سبکهای کاربردی دکوراسیون داخلی برای فضای اداری

در فضاهای مسکونی نیز از این نوع پارتیشن استفاده می شود. در اینجا ۱۵ نکته برای بهبود بهره وری از طراحی دکوراسیون اداری را برای ایجاد تغییرات در محیط توضیح دادیم. البته این مورد مهم را همواره باید به یاد داشته باشید که استفاده غیر اصولی از عناصر ایرانی در یک محیط اداری با طراحی مدرن می تواند نتیجه بسیار نامناسب داشته باشد. یکی از روش های ساده و جذاب برای آنهایی که دوست دارند از نقوش ایرانی در طراحی دکوراسیون اداری استفاده کنند، به کارگیری مبل، میز، صندلی، قاب عکس، مجسمه، فرش ایرانی و… به عنوان مثال پوشاندن دیوار با آجرهای ریز و سیستم آجر چینی سنتی می تواند طرح بسیار زیبا و ساده روی دیوار یک محیط اداری ایجاد کند.

شرکت Trelleborg که حیطه فعالیت آن ارائه راه حل هایی در خصوص مهندسی پلیمر می باشد و در شهر Bangalore-کشور هندوستان قرار دارد در سال 2015 به منظور توسعه کار خود ،احساس نیاز شدیدی به وجود یک فضای کاری جذاب، نو و پر از ایده و جنب و جوش نمود و بدین منظور با استودیوی معماری Zyeta همگام شد تا در راستای انعکاس و نمایش فناوری پیشرفته مجموعه با تاکید بر استانداردهای هویت سازمانی شرکت ، دکوراسیون اداری داخلی بی نظیری را در دفتر اداری خود رقم بزند و به راستی که این فکر تازه و پویا نتیجه بسیار رضایت بخشی را برای کارفرما و همچنین پرسنل و مراجعه کنندگان به ارمغان آورد.از مواردی که به عنوان تکمیل کننده زیبایی دکوراسیون اداری داخلی فوق می توان به آنها اشاره کرد ، استفاده از پارتیشن تک جداره شیشه ای جهت جدا کردن فضاهای کاری و همچنین بهره بردن از مات کن هایی با مضمون پلیمر بر روی شیشه های پارتیشن،ترکیب خاص موکت های تایل اداری با رنگ بندی های متنوع،استفاده از ام دی اف در دیوارها و سقف برخی قسمت ها از جمله قسمت پذیرش و اتاق کنفرانس و …

این باعث عبور نور از محیطی به محیط دیگر میشود و از تاریکی و دلگیری محیط جلوگیری میکند. منظور از چراغهای ترکیبی، چراغهایی هستند که لامپهایی با نور سفید و نور زرد دارند. از نکات برجسته استفاده شده در این دفتر کار لوکس و جذاب می توان به استفاده از جدیدترین نوع پارتیشن تک جداره شیشه ای جهت جداسازی قسمت های مختلف این دفتر اداری، بهره بردن از کانتر و میزهای قهوه خوری از جنس مرمر سیاه که به علت علاقه کارفرما به آنها از دفتر قدیم به این مکان انتقال یافته اند، به کارگیری آجر به رنگ سفید و گچ های صیقل خورده در پوشش دیوارهای برخی از اتاق ها، تابلوهای دکوراتیو، لوسترها و اکسسوری های پر زرق و برق و براق به رنگ طلایی اشاره نمود که در جذابیت کار بسیاز تاثیر گذار بوده اند. اگر محل کار شما دارای پنجره ها و درهای بزرگ شیشه ای باشد بهترین استفاده از گیاهان این است که به سراغ درختچه هایی با قد بلند و گلدان هایی بزرگ بروید که در گوشه ای از دکوراسیون داخلی اتاق قرار داده می شوند.

