رز ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | flowerbook

«بررسی صنعت گلاب‌گیری و اهمیت آن در بخش قمصر کاشان». نقاشی‌ای به نام رزهای هلیوگابال اثر لاورنس آلما-تادما که در آن هلیوگابال امپراتور روم از (۲۲۲ –۲۱۸ میلادی) و بکار بردن رز در ضیافت‌های درباری به تصویر کشیده شده‌است. نهنج حاوی برچه‌هاست و هر برچه به خامهٔ بلندِ لوله مانندی منتهی شده‌است و کلاله در انتهای خامهٔ بلند قرار دارد. در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند. این نوع گل از خانواده های گل های دو رگه چای به حساب می آیند.

  • این رزها شکوفه های تکراری هستند، بنابراین گل های رز باغی شما در تمام تابستان تا پاییز تماشایی خواهند بود.
  • در ادامه انواع بیماری‌ها و آفات احتمالی گل رز را به‌تفصیل شرح می‌دهیم.
  • بافت هدف این بیماری گل رز در اغلب موارد برگ‌های درختچه هستند.
  • سپس با دست خود خاک اطراف آن را فشار دهید تا سفت شود و جایگاه آن در خاک تثبیت شود.
  • پس از مساعد شدن هوا آنها را بیرون آورده در خزانه دیگر با فواصل بیشتری نشاء کرده یا آنکه جداگانه می کارند.

اسانس رز گرانترین اسانس دنیا است و هر گرم آن معادل یک گرم طلا در بازار جهانی قیمت دارد. گل رز ویکتور هوگو یک گل منحصر به فرد و از زیباترین گل های رز قرمز در جهان است که دارای شکوفه های زیبا و بزرگی می باشد که به رنگ قرمز تیره با گلبرگ است. رایحه فوق العاده آن یکی دیگر از ویژگی های عالی این گل رز است.

رز بوته ای یا درختچه ای (Shrub roses)

طول ساقه بین ۴۰–۲۰ سانتیمتر و قطر گل انتهای شاخه بین ۲٫۵–۱٫۵ سانتیمتر است. رز چای به رزهای بریدهٔ دورگهٔ چای گفته می‌شود که تک شاخه هستند و طول ساقه بین ۵۵–۴۰ سانتیمتر و قطر گل انتهای شاخه بین ۵–۳ سانتیمتر است. تصویری نقاشی شده در دههٔ ۱۸۷۰ از برداشت رز در دره رز در نزدیکی شهر کازانلاک در بلغارستان، این دره یکی از مراکز مهم تولید عطر گل رز در جهان است. اگر گل رزی می خواهید که بزرگ تر از گل مینیاتوری اما نه به بزرگی اندازه یک رز استاندارد باشد، رزهای پاسیویی را امتحان کنید.

http://agriculture-na.ir

برخی از گل رزها رشد رونده داشته که به آن گل رز رونده می نامند. تغييرات شرايط گلخانه مثل تغييرات شديد در دما، كاهش نور و نوسانات رطوبتي مي تواند موجب بدشكلي گلها و كاهش بازار پسندي آنها گردد. لذا كنترل گلخانه و نگهداري آن در شرايط مناسب لازم و ضروري است. كنه ها، تريپس ها و شته ها از مهمترين آفات رزهاي گلخانه اي به شمار مي روند.

نگهداری از گل رز مینیاتوری

همون طور که از اسمش مشخصه از این گل میشه در خونه هم نگهداری کرد. رزهای باغی قدیمی به تمامی رزهایی اطلاق می‌شوند که به ‌طور کل تا قبل از پیدایش اولین رز جدید یعنی رز لا فرانس در سال ۱۸۶۷ پرورش می‌یافتند. از خصوصیات مهم رزهای باغی قدیمی، گرد بودن و زیاد بودن تعداد گلبرگ‌هاست. در صورتی‌ که از گل محمدی یا گالیکا منشأ گرفته باشند، پر عطر هستند. زمان گلدهی بیشتر رزهای باغی قدیمی تنها در فصل بهار است. در برخی از منابع رزهای قدیمی بطور کلی در ۴ گروه زیر تقسیم می شوند.

دلایل قهوه‌ای شدن گلبرگ رز کدام‌اند؟ دمای بالا و فعالیت قارچ‌ها علل این عارضه هستند. تیره روشی است برای تشکر و قدردانی از طرف هدیه شونده، در حالی که صورتی کمرنگ نشانگر ملایمت است. این گل را در روستای حاوالاتی ترکیه می­توانید یافت کنید اما متاسفانه داره نسلش منقرض میشه! رزهای اسپری کمتر از 3 درصد تولیدات هلند را در بر می گیرند. تهويه گلخانه جهت كنترل ميزان رطوبت، آفات و بيماريها و همچنين تامين دي اكسيدكربن مصرف شده در فرآيند فتوسنتز لازم و ضروري است. در گلخانه هاي رز از دريچه هاي سقفي براي تهويه استفاده مي شود.

گل رز قرمز نشانه عشق و علاقه است و جوانان می توانند این گل زیبا را به همسر و نامزد خود هدیه بدهند و آنها را شاد نمایند. با سلام قطعا یکی از بهترین گزینه ها برای ابراز علاقه از قدیم الایام دادن گل رز قرمز بوده که هم بیانگر عشق و علاقه هستش هم انرژی مثبت را زیاد می‌کند. مجله خبری کتاب گل گل رز از گلهای مورد علاقه من هست واقعا زیبایی خیلی خاصی دارد مخصوصا گل رز رنگ قرمز که واقعا فوق العاده است . به نظر من اگر تصمیم دارید به عزیزانتان هدیه ای بدهید یا خوشحالشان کنید پیشنهاد می کنم یه دسته گل رز هدیه بدهید چون در عین حال که زیباست خیلی شیک هم می باشد.

زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما

رز فلوریبوندا در جلوی مرز به بهترین شکل به نظر می رسد و در خاک اسیدی ملایم غنی شده با کمپوست رشد می کند. گل رز فلوریبوندای بتی بوپپ، گل رز فلوریبوندای بتی بوپ احتمالاً به دلیل گلبرگ‌های طلایی خودنمایی که با لبه‌های قرمز دارند، از بازدیدکنندگان باغ تمجید می‌کنند. بوته ها مقاوم و قوی هستند و در حالی که گل ها رایحه چندانی ندارند، ترکیب رنگی شاد آن را جبران می کند.

اغلب اوقات این بیماری با شروع گرمای تابستان یا گرمادرمانی، بهبود می‌یابد. البته که ازبین‌بردن گیاه آلوده امری هوشمندانه است. گال طوقه یا Crown Gall یکی از آفات و بیماری گل رز است که با ایجاد غده‌های سرطانی سبب تضعیف گیاه و ازبین‌رفتن آن می‌شود. باکتری عامل این بیماری از طریق زخم‌های گیاه به بافت آن وارد شده و سبب رشد و تکثیر نامناسب سلول‌های گیاه و ایجاد غده‌های سرطانی می‌شود. بیماری پوسیدگی ریشه را می‌توان یکی از رایج‌ترین آفات و بیماری گل رز نامید که از فعالیت قارچ آرمیلیا ایجاد می‌شود. پوسیدگی ریشه رز یا Rose root rot همان گونه که از نامش پیداست با تأثیر بر ریشه درختچه رز سبب تضعیف و ازبین‌بردن آن می‌شود.

توسط گلستان

گلستان عبدی