دکوراسیون داخلی خانه های ثروتمندان در ایران و جهان

چنانچه این پروسه را به صورت هوشمندانه انجام دهید می توانید ضمن رعایت موارد علمی و اصولی، علایق کارفرما و یا خود را نیز در آن پیاده کنید و چیدمان نهایی علاوه بر فضا گیری مناسب؛ زیبا و منحصر به فرد هم خواهد بود. این ایده ممکن است یک رنگ خاص که به صورت ماهرانه در برخی بخش های ساختمانی و مبلمان و اثاثیه به کار رفته است باشد و یا یک ست رنگی جذاب که در تمام بخش ها مشاهده می شود. بعضی از ساز ها با استفاده از بند چرمی روی دیوار وصل می شود تا هر وقت خواستید به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که در کنار استفاده از رنگهای خنثی برای ایجاد تعادل در فضا میتوانید از نورپردازیهایی با نورهای گرم و آفتابی و یا جنسهای مثل چوب استفاده کنید تا توازن مناسب در فضا احساس شود. برای گرم کردن فضای داخلی منزل خود از رنگهایي کـه تناژ گرم دارند استفاده کنید. یکی از اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی و چیدمان، عدم تطابق مبلمان با سبک منزل است. مرکز ثقل دکوراسیون و یکی از مهم ترین دلیل گرایش افراد به این سبک خانه ها، فرم راه پله است. در طراحی داخلی معاصر از پنجره های زیادی استفاده میشود به همین دلیل نور بیشتری در فضا ایجاد خواهد شد.

دکوراتورها افراد هنرمندی هستند که براساس اصول مشخص و با بهره گیری از خلاقیت های هنری، چیدمان منزل و محیط های اداری را انجام می دهند. استفاده از سنگ مرمر یا یک گلدان با گل طبیعی می تواند به آشپزخانه شما جلوه ای خاص دهد اما زیاده روی در اینها هم خوب نیست. در صورتی که شرکت در این زمینه نمونه کاری نداشت بهتر است به شرکت دیگری مراجعه کنید که تجربه کافی در زمینه پوشاندن ایرادهای آشپزخانه را داشته باشد. البته آشنایی با این قوانین، به معنا فراموش خلاقیت نیست. دیوارپوش هایی که چوبی نامیده می شوند درواقع چند تکه تخته چوب بوده که با توجه به سلیقه ی طراح و کارفرما به صورت عمودی یا افقی بریده شده اند و روی دیوار نصب می شوند . ما در گروه طرح و ساخت فرح زادی پس از برداشت نقشه های ازبیلت آنچه در تصور شماست را به صورت تری دی و سه بعدی ترسیم می نماییم و در صورت تایید کارفرما کار اجرایی را آغاز می نماییم. در طراحی داخلی به این روش از پارچه های بدون طرح استفاده می شود. کدام یک از این دو ایده انتخاب شماست؟ استفاده از انواع چراغ و آباژور های رومیزی برای تزیین میز TV ایده ای جذاب و منحصر به فرد برای تکمیل دکوراسیون های مدرن است.

سبک دکوراسیون منزل براساس روحیه و ترجیح هر فرد و اقتضا زمان و مکان، می تواند متفاوت باشد. چنین چیدمانی هم بر روحیه فرد اثر منفی می گذارد و هم جلوه بسیار نامطلوبی را به وجود می آورد. ایده طراح ، دیزاین یک فضای خلوت و آرام است که حسی از آرامش یک روز تعطیل را به ساکنان القا کند، به تصاویر نگاه کنید، تصور کنید روی مبلمان ها نشسته اید و به منظره مقابل تان نگاه می کنید، شما هم چنین احساس آرامشی را تجربه می کنید؟ پیش از اینکه تماشای عکس ها را شروع کنید، لازم است بدانید دیزاین این منزل به سبک مدرن انجام شده است. شاید در نگاه اول تصور کنید که سبک دکوراسیون امروزی کاملا مطابق با سبک دکوراسیون مدرن است، اما اینطور نیست و کسانی که بخواهند از این سبک پیروی کنند لازم است که بیشتر از دنیای مد و طراحی بدانند و بعد از آن متوجه تفاوت های ریزی که سبک مدرن و سبک امروزی با هم دارند خواهند شد. اتاق خواب به عنوان فضایی خصوصی که بیشترین میزان نیاز به حریم و فردیت را در آن احساس می کنیم، لازم است همیشه به نحوی طراحی شود که تا حد امکان از دسترس بیگانگان دور باشد.

