 97 هزار کیلومتر است. 27.آیا می دانید 1/10 کالری انرژی درهر بار زبان زدن یک تمبرمصرف می شود. 26.آیا می دانید لایه پوستی آرنج دست هر 10 روز یک بار عوض می گردد.

چرا گربه ها به همه چیز با دست ضربه می زنند؟

بارداری دوران هیجان انگیزی است، اما علائم ناراحت کننده بسیاری مانند خستگی، حالت تهوع، نوسانات خلقی، سردرد، کمردرد و مشکلات دیگر را به همراه دارد. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت توسعه تجارت الکترونیک کوروش است. تماس با ما | درباره ما | تبلیغات در روزانه – آریامگ / استفاده از مطالب روزانه با ذکر منبع و قرار دادن لینک روزانه آزاد است. به طور مثال در یک قاشق خاک، بیشتر از تعداد افراد روی زمین موجود زنده (میکروب ها) وجود دارد.

32.آیا می دانید تمام رگ های خونی بدن 97 هزار کیلومتر است.

دانستنی های جالب و کوتاه– آیا می دانستید هنگامی که عطسه می کنید، قلب شما برای یک میلی ثانیه متوقف می شود. حدود 4 گرم آهن در بدن انسان وجود دارد که این میزان برای رشد ناخن به اندازه ی 7.6 سانتی متر کافی است. شبیه سازی بارداری و زایمان– گوجه فرنگی میوه ای است که در اواسط قرن شانزدهم به اروپا آمد.

دانستنی های جالب و خواندنی و لو دادن اطلاعات عمومی و علمی که نمی دانید! آنها در اقیانوس ها شنا می‌کردند، بهمین خاطر، هم دستگاهی تنفسی موجودات آبزی و هم شش داشتند «در استرالیا هنوز ماهی اي وجوددارد کـه بـه این شکل تنفس میکند». نیاکان مـا بـه کمک مکانیزمی کـه حالا بـه آن سکسکه می‌گوییم، جلوی ورود آب بـه شش هایشان را می‌گرفتند. » مرحله ای از خواب است که خواب دیدن یا رویا دیدن اتفاق می افتد.

25.آیا می دانید پخش موسیقی برای مرغ سبب می شود او بزرگترین تخم را بگذارد. 23.آیا می دانید افراد مبتلا به ایدز روزانه نفر هستند. 22.آیا می دانید نقره می تواند 650 نوع میکروب را از بین ببرد ومواد ضد عفونی قوی است .

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پارس ناز می باشد. نشانه هاي اصلی این واکنش دفاعی، انکار یا تحریف واقعیت بـه صورت ناخودآگاه اسـت. وقتی میبینیم کسی آسيب می‌بیند، تصور می‌کنیم این اتفاق برای خودمان افتاده. در نتیجه، ترس برمان می دارد و با یک واکنش معکوس سعی میکنیم جلوی وحشت مان را بگیریم. بنابر این، در چنین مواقعی هر چـه بیشتر بخندید یعنی دلسوزتر هستید.

سری دیگر دانستنی های جالب دنیا

توسط گلستان

گلستان عبدی