زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما خبرآنلاین | flowerbook

بين 5/5 تا 6 محيط مناسبي براي رزهاي گلخانه اي است. در اين حالت بسترها به ارتفاع حدود 40 سانتيمتر بالاي سطح زمين با خاك مرغوب پر مي شوند و 30 سانتيمتر آن داخل زمين قرار مي گيرد. خاك مناسب تركيبي است از 60 درصد خاك لومي با 40 درصد مواد افزودني مثل پيت، ماسه، پوسته بذر، پوست درختان، تراشه چوب، خاك اره، كود دامي كاملاً پوسيده كه موجب اصلاح فيزيك خاك مي گردد. رزهای اسپری نیز کمتر از 3 درصد تولیدات هلند را در بر می گیرند. جنس رز دارای 120 گونه می باشد که از مناطق سرد شمالی تا مناطق نیمه گرمسیری پراکنده است.

نکات مراقبت از گل شاخه بریده رز

متأسفانه این گیاه مورد علاقه کاملاً مستعد ابتلا به انواع بیماری ها و آفات است که بسیاری از آنها را می توان با اقدامات مناسبب خوب کنترل کرد. این گل که بهترین نوع گل رز محسوب می گردد، گابرگ هایی به رنگ طلایی و درخشان دارد. رایحه و عصر خاص رز مدال طلا آن را به بهترین نوع گل رز تبدیل کرده است. دارسی یک گل رز بسیار زیبا و تحسین شده است و اعتقاد بر این است که یکی از بهترین و سالم ترین گل های رز است که تا به امروز پرورش داده شده است. این گل رز قرمز زیبا برای نشان دادن زیبایی خود همه گلبرگ های پنهان شده در داخل خود را باز کرده و چشم انداز زیبایی را ایجاد می کند.

شرکت رزپک از اواسط سال 1399 شروع به تهیه و فروش عمده‌ی گل و برگ شاخه بریده به همکاران گل‌فروش در سراسر کشور کرده است. برای کشت رز گلخانه ای، به گلخانه ای با اسکلت گالوانیزه و با لوله ۵ و ۶ می باشد. ارتفاع سازه اگر بین ۵.۵ تا ۹ متر باشد مناسب می باشد. در برخی مناطق اگر ارتفاع تا ۸ متر افزایش یابد، امکان افزایش تهویه و میزان کربن دی اکسید فراهم می شود که در کیفیت بهتر محصول مؤثر است. هرچه فضای بیشتری از گلخانه را برای کشت رز اختصاص دهید، فتوسنتز بهتر انجام می شود.

نحوه تکثیر و کاشت گل رز در گلدان

رزهاي گلخانه اي در تمام طول سال قادر به توليد گل هستند و تنها بايد شرايط رشدي مناسب براي آنها فراهم گردد. این نوع رز از پیوند رز دورگه چای و فلوریبوندا به وجود آمده است. این گیاه، گل‌های زیبای دورگه چای و چرخه گلدهی مداوم فلوریبوندا را به ارث برده است. گل‌های درشت گرندی فلورا به صورت تکی یا خوشه‌ای روی ساقه‌های بلند رشد می‌کنند. این گل با وجود مقاومت بالا، نسبت به دورگه چای و فلوریبوندا از محبوبیت کمتری برخوردار است. در زیر به تعدادی از مشخصات مهم این گل و همچنین روش کاشتن گل رز هلندی اشاره شده است که با رعایت ان ها می توان گل رز هلندی را کاشت و تکثیر نمود.

Clarence House جز گونه های مدرن رز رونده به‌شمار می‌رود و توسط گیاه شناسی انگلیسی به نام Peter Beales کاشته شده است. شکوفه‌های این گل خامه‌ای- کرمی رنگ هستند و جلوه فوق‌العاده‌ای به باغچه شما خواهند داد، به‌خصوص اگر آن را همراه با گل کلماتیس بکارید. این گل در تاریخ 4 آگوست سال 2000 به مناسبت صدمین زاد روز ملکه مادر به وی تقدیم شده است. باغبانان در اواسط ماه خرداد، منتظر ظهور شکوفه‌های سنگین و متعدد این رز هستند. پس از این دوره، گیاه یک بازه استراحتی را در گرم‌ترین ماه‌های تابستان سپری کرده و با رسیدن سرمای هوا در فصل پاییز، مجدد به گلدهی خواهد پرداخت.

http://agriculture-na.ir

شما باید هر چند روز یک بار گیاه تازه کاشته را چک کنید تا رطوبت و دمای مناسب را داشته باشد. در روزهای گرم می‌توانید پوشش شیشه‌ای را از روی گیاه بردارید. پس از مدتی اگر رشد یا تغییری در گیاه احساس نکردید، گل‌ها غیرفعال شده اند و رشد آن‌ها در زیرزمین اتفاق می‌افتد. علت خالی‌شدن برگ رز ؟ تخم‌گذاری و تغذیه آفات مکنده و خورنده گل رز سبب خالی‌شدن برگ‌ها می‌شوند. این آفت علی‌رغم ظاهر زیبا، زیبایی و رشد گل‌های رز را متوقف می‌کند.

  • آموزش ساخت گل رز رنگین کمان را در سایت بذرکو نیز قرار داده ایم می­توانید مقاله آن را مطالعه کنید.
  • گل رز در انواع گل رز قرمز، گل رز آبی، گل رز سیاه، گل رز سبز، گل رز صورتی، گل رز زرد، گل رز مشکی و سایر رنگها، هر کدام معنی و نماد خود را دارد و در مقاله بصورت کامل توضیح داده ایم.
  • این بومیان آفریقای شرقی و عرب در باغ ظروف داخلی یا به عنوان افزودنی های آب و هوای گرم به صفحه نمایش پاسیو فوق العاده هستند.
  • این گل را می‌توانید به همراه گل نیلوفر پیچ آبی روی یک تکیه گاه مشبک مخصوص گیاهان قرار دهید تا رنگ‌بندی فوق‌العاده‌ای را نظاره‌گر باشید!
  • گل رز قرمز یکی از گل های زیبا و دوست داشتنی می باشد که بسیار محبوب است و در بیشتر خانه ها بوته آن وجود دارد.
گل رز قرمز ابدیت یک گل رز قرمز جسور و درخشان است که کاملا به شکل گل رز کلاسیک می باشد. این گل شاخ و برگ سبز و سرسبزی دارد که به زیبایی گلبرگ های قرمز او جایی دیده نمی شود. این گل همه ساله از تابستان تا بهار شکوفا شده و بوی آن بسیار شیرین است، دقیقاً مانند گل های رز قرمز معمولی و به عنوان بهترین نوع گل رز شناخته می شوند. یکی از زیباترین گل های رز در جهان می باشد که دارای شکوفه های بزرگ است.

گلدهی این گیاه در بهار شروع می‌شود و تا پاییز بار‌ها تکرار می‌شود. در همه شهرها گلفروشیهای بسیاری وجود دارند که گل رز را در حجمهای بالا خرید و فروش می کنند و به سراسر ایران نیز ارسال می کنند. از مشهورترین نوع این گلها که در آلمان پرورش یافته است آیس برگ می باشد که برگهایی به رنگ سفید یخچالی دارند. یکی از نمونه های این گلها که خواهان زیادی در انگلستان دارد، رز جولیا چایلد بوده که رنگ زرد داشته و بسیار نیز معطر می باشند. از انواع دیگر گلهای رز می توان به تیکلد پینک اشاره کرد که رنگ آن صورتی روشن می باشد که به رطوبت کامل برای رشد احتیاج دارد.

برای رشد سالم باکارا سیاه ، اطمینان حاصل کنید، که آن را در یک خاک خوب زهکشی شده بکارید. نوع دیگری از مدل های کاشت و نگهداری گل رز در گلدان، پرورش گل رز رونده می‌باشد. به منظور کاشت و پرورش گل های رز بالا رونده، منطقه ای آفتابی را انتخاب نمایید. این نوع گل ها در زمان رشد خود به حداقل شش ساعت نور مسقیم خورشید در روز نیاز دارند. مورد دیگر در کاشت این گل در نظر گرفتن جایی است که گل رز روند می خواهد در آینده به آن متصل شود.

رزهای باغی جدید[ویرایش]

چنانچه ذهنیتی در این مورد داشتید با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. مهمترین و رایج ترین آفت برای گل های رز، شته گل سرخ است. و البته بیماری هایی مثل سفیدک، کپک مجله خبری کتاب گل خاکستری و …هم از جمله بیماری های رایج و تهدید کننده ی این گل زیبا است. که برای درمان آفات و بیماری ها باید طبق مشورت با کارشناسان نسبت به درمان آنها اقدام کنید.

توسط گلستان

گلستان عبدی