سنیور سئو عکس زیر از وبلاگ Wordstream است

بنابراین می توانیم بگوییم که سئو فنی در حال اصلاح مداوم است. باید بدانیم که برای کدامیک از کلمات کلیدی می توانیم رتبه کسب کنیم. در کنار این موضوع موردی بعدی هم باید به آن توجه کنیم ، عکس های ما باید برای حالت موبایل هم بهینه سازی شده باشد . سئو تکنیکال برای بهینه سازی وب سایت از نظر فنی فعالیت میکند. دیتا یا محتواهای ساختار بندی شده در سالهای اخیر اهمیت بیشتری یافته است چرا که گوگل روز به روز این نوع محتواها بیشتر استفاده میکند. از جمله مزایای کدهای استراکچر دیتا میتوان به نمایش ستاره، قیمت و … یک فایلی که شامل کدهای XML است به نقشه ی سایت یا فایل sitemap.XML شناخته می شود. HTML و CSS که دو زبان اصلی در نشانه گذاری شناخته می شوند، رایج ترین کد های به کار گرفته شده در صفحات سایت های موجود در گوگل به شمار می آیند. از طریق ارائه جاوا اسکریپت، نسخه های preDOM و postDOM بوجود می آیند.

استراکچر دیتاها نتایج جستجو را از طریق افزودن «rich snipped» بهبود می بخشد. سئو تکنیکال ( Technical SEO ) تمامی فعالیت های تخصصی در سایت به منظور ارتقا و بهبود فنی سایت است. به غیر از مباحث داخل سایت، فعالیت های خارج از وبسایت نیز برای ما مهم می باشد. در صفحه اول سایت، اسلایدر پیشرفته وجود داشته باشد. حتی وبسایت های عظیمی مانند آمازون کشف کردن که هر 100 میلی ثانیه از زمان بارگذاری صفحه منجر به کاهش یک درصدی فروش میشه. وظیفه ی Screaming Frog به گونه ای بوده که تک تک برچسب ها، متا تایتل و متا توضیحات، URLها، تمام کنونیکال تگ ها، سرعت سایت و نقشه و هر چیزی که در سئو اثرگذار است را با دقت کافی بررسی می کند.از این رو هر سئوکاری باید بر این ابزار تسلط کافی داشته باشد. به کمک تگ Canonical میتوانید همهی این صفحات را به صفحهی اصلی محصول ارجاع دهید. اگر صفحات شما رسپانسیو باشد، کاربران می توانند با تبلت و گوشی به راحتی سایت شما را مطالعه کنند. پیش از این در مقاله ای با نام آموزش فعال کردن دیدگاه در نوشته های وردپرس به معرفی کد و افزونه های لازم جهت نمایش بخش دیدگاه ها پرداخته ایم که پیشنهاد میکنیم حتما آنرا مطالعه کنید.

بنابراین با استفاده از ابزارهای رایگان موجود در اینترنت نه تنها سرعت وبسایت خود را میسنجید، بلکه پیشنهاداتی را نیز در جهت بهبود عملکرد سایت خود دریافت میکنید. لینکهای داخلی نه تنها به افزایش اعتبار سایت کمک میکنند، بلکه نقش مهمی در خزش و ایندکس شدن صفحات جدید و محتواهای بهروزرسانی شده دارند. کاربرد این صفحات برای نشان دادن مطالب یک دسته بندی مشخص است که باعث می شود گردش کاربر در سایت افزایش یابد. دسته بندی ایجاد کنید، و آنها را مانند باقی صفحات سایت خود بهینه سازی کنید. 1. اگر تازه کار هستید و فقط میخواهید چند اصل سئو را روی سایت وردپرسی خود اعمال کنید، بهتر است از افزونه Rank Math استفاده کنید زیرا استفاده از آن بسیار ساده است و تقریبا تمام امکانات آن رایگان است. این ابزار به صورت رایگان در اختیار شما قرار میگیرد اما میتوانید با تهیه نسخه پولی آن از امکانات بیشتری برخوردار شوید.

