زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما خبرآنلاین | flowerbook

تفاوتی که در گونه‌های رز دیده شده در اندازه، رنگ، ساختار شاخه، تعداد گلبرگ‌ها، زمان گل دهی، تعداد گل‌ها در هر خوشه است. همه این موارد که در اینجا بیان شد تا حدودی شمارا با انواع گلهای رز آشنا کرد و علاقه بیشتری در شما برای خرید و یا نگهداری این گلها ایجاد کرد. شما می توانید به راحتی تمامی گونه های گل رز و اسانس گیاهی بابونه را در این مجموعه مشاهده کنید و بدون نیاز به حضور، خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید. این مجموعه بزرگترین مرکز تهیه و تولید انواع گل در ایران بوده که بعد از ثبت سفارش شما،در اسرع وقت و بهترین کیفیت گلهای شما را تحویل می دهد. یکی دیگر از انواع گل رز، گل های رز پاسیویی می باشد.

پرورش گل رز | نگاهداری و نیازهای آن:

از انتهای ساقه ها 1 ⁄ 2 اینچ (1.3 سانتی متر) تا 1 اینچ (2.5 سانتی متر) با زاویه ی 45 درجه برش بدهید. رنگ گل رز آبی به معنای اسرارآمیز و دست نیافتنی نیز هست. شما با هدیه کردن دسته گل رز آبی به مخاطب خاص خود می گویید که دوستت دارم هرچند می دانم که دست نیافتنی هستی.

http://agriculture-na.irوجود لایه‌ای پودر مانند روی برگ‌ها و گل درختچه رز نشان‌دهنده بروز بیماری گل رز است. سفیدک پودری با نام علمی Powdery Mildew، به علت فعالیت نوعی قارچ روی برگ‌ها و گلبرگ‌های گل ایجاد می‌شود. آثار نامطلوب این بیماری شامل ازبین‌رفتن شکل ظاهری گیاه، عدم رشد و شکوفایی غنچه‌ها مجله خبری کتاب گل و گل‌ها و خشک‌شدن گیاه هستند. گل رز در تمامي رنگها ديده مي شود و در اين مورد تنها يك استثناء وجود دارد و آن نبود رزهاي آبي است. برخي از ارقام گل رز دائم گل هستند و گل دهي در آنها در بيشتر مواقع سال انجام مي گيرد ولي بيشتر ارقام در هواي خنك بهار و پاييز گل دار مي شوند.

شرایط نگهداری آن آسان بوده و به یک آفتاب متوسط و آبیاری به اندازه نیاز دارد. ازتفاع آن در شرایط مناسب به ۱.۲ متر می رسد و زمان رویش این گل نیز در اواسط بهار تا پاییز خواهد بود. به عنوان یک رز فلوریبوندا، Danse De Feu مقاومت و نیروی پایداری خود را از “رز پولیانتا (‌خوشه‌ای)” به ارث برده و آن را با ویژگی ذاتی متراکم و شلوغ بودن “رز دورگه چای” ترکیب کرده است. به جای تنها یک گل بر روی هر شاخه که در بسیاری از انواع رز دیده می‌شود)، این گونه از انواع گل رز رونده به‌صورت دسته‌ای (خوشه‌ای) گل می‌دهد.

  • رز آلبا یکی از انواع قدیمی گل رز است که از قرن یکم میلادی مهمان خانه‌ها بوده است.
  • گیاه خود را به طور مکرر بررسی کنید و هر گونه آفتی را که می تواند سلامت آن را تهدید کند از بین ببرید.
  • به طور کلی گل های رز دارای تنوع نژادی زیادی می باشند که هرکدام از انواع رنگ گل رز و انواع نژاد آن، دارای شرایط و ویژگی های خاصی می باشند.
  • این گل ها در انواع مختلفی شکوفا می شوند، از گل رز کوهنوردی گرفته تا نسخه کوچک گل رز که در زیبایی و خوش عطری حرف اول را می زنند و بهترین نوع گل رز محسوب می شوند.
  • اگر این افت بصورت جزیی شما را درگیر کرد بصورت ارگانیک سعی کنید از بین ببرید در غیر اینصورت ایمیداکلوپرید ، استامیپرید یا پیرترین ها اسپری کنید.

قلمه ها بعد از گذشت ۲۰ روز ریشه دار می شوند و بعد از گذشت یک ماه می توانید به گلدان جدید خود انتقال دهید. انجام می شود البته در روش نسبتا مرسومی هم کشت به صورت گلدانی بر روی سکوهایی به ارتفاع 60 تا 80 سانتیمتر و در گلدان حاوی مواد بستری به صورت تک بوته یا دو بوته کشت انجام می شود . در هر یک از این روشها مطلوب است گیاه ارتفاع مناسبی برای عمل بندینگ از سطح زمین را داشته باشد. محبوبیت این گل به دلیل قسمت زرد رنگی است که در وسط گل قرار دارد و به آن ظاهری درخشان می بخشد. عروسانی که می خواهند گل آرایی عروسی خود را مانند زمان قدیم بکنند از این گل استفاده میکنند. دانه ها بسته به اقسام مختلف آن از ۳۰ الی ۹۰ روز بعد از کاشتن سبز می شوند.

بیماری های مهم گل رز

توسط گلستان

گلستان عبدی