استفاده از شلف ها هم می تواند ایده ای بسیار کاربردی و چند منظوره باشد. در مدل دوم تزیین نیز می توانید از کتاب هایی استفاده کنید که رنگ و طرح روی جلد آن ها با دکوراسیون داخلی محیط مورد استفاده هماهنگ هستند. از جمله مشکلات اساسی طراحی داخلی و چیدمان خانه های آپارتمانی امروزی، کمبود جا می باشد، حال این مشکل توسط دکوراتور های حرفه ای حل شده است؛ آنها با بکارگیری درست و بهینه از فضا و نیز اجرای طرح های خلاقانه بسیاری از مشکلات ناشی از کوچک بودن فضای خانه های امروزی را حل کرده اند که در بالا با بسیاری از نکات در این زمینه آشنا شدید، در ادامه ضمن مشاهده تصاویر متنوع تری از دکوراسیون خانه های کوچک با چند نکته دیگر در این زمینه آشنا می شوید. دکوراسیون داخلی منزل تا به امروز به عنوان یک علم مستقل توانسته است با توجه به متر و ملاکهای اصولیاش، سبکهایی را ارائه دهد که هر کدام به صورت کاملاً مستقل با الهام از رواشناسی محیطی و روح انسانها، روانشناسی و علم رنگها و علم چیدمان و دانش فنگ شویی یا همان اتمسفر حاکم ناشی از نحوه چیدمان، طبقه بندی شدهاند و داستان متفاوتی دارند. به زبان ساده وقتی شما وارد یک خانه می شوید و از فضاهای مختلف به هم عبور می کنید، از آشپزخانه به پذیرایی می روید و از نشیمن به اتاق خواب ها ، با اینکه دیزاین و چیدمان این فضاها به صورت کلی متفاوت است، اما تمام بخش های این خانه باید یک ایده واحد در طراحی داشته باشند و کاملا مشخص باشد که این اتاق خواب هم بخشی از خانه ای بود که چند دقیقه پیش در پذیرایی آن بودیم.

شما می توانید میز TV خود را با انواع ریسه، چراغ های نئونی، نوار های LED، فانوس و آباژور های رومیزی و مواردی از این قبیل تزئین کنید. امروزه سنگ های لوکس و زیبایی با قیمت های نجومی و بالا وجود دارند که در کف پوش ها از آن ها استفاده می شود، ولی به علت اینکه از لحاظ قیمت و هزینه مقرون به صرفه نیست ممکن است، از آن ها بیش تر در فضا های خاص مانند ورودی خانه بهره می برند. بهترین متریال ها برای این فضاها، متریال هایی با بافت نرم و رفلکت (بازتاب نور)بالا هستند. تماشای طراحی میز بسیار ساده اما هماهنگ و مینیمال این میزهای تلویزیون در بخش های مختلف خانه ، می تواند به شما ایده هایی برای نصب تلویزیون یا هر نوع نمایشگری در دیزاین داخلی منزل تان بدهد.

اشاره کرد. نوع قراردادی که شما با تیم طراح تنظیم می کنید بسیار مهم است. این نوع راه پله ها برای فضا های کوچک و خانه های کوچک بسیار مناسب است به این دلیل که فضای کمتری را اشغال می کند. سبک مدرن طراحی به دلیل سادگی و طبیعی بودن طرفداران زیادی دارد چرا که محیط آرام بخشی را برای شما به ارمغان می آورد ، این سبک به طور پیوسته در حال پیشرفت و تکامل است ، از سبک های مدرن می توان به سبک مدرن اوایل قرن بیست ، صنعتی ، ملوانی ، دریایی ، اسکاندیناوی ، شهری ، چوبی ، فلزی و … در نگاه اول، دکوراسیون اتاق خواب بسیار به چشم می آید پس باید در انتخاب این مورد حساسیت به خرج بدهید؛ چرا که هم نیاز است ساده و زیبا باشد و هم باید استفاده از آن راحتی را برایتان به ارمغان بیاورد.