در واقع با تهیه این گواهینامه از شرکت ارائهدهنده هاست، شما میتوانید در صفحات مهم سایتتان بهجای پروتکل http از پروتکل https ( پروتکل امن انتقال ابرمتن) استفاده کنید. بنابراین تا حدی که ممکن است از تصاویر تهیه شده توسط خودتان در سایت استفاده کنید. ممکن است در اثر فراموشی یک صفحه به صفحه دیگر تگ شود و صفحه دوم به صفحهای دیگر. استفاده از تگ کنونیکال چندان پیچیده نیست، در ابتدا ممکن است کار سختی در پیش باشد اما به یاد داشته باشید که کنونیکال یک دستورالعمل جامع نیست بلکه فقط یک سیگنال برای موتورهای جستجو هست که چه صفحه ای بیشترین ارزش را دارد و در نهایت همه چیز به انتخاب گوگل برمیگردد و ممکن است صفحه ای متفاوت از آن چیزی که شما انتخاب کرده اید را به عنوان کنونیکال درنظر بگیرد. کار این ابزار به همین جا ختم نمی شود، بلکه به وسیله ی آن می توان متن alt و اطلاعات و سرصفحه های پاسخ متا را مشاهده کرد و هم چنین تصاویر شکسته را یافت. برای ارسال و تأیید پیشرفت سایت مپ خود به Google و Bing، از کنسول جستجوی Google و ابزار Bing Webmaster استفاده کنید.

سئو توسط محمد هدایتی سئومستر وبسایت تخفیفان به شما کمک میکند تا مشکلات سایتتان را برطرف کنید تا در جایگاه مناسب صفحه نتایج جستجو قرار بگیرید و در پیشرفت کسب و کارتان قدم بردارید. وجود گواهینامه SSL در سایت به ارتقا رتبه آن و کسب جایگاه های اول در گوگل کمی نخواهد کرد. سئو فنی Technical SEO از موثرترین روش ها و الگوریتم ها، به منظور کسب جایگاه برتر در گوگل به شمار می رود. این تکنیک می تواند سهم ویژه ای در کسب جایگاه های برتر داشته باشد. طراحی سایت خبری باید به گونه ای باشد که خوانندگان به هر خبری که مشاهده می کنند، قابلیت دادن امتیاز مورد نظر خود را داشته باشند.

به همین دلیل است که منابع خبری در گوگل باید تاریخ ها و نام نویسنده را مشخص کنند، همچنین اطلاعاتی درباره نویسندگان، نشریه، ناشر، شرکت یا شبکه پشت آن و اطلاعات تماس را ارائه دهند. شبکه های اجتماعی و پورتال خبری اغلب امکان داشتن روابطی سالم و دو سر سود را فراهم میکنند و بنیادی ترین قاعده این است که اخبار باید به صورت مداوم و همیشگی اطلاع رسانی شوند. مزایای سئو برای سایت خبری و آموزش به کارکنان یکی از راهحلهای اساسی برای سازگاری با صنعت اطلاعات در عصر دیجیتال خواهد بود. آنالیز و بررسی دقیق و دوره ای صفحات ایندکس شده در گوگل یکی از دیگر از الگوریتم های اصلی سئو فنی ( سئو تکنیکال ) به شمار می رود. تغییر مداوم و دوره ای اصول و قوانین گوگل که منطبق بر تغییر خواسته ها و نیاز های کاربران می باشد، در شکل گیری نوع سئو تکنیکال نیز تاثیر ویژه ای خواهد داشت. بهینه سازی و بروزرسانی دقیق و منظم سئو فنی، تمامی پیش نیاز های لازم در سایت برای لینک دهی و هم چنین بهینه سازی هر چه بهتر محتوا را فراهم می نماید. صفحاتی از سایت که به هیچ قسمت دیگری لینک نداده اند. فایل robots.txt قادر است دستوراتی به موتورهای جستجو دهد و به آنها بگوید چه صفحاتی را اینکدس و چه نوع مطالبی را نادیده گیرد.