تفاوت دیگری که دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی منحصر بفرد دارد این است که می تواند پیام و مبنای اصلی کسب و کار و تجارت شما را منتقل کند. حتما زمانی که برای انجام کار پشت میز و صندلی اداری می نشینید، محل صندلی، تکیه گاه و پشتی آن را جابه جا می کنید تا بتوانید در بهترین حالت و با تمرکز بیشتر پشت میز قرار بگیرید تا کارها را آسانتر انجام دهید. من هم در ادامه تصویر یکی از خاصترین دکورهایی که با زبالههای پلاستیکی ساخته شده است را برای شما میگذارم تا ببینید و ایده بگیرید. از دیگر کاربرد های پارتیشن های بدون فریم در ادارات و شرکت هایی که طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است . بهتر است که رنگ غالب ، رنگ خاکستری باشد و از رنگ آبی در بخش هایی از فضا و یا اکسسوری های موجود در فضا بهره برد. در بسیاری از ادارات ترجیح می دهند که فضاهای خالی بین بخش های مختلف دکوراسیون را با قاب عکس و یا عناصر دیگری پر کنند. برای مثال دفاتر اداری در گذشته پر بودند از اتاقهایی که افراد به تنهایی در آن مشغول به کار خود بودند. برای مثال اگر در محیطهای پر استرس کار میکنید بهتر است از رنگ سبز یا آبی استفاده کنید.

سبک های متنوعی در سراسر جهان برای دیزاین فضاهای اداری وجود دارد که در ادامه به مرسوم ترین و پرطرفدارترین آن ها در ایران می پردازیم. در اینجا تعدادی از مواردی را که می توانید از پارتیشن شیشه ای یا متریال شیشه برای ساخت و دیزاین آن ها در دکوراسیون اداری استفاده کنید را معرفی می کنیم. از رنگ هایی برای دیوارها استفاده کنیم که تاثیر مثبتی روی بازدیدکنندگان شرکت یا اداره داشته باشد. به احتمال بسیار زیاد هیچ توجه و کنترلی در نور دکوراسیون محیط اداری ندارید به جز زمان هایی که به نور بیشتری احتیاج داشتید. پارتیشن شیشه ای تک جداره دارای فریم و شیشه و درزگیرهای مخصوصی است که میتواند آلودگیهای صوتی محیط را حدود 50 تا 60 درصد کاهش دهد، اما پارتیشن شیشه ای اداری دوجداره حدود 70 تا 80 درصد از ورود آلودگیهای صوتی به داخل جلوگیری میکند و به مراتب بهتر از پارتیشن شیشهای تک جداره است. از شخصیت دادن به طراحی دکوراسیون داخلی اداری گرفته تا دست کم نگرفتن تاثیر رنگها بر روحیه افراد و کارکنان، مواردی که به کاهش استرس کارکنان کمک میکند و جزئیاتی دیگر. رنگها را دست کم نگیرید. میتوانید سفارشات و پروژههای خود را با خیال راحت به این گروه بسپارید و از نتیجهای که به دست میآید نهایت لذت را ببرید.

استفاده از لوازم و تجهیزات به سبک قدیمی و کلاسیک هماهنگ با تجهیزات مدرن باعث می شود تا طرفدار این سبک از این نوع برای بیشتر دفاتر اداری خود استفاده نمایند. پارتیشن اداری راهکاری آسان و کاربردی برای جذاب کردن دفاتر اداری می باشند. عمق این تاثیرات را می توانید در آثار به جا مانده دوران صفویه، قاجار و… در صورت نیاز به اطلاعات بیشتری در زمینه اجرای دکوراسیون دفتر کار، برای اجرای دکوراسیون داخلی اداری و دفتر کار می توانید با مشاوران، متخصصان و کارشناسان مجموعه پیرامید طرح تماس حاصل فرمایید. به این ترتیب می­توانید در صورت لزوم رویدادها یا سایر اقدامات مهم آنها را حذف و مجدد برپا کنید. در ضمن یکسری از گیاهان آپارتمانی هستند که با تولید اکسیژن بیشتر نسبت به سایر گلها میتوانند شما را سرحالتر کنند. به عنوان مثال اگر می خواهید در قسمتی از طرح های رنگی و الگوهای سافت و نرم استفاده کنید، بهتر است در سایر بخش ها نیز این الگو را رعایت کنید.

نور بد محیط می تواند باعث افزایش خستگی، خستگی چشم، سر درد و تحریک پذیری کلی به همراه استرس شود. برای این منظور به جای این که دمای محیط را پایین بیاورید میتوانید به آنها توصیههای شخصی بکنید تا احساس بهتری داشته باشند مثلا روی میزشان یک نوشیدنی پر از یخ قرار دهند یا از پوشیدن لباسهای ضخیم در محل کار پرهیز کنند. بله، انجام این کار زیر نظر افراد متخصص و حرفه ای می تواند نتایج شگفت انگیز و زیبایی را به دنبال داشته باشد. منظور ما این نیست که کارمندان را به بی خیالی و در رفتن از زیر کارهایی که باید انجام دهند دعوت کنید، خیر. برای اینکه کمی ساختار به اتاق کار خود بدهید، کمد و کشوهای کوتاه را در زیر میز کار خود قرار دهید در این حالت علاوه بر اینکه شلوغی فضا را کم کرده اید، به راحتی می توانید از کشوها در صورت نیاز استفاده کنید. استفاده از این روش طراحی دکوراسیون اداری بیشتر برای مکان هایی توصیه می شود که مساحت نسبتاً بالایی دارند. می باشد.در ذیل شما را به مشاهده عکس هایی از دکوراسیون اداری داخلی منحصر به فرد شرکت مهندسی پلیمر Trelleborg دعوت می نماییم.

روند استفاده از نقوش و طرح های ایرانی در دکوراسیون داخلی اداری باید به گونه ای باشد که باعث شلوغی بیش از حد و از دست رفتن تمرکز کارکنان نگردد. میتوانید از گلدانهایی با سبکها و رنگهای خاص استفاده کنید. یک کار دیگری که در این راستا میتوان انجام داد این است که دکوراسیون خود را با مواد بازیافتی اعم از پلاستیکهای بی مصرف انجام دهید. است. انجام چنین کاری هزینه پایین تری به شما تحمیل خواهد کرد و از سوی دیگر حس و حال یا مود فضای مورد نظر شما را به آن شکلی که علاقه دارید تغییر خواهد داد. این سبک در ایران برای اداراتی که دارای موقعیت شاد تری هستند استفاده می شود. ساختار مدولار در مقایسه با طراحی جداول بزرگ جداگانه باعث استفاده بهینه از فضا میشود. متریال اصلی مورد نظر خود را برای دفتر کار خود انتخاب کنید، از جمله چوب، شیشه، شیشه و چوب هر دو گران بوده و هزینه های نگهداری آنها بالا هستند، اما یک فضای درجه یک برای شما ایجاد می کنند. شرکتهای معتبر، مبلمان اداری مورد نیاز خود را از شرکتهای مبلمان اداری که به طور خاص در رنگ و اندازه دلخواه و مواد درجه یک لوازم دکوراسیون اداری را میسازند، خریداری میکنند.

آن بخش هایی از نقوش ایرانی و طرح های اصیلی که علاقه داریم در دکوراسیون محیط اداری ما دیده شوند، قبلاً در آثار تاریخی به جا مانده در زمان های دور مورد استفاده طراحی داخلی اداری قرار گرفته اند. بنابراین محیط های اداری را می توانید با گل و گیاهان طبیعی و آکواریوم های زیبا و گلدان های مصنوعی و تابلو ها تزیین کنید. اگر در رابطه با انواع طراحی ها اطلاعاتی داشته باشید، قطعا می دانید که انواع طراحی ها شامل مدرن و کلاسیک بوده و همچنین می توانید از ترکیب این دو طرح هم استفاده کرده و طراحی نئو مدرن داشته باشید. ترکیب سختافزار موجود و در در حال ظهور به عنوان ابزار کاربری جدید، شرکتها را قادر میسازد تا در محیط فعلی دفاتر خود فضایی قابل انعطاف ایجاد کنند. این سبک کاربرد های بسیاری دارد که ما بیشتر به کاربرد آن در دکوراسیون دفاتر کار از جمله اتاق های مدیریت می پردازیم. توصیه ما به شما این است که مبلمان فضای اداری را متناسب با روحیه حاکم بر فضا، سبک دکوراسیون و متراژ فضای داخلی انتخاب کنید. فرهنگ و تاریخ غنی ایران از زمان باستان طرح ها و نقش های زیادی را برای ما به یادگار گذاشته است که ابتدا باید از بین آنها گزینه متناسب با نیاز خود را پیدا کنیم.