در گام اول برای داشتن محیط زندگی عالی و دلنشین، باید سبک و استایل آن را تعیین نمایید و سپس لوازم را بر این اساس خریداری کنید. بسیاری از مردم از سال ها قبل، استایل و مدل چیدمان خانه رویایی خود را در ذهن ساخته اند و از همان استفاده می کنند. تعیین استایل کاملاً وابسته به سلیقه هر شخص است. خیلی از افراد به سلیقه خود طراحی دکوراسیون را انجام می دهند اما چون تخصص و تجربه ای ندارند در نهایت نمی توانند از کار و زحمتی که کشیده اند رضایت کامل داشته باشند همچنین ممکن است دچار اتلاف هزینه هم بشوند. اگر می خواهید خودتان دکوراسیون داخلی منزل را انجام دهید، ترجیحاً باید با قوانین آن آشنا باشید. مطلب پیشنهادی : دیزاین دوبلکس، با دیدن قبل و بعد این آپارتمان کوچک شوکه میشید! این پروژه نمونه ای فوق العاده از طراحی داخلی آپارتمان مسکونی است که توسط گروه معماری مدام طراحی شده است. در فضای داخلی آپارتمان بوستان ما با فضایی مدرن روبرو هستیم. این عناصر نیز هم به تنهایی و هم در ترکیب با سایر المان ها همچون مجسمه، گل و… تعیین سبک و مدل منزل و متعاقب آن وسایل و بهره گیری صحیح از رنگ ها از دیگر موارد مهم اصول دکوراسیون به شمار می روند.

این که آیا شما قادر به سفر هستید یا خیر، اهمیت چندانی ندارد؛ چرا که می توانید جزئیات لوکس را با آوردن مبلمان وارداتی و یا عتیقه ها به درون خانه ایجاد کنید؛ امروزه بسیاری از فروشگاه ها لوازمی لوکس و پر زرق و برق را وارد کشور می کنند و در این زمینه به مردم خدمت رسانی می کنند تا لوازم روز دنیا در اختیار همگان قرار بگیرد؛ همچنین می توانید از مبلمان و آینه های عتیقه و قدیمی، آثار هنری و مجسمه های بی همتا در لوکس کردن فضای داخلی خانه خود استفاده کنید. شما می توانید از یک یا چند قاب عکس در طرح ها و اندازه های مختلف برای تزئیین میز TV خود استفاده کنید. شما می توانید دکوراسیون را طبق مدل و طرح مورد نظر و رویایی تان انتخاب کنید و حتی تا سال ها بعد آن را تغییر ندهید. در خرید لوازم مختلف خانه باید ابتدا محل قرارگیری وسیله مثل اتاق ها را کاملاً اندازه گیری کنید. با این حال با شناخت صحیح اصول مختلف دکوراسیون، خودتان هم می توانید این کار را انجام دهید.

اتاق میهمان به سبک کاملا فوتبالی طراحی شده تا شما را با حال و هوای ساکن این خانه نزدیک تر کند. در سبک چیدمان کلاسیک، تلویزیون با یک میز نسبتا حجیم و جاگیر بر روی زمین قرار می گیرد و در شیوه های خلاقانه تر،ممکن است بر روی دیوار نصب شود. فعالیت می کنند که اساس کار آن ها بر پایه قوانین مشخص، ذوق و خلاقیت های هنری بنا نهاده شده است. اگر تصمیم به چیدمان یا دیزاین منزل تان دارید، این ایده ها بی شک می توانند برای شما مفید و جذاب باشند. رفتن به مکان جدید برای اکثر افراد جذاب می باشد اما چیدمان دکوراسیون منزل یکی از دغدغه های اصلی افراد در زمان نقل مکان می باشدکه به منظور طراحی داخلی منزل باید یک سری از نکات آن را بدانید تا در منزل احساس آرامش و شادی داشته باشید، به همین حاطر در ادامه مطلب جدیدترین نمونه های طراحی دکوراسیون منزل را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم تا با ایده گرفتن از آن ها بتوانید منزل را تان به زیبایی طراحی کنید و به یک محیط زیبا و دل انگیز تبدیل کنید، بنابراین اگر به دنبال ایده شیک و خاص جهت دیزاین داخل منازل تان هستید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