آشنایی بسیار خوب و نزدیک کراولر موتور های جستجو با کد ها و تگ های زبان HTML5 موجب می شود تا بررسی سایت به سادگی انجام گیرد. چرا که موتورهای جستجو نمی توانند از محتوای تصاویر آگاه شوند و برای این کار از صفت alt تگ img استفاده می کنند تا متوجه شوند درون تصاویر چیست، پس این فرصت خوبی است تا کلید واژه های مورد نظر خود را در صفت alt بگنجانیم. بنابراین اگه بخواین بهتر متوجه این موضوع بشین بهتره بدونین که Crawling از پایه و اساس، به این موضوع مربوط میشه که شما بتونین وارد کتاب بزرگی از دستورالعمل های مختلف بشین. با استفاده از فایل sitemap.XML کمکی بزرگی به افزایش ایندکس شدن تمام صفحات سایت کرده و زمان ایندکس، آدرسی جا نمی ماند. پرهیز از انتخاب URL های گنگ و پیچیده می تواند در بهینه سازی سایت و افزایش بازدید آن نیز نقش چشمگیری داشته باشد.

همچنین توجه به بردکرامب نیز دارای اهمیت می باشد. اکثر مرورگرهای وب یا سیستمهای مدیریت محتوا دارای پشتیبانی داخلی برای فشردهسازی دانلودها در صورت پیکربندی صحیح هستند. لذا در ادامه قصد داریم تا با بررسی چند وجه اشتراک میان این دو به نحوه صحیح انتخاب روش سئو وب سایت و صعود از دیوار صفحه اول گوگل بپردازیم . Technical SEO از ضروری ترین اقداماتی است که در صورت انجام کاملا صحیح و دقیق آن باید شاهد یک ارتباط دوطرفه موفق میان سایت و موتور های جستجوگر گوگل نیز بود. در آن زمان دایرکتوری یا ورودی مستقیم نیز بسیار قابل اجرا و پرطرفدار بود. سرعت صفحه یک سیگنال مستقیم با رتبه بندی سایت را داراست. در ادامه با نکات آن آشنا می شویم. برای پاسخ به همه سوالات در ادامه با جت تک همراه باشید. با این کار کاربران راحت تر به مطالب سایت شما دسترسی خواهند داشت. افزونه های سئو معتبر خودشون قابلیت ریدایرکت دارن ولی اگه نداشتن، افزونه هایی مثل quick redirect راحت کارتو راه میندازن. قالب برنامه هایی که متخصصین سئو برای سایت ها اجرا می کنند یک الگوریتم تکراری است، یعنی با یک سبک و با یک روش سایت های مختلفی را اداره می کنند. توصیه می شود برای خطای 404 صفحه ای در قالب سایت قرار دهید تا زمانی که بازدید کننده با این خطا روبه رو می شود به جای 404، یک صفحه ی طراحی شده به نمایش گذاشته شده و آن را به قسمت های مختلف سایت سوق دهد.

با این حال تا زمانی که دیگران از این روشها استفاده میکردند، چشمپوشی از آنان کمی ریسکدار به نظر میرسید. از کاربردهای اصلی آن می توان به کشف مشکلات مربوط به کد ، به ویژه پیاده سازی های جاوا اسکریپت با منوها و رابط کاربری اشاره کرد. بهینه سازی سرعت وب سایت به شما کمک میکند تا رقبای کسب و کار خود را کنار زده و رتبه بهتر و بالاتری نسبت به آنها از گوگل دریافت کنید. اگر سرعت سایت شما پایین باشد امکان دارد رقیبان شما رتبه بالاتری نسبت به سایت شما بگیرند و محتوای شما از دید کاربران مخفی می شود.این مورد بر سئو تکنیکال شما تاثیر بدی میگذارد.

ریسپانسیو بودن سایت شما تاثیر به سزایی دارد. سوال اینجاست که: چطور گوگل می داند یک صفحه قدرت کافی برای بالا آمدن را دارد یا خیر؟ نام دامنه چیست و چطور یک نام دامنه خوب پیدا کنیم؟ اما چکار کنیم که تجربه کاربری خوبی ارائه دهیم؟ اگه بتونید در این زمان خودتون رو به خوبی به گوگل معرفی بکنید، اون وقت میتونید رشد قابل توجه ای رو تجربه کنید. اما نکته ای که باید به آن توجه ی ویژه ای داشت، این است که اگر بر روی سایت سئو تکنیکال انجام نگیرد چه پیامدهایی به دنبال دارد؟ مطالعه مقالات آموزش سئو ارزشمند و مفید است ولی یک ایراد اساسی دارد. وی در مطالعه خود که شامل تجزیه و تحلیل بیش از یک میلیون نتیجه جستجوی گوگل است، این نتیجه رو توصیف کرد. محتوا مهمترین فاکتور SEO است، هم برای کاربر نهایی و هم برای موتورهای جستجو بسیار مهم است، الگوریتم موتور جستجو هر روز میلیون ها سایت و محتوای آنها را خزنده و تجزیه و تحلیل می کند و سرقت ادبی و کپی و استفاده از متن های خارجی را تأیید نمی کند، مهمترین چیز برای محتوا جدید و با کیفیت بودن است. هر اقدامی که بتواند خزیدن موتورهای جستجو را در سایتمان آسان تر کند را سئو تکینکال می نامند، چنانچه سایتی بتواند این عملیات را در سایت خود انجام دهد باعث می شود که کراول کردن (crawl) و ایندکس کردن (index) سایتش برای موتورهای جستجو تسریع یابد.

اگر قصد داشته باشید تمام فعالیتهای خزیدن موتورهای جستجو را با جزئیات مشاهده کنید، باید به گزارشهای سرور سایتتان مراجعه کنید و از ابزارهای موجود برای تحلیل دقیق این دادهها استفاده کنید. 4- کراول (Crawl): کرال یا خزیدن به معنای بررسی صفحههای وبسایت توسط موتورهای جستجو خزنده است. نشانه گذاری داده های ساختار یافته در واقع نوعی کد است که به وب سایت شما اضافه می شود و به موتورهای جستجو کمک می کند که محتوای صفحات وب سایت شما را بهتر درک کنند. بهتر است با نگاه کردن به این فایل ها ببینید اجازه ایندکس کردن صفحات شما به ربات داده شده اند یا نه. احتمالا شما هم به این باور رسیده اید، کاربران در حال حاضر به جستجوهای تصویری توجه خاص تری در مقایسه با جستجوی متنی پیدا کرده اند.

از این رو، وب سایت خود رو بررسی کرده تا با استفاده از Google Search Console مشکلات رو شناسایی کنین. یکی از مهمترین علل استفاده گسترده از طراحی سایت با وردپرس را میتوان موفقیت سایت های وردپرسی در سئو دانست. یکی دیگر از عناصر تکنیکال سئو برای گفتگو در مورد داده های ساختاری- ریچ اسنیپت (rich snippets) است. مهمترین عناصر سئو تکنیکال، شامل کراول، ایندکس، رندر کردن و معماری وبسایت میشود. سایت هایی که در حوزه کاری شما فعال اند و اعتبار بالایی داشته و مخاطبان زیادی دارند را پیدا کنید و برای لینک دهی به سایت تان به این وبسایت ها نیز به صورت تک و توک لینک دهید. جالب است بدانید شرکت ها در کشورهای بزرگ و به قول معروف جهان اولی نیز دارای این نقطه کور هستند. خزنده های (crawler) موتور جستجو توجه دارن و وب سایت شما رو نسبت به سایرین که کندتر هستن و تجربه کار با آنها دارای اشکال است، در اولویت قرار میدن.

افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت در گوگل با انجام بهینه سازی عکس و هر یک از موارد موجود در سایت، امکان پذیر خواهد بود. امکان بازدید کاربران موبایلی از سایت، یکی از موثر ترین راهکار ها در افزایش و هم چنین بهبود رتبه سایت از یک سو و کنترل سئو تکنیکال از سویی دیگر شناخته می شود. استفاده از URL های کوتاه و هم چنین منظم از دیگر نکات موثر در حوزه سئو فنی سایت به شمار می رود. URL های کوتاه می توانند توجه کاربران را به خود جلب نمایند. بررسی یک سایت توسط موتور های جستجوگر گوگل در بخش Mobile friendly امروزه بیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرد. سئوی فنی خوب، بدین معنی است که گوگل مطالب شما را به راحتی پیدا کند و بتواند محتوای شما را به سادگی درک و هضم کند. به طور کلی سئوی سایت با هدف افزایش ترافیک سایت ها و مخاطبان آن ها صورت می گیرد و این مراجعه به سایت موجب شناخته شدن و برند شدن سایت در بین مخاطبان جدید در صنعت خود می شود. به طور کلی کد نویسی از مهم ترین فاکتور های سئو تکنیکال به شمار می رود.

محتوا نویسی هدفمند بر اساس اصول سئو مورد نظر گوگل یکی دیگر از استراتژی هایی است که می توان آن را به سئو تکنیکال نیز ارتباط داد. سئو فنی سایت ( تکنیکال ) نیز همواره با تغییر و بروزرسانی، شرایطی ایده آل را برای سایت رقم خواهد زد. این بهینه سازی سایت را در یک وضعیت بسیار ایده آل برای کسب جایگاه و رنکیگ های برتر قرار می دهد. اما باید توجه داشت که ایمنی سایت بیش از کسب جایگاه اهمیت خواهد داشت. مهمترین چیزی که در تدوین پرسونای مخاطب باید به آن توجه کنید هدف است. با این حال، باید توجه کنید که تغییر ساختار لینک دائمی پس از انتشار پستها میتواند منجر به اختلال در لینکهای قبلی شما شود. لینک های طبیعی: پیوندهایی هستند که بدون اینکه آن ها را درخواست کنید، از سوی صاحبان سایر وب سایت ها ایجاد می شوند؛ به عبارت دیگر، لینک های طبیعی نشان می دهند که صفحه شما دارای محتوای ارزشمندی است.

ترجمه فارسی این عبارت برابر با بهینه سازی موتورهای جستجو هست که البته این ترجمه زیاد خوب نیست و بهتره ما از این به بعد اون رو با عبارت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو جایگزین بکنیم. بتواند صفحات جایگزین را به کاربران معرفی کند. سالم و درست بودن سایت از نظر فنی در این است که سرعت بالایی برای کاربران داشته و هم چنین بتواند درک و crawl آسانی برای موتورهای جستجو به همراه داشته باشد. البته برای آن دسته از کاربرانی که از مرورگر Firefox استفاده می کنند هم چاره ای اندیشیده شده و به آسانی می توانند از اپلیکیشن تحت وب بهره مند شوند. بنابراین اگر وب سایت شما به سرعت بارگیری میشه، هیچ لینک مرده ای (dead link) نداره و از امنیت بالایی برخورداره، کراولر های Google (عنکبوت های خزنده گوگل) به آن در رتبه بندی جستجو کمک بیشتری می کنن. منویی به اسم Bread crump بوده که دارای لینک صفحات قبلی است. سئو فنی یا تکنیکال سایت همانطور که از اسم آن مشخص است هیچ ارتباطی با محتوای واقعی وب سایت و یا تبلیغ وب سایت ندارد. به عبارت دیگر همانطور که انجام دادن آن می تواند نقش مهمی در به رتبه سایت داشته باشد برعکس آن هم می تواند اتفاق بیافتد.