طراحی ستون ها به سبک ستون های آثار باستانی مختلف مانند پاسارگاد یا تخت جمشید و یا استفاده از مجسمه های تزیینی مربوط به آن دوره، می تواند انتخاب مناسبی برای شما محسوب شود. این نسل از موکت ها به گونه ای تولید شده اند که در برابر گرد و غبار و لکه های ناشی از آن بسیار مقاوم هستند و نظافت آنها بسیار راحت انجام می پذیرد. نکتهای که باید حتماً به آن توجه داشته باشید این است که فارغ از سبک و شیوه دیزاین، اتاق مدیریت باید بیشتر به چشم بیاید. دکوراسیون داخلی اداری خاص : اگر شما در یکی از سمت های کارمند ، مدیریت و یا کارشناس باشید. اینم یک نمونه دکوراسیون اداری لاکچری برای اتاق مدیریت. استفاده از پارتیشن شیشهای علاوه براینکه در هزینههایی که باید بابت مصالح ساختمانی بپردازید صرفه جویی میکند، باعث میشود که دستتان باز باشد تا بتوانید هر چند وقت یک بار دکوراسیون محل کارتان را تغییرات اساسی بدهید. معمولاً افراد برای بهره برداری بیشتر از فضا و نورپردازی در دکوراسیون اداری از پارتیشن ها استفاده می کنند.

برای مثال اگر زمینه کاری شما مربوط به محیط زیست است، از مواد تجزیه پذیر در طراحی دکوراسیون دفتر کار خود استفاده کنید تا مفهوم دوستدار طبیعت بودنتان را نشان دهید. هم از هزینههای بیشتر جلوگیری کنید، هم به نورپردازی محیط کمک کنید و هم اینکه دستتان را برای ایجاد تغییرات دلخواه در آینده باز بگذارید. پارتیشن دوجداره اداری MDF در واقع ترکیبی از پانل ام دی اف 16 میل و قابهای شیشه خور است. طراحی و اجرای لابی ساختمان اداری One Legacy West که در شهر دالاس ایالات متحده آمریکا واقع شده است توسط شرکت lauckgroup در سال 2017 انجام گرفته است . در واقع این موضوع بدین معنا است که یک طراحی دکوراسیون عالی می تواند بهره وری را تا حداقل ۲۰ درصد افزایش دهد. نورپردازی یکی از فاکتورهای مهم برای افزایش تمرکز و ایجاد حس انگیزشی و انرژی در طراحی دکوراسیون محیط اداری است. این هوای تمیز چه از منبع طبیعی تأمین شود و چه از منبع غیر طبیعی، باید حرکت کافی در محیط داشته باشد تا حس تازگی را در فضا ایجاد نماید. محیطی که دارای نور کافی و طبیعی باشد را نمیتوان با هیچ چیز دیگری در دکوراسیون مقایسه کرد.

تهیه مجسمه ها یا قاب هایی که از تخت جمشید الهام گرفته اند، طراحی سردر ورودی اداره به شکل ورودی برج های به جا مانده از دوران سلجوقیان یا استفاده از از متون نگاشته شده به خط ثلث که در مسجد امام اصفهان آنها را می بینیم؛ همگی طرح هایی از پیش آماده هستند که می توانیم از بین آنها گزینه متناسب با نیاز و سلیقه خود را پیدا کنیم. در ادامه حتما روی هدف خود و اهمیت استفاده کمتر از پلاستیک نیز تاکید کنید تا همگان متوجه رسالت و توجه شما به این امر بشوند. از همه اینها که بگذریم میرسیم به تاثیر نور بر روی سلامتی و روحیهی افراد. اگر قصد تغییر در دکوراسیون محیط اداری را ندارید حداقل با استفاده از لامپ ها یا دستگاه های روشنی، تغییری در نور محیط ایجاد کنید.

توسط گلستان

گلستان عبدی