از نظر ماهیت نرم افزار ردیت کاملا فنی است و برای طراحی و ساخت ساز ساختمان متخصصان طراحی داخلی را قادر می سازد تا طرحی از ساختمان ها و اشیاء را مبتنی بر مدل بسازند. استفاده از شلف دیواری یکی دیگر از ایده های مبتکرانه برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک است شما میتوانید با نصب شلف دیواری روی دیوار قاب عکس ها و وسایل تزیینی زیادی را روی آنها قرار دهید و دکوراسیون خانه تان را جذاب تر کنید. این مجموعه با تیم متخصص و انتشار منظم مقالات آموزشی، قدم هایی برای آگاهی و انتقال دانش دکوراسیون به عموم مردم برداشته است و به مرور زمان تبدیل به یکی از مراجع مفید در زمینه دکوراسیون داخلی شده است. استفاده سایه هایی از رنگ های غلیظ در ترکیب رنگی، از ترفندهای سبک مدرن در دکوراسیون است. توجه داشته باشید که این عناصر بیشتر با میز های ام دی اف و شیشه ای همخوانی دارند و زیاد با میز های چوبی با سبک کلاسیک و نئو کلاسیک هارمونی ایجاد نمی کنند. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره رایگان در زمینه طراحی داخلی مدرن،روی لینک زیر کلیک کرده و با مشاورین متخصص ما تماس حاصل نمایید. پس همانند اصول معماری کلاسیک یا رومی، باید طوری دیزاین خانه را طراحی نمایید که همه چیز در تعادل، تقارن و طراحی داخلی خانه شیک توازن قرار بگیرد.

همچنین شناخت دقیق نسبت به اصول دکوراسیون برای ایجاد دکوراسیون جدید منزل هم مفید است. اصول مختلف دکوراسیون منزل شامل چه مواردی است؟ باید حتما داخل این بند ذکر بشود که قرار است، پروژه و طراحی ها چه تایمی تحویل داده بشوند. هر چه مدل کفپوشی که انتخاب می کنید ساده تر باشد برای سبک مدرن بهتر است پس در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشید. سبک مدرن: این سبک در نهایت سادگی، جلوه گری می کند و فارغ از شلوغی و عناصر گسترده است. برای شما رقم بزند و نتیجه کار در نهایت باب دل شما نشود. خلاقیت در هر هنری از جمله دکوراسیون، معمولاً نتیجه مثبتی به دنبال دارد. استفاده از رنگ های خنثی نیز می تواند نتیجه خوبی در چنین فضاهایی به وجود بیاورد. در اینجا 2 راه دارید یا می توانید از تعدادی تابلوی کوچک روی دیوار بزرگ استفاده کنید و یا می توانید از یک تابلوی بزرگ استفاده کنید فقط فراموش نکنید تابلوهای قدیمی در این سبک جلوه ی خوبی ندارند. بنابراین نیاز است که شما یک طراحی تخصصی و اصولی را انجام دهید این طراحی اصولی فقط از یک طراح برتر بر می آید.

در این مقاله به بررسی اهمیت دکوراسیون منزل و اصول مختلف آن می پردازیم. از مقاله «کمد کپسولی چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر شما عزیزان به دنبال بهترین شرکت های دکوراسیون داخلی در تهران هستید تاعلاوه بر قيمت مناسب محیطی زیبا و دلنشین، در خانه، محل کار، هتل، ویلا و .. خود خلق کنید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در این اتاق خواب کوچک، به دلیل نحوه قرارگیری بازشوها (مانند درب و پنجره) و همچنین فلسفه طراحی یک فضای خلوت و مدرن متمایل به مینیمال به علاوه عدم نیاز صاحب خانه، امکان طراحی و دیزاین چنین فضایی نبوده است. فلسفه اتاق مستر طراحی فضاییست که به نوعی یک سوئیت دونفره برای زوج ساکن در منزل است.

توسط گلستان

گلستان عبدی