رسیده و همینطور 200 عبارت لانگ تیل مثل “خرید صندلی راحتی برای کودکان” یا “خرید صندلی قرمز رنگ مدیریتی” پیدا میکند. سعی کن اصلا تو سایتت ارور 404 نداشته باشی چون برای سئو سایتت مثل سم می مونه. همانند هر شکلی از دیجیتال مارکتینگ، تاکتیک های متفاوتی برای افزایش دیده شدن و نرخ تبدیل در سئو وجود دارد. پس از در دسترس قرار گرفتن منابع محاسباتی، هر منبع اجرا نشده در صف قرار میگیرد تا توسط خدمات رندر وب Google (WRS) پردازش شود. گوگل همچنین یک منبع جامع برای کمک به درک دسترسی رباتهای جستجو به کدهای جاوا اسکریپت در وبسایتها دارد. لینک کنونیکال به موتورهای جستجو نشان میده که منبع محتوای منتشر شده چیست و به طور کامل مشکل رو برطرف می کنه. فیس بوک، لینکدین، ویرگول، Media، قلم و اومیگو نمونهای از همین پلتفرمها هستند که میتوانید انواع محتوای متنی، تصویری، ویدئویی و صوتی را در آنها منتشر و بک لینک رایگان دریافت کنید. امیدواریم که این جلسه ویدئویی نیز به شما عزیزان کمک کند. می­توانید برای آشنایی با قصد کاربر، کلمات کلیدی مد نظرتان را گوگل کنید تا بتوانید نتایج را ببینید و پیشنهادهای گوگل در انتهای صفحه را نیز ارزیابیکنید. علاوه بر Dev Tools، افزونههایی مثل View Rendered Source برای گوگل کروم هم ارائه شده که همین کار را برای شما انجام میدهد.

لازم به ذکر است برای بهینه کردن کدها و قسمت های فنی سایت علاوه بر در نظر گرفتن موتور جستجو می بایست بر روی سلیقه ی گوگل متمرکز شوید. علاوه بر جنبه فنی، ارور های 404 موجب عدم تمایل کاربران به بازگشت در صفحات شده و در نتیجه موجب کاهش رتبه سایت می گردد. اگه Google صفحات وب کند، بدون پاسخ و یا گیج کننده رو در اولویت قرار بده، کاربران Google احتمالاً درخواست های جستجوی خود رو به جای دیگه ای می برن. سئو تکنیکال مجموعه ای از ساده ترین و در عین حال کاربردی ترین قواعدی است که رعایت آن اهمیت ویژه ای در کسب جایگاه ها و رنکینگ های برتر گوگل خواهد داشت. تجربه ای که در نهایت منجر به خلق بهترین و کاربردی ترین قواعد می گردد. فراگیری هر چه بهتر سرفصل های آموزش سئو فنی، خارجی و داخلی هر یک به نوع ویژه ای حائز اهمیت می باشد.

آنالیز سرعت بارگذاری سایت توسط نرم افزار های گوگل و هر یک از نرم افزار های موجود به بررسی وضعیت صفحات سایت کمک خواهد کرد. در مورد این که چگونه گوگل سرعت و همینطور عدم رضایت کاربران از سایت شما را میسنجد نیز در ادامه بهصورت مفصل توضیح خواهیم داد. سیاست های جدید گوگل بررسی این قابلیت را مهم جلوه می دهد و بر همین اساس نیز واکنشگرایی سایت امروزه فاکتور بسیار مهمی خواهد بود. در صورتی که سایتتان واکنشگرا نباشد خطاهایی در گوگل سرچ کنسول دریافت خواهید کرد. کاربر کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی را در موتور جستجو وارد می کند و لیستی از نتایج محتوای وب را به شکل وب سایت ها، تصاویر، ویدیو ها یا سایر داده های آنلاین دریافت می کند که از نظر معنایی با عبارت جستجو مطابقت دارد. یک شفافسازی هم در خصوص عبارت «افزایش رتبه گوگل سایت» لازم است داشته باشیم.

با این حال می توان شاهد تولید محتوایی هدفمند بر اساس علاقه مندی های تعریف شده در گوگل بود. استفاده از ویدئو ها و تصاویر مورد علاقه کاربران، در تولید محتوا هدفمند نقشی ویژه را ایفا می نماید. صاحبان وبسایتها علاوهبر اینکه باید بفهمند مخاطبانشان بهدنبال چه هستند و چه میپسندند، باید محتوایشان را هم طوری تولید کنند که خزندهها (Crawler) یا پیمایشگرهای گوگل بتوانند محتوایشان را به خوبی پیدا کرده، آنالیز کرده و سنیور سئو اصفهان درککنند. داده های ساختاریافته را بر مبنی قرارداد هایی می نویسند که موتورهای جستجوی اصلی بتوانند آنها را بررسی و درک کنند. امکانی که باعث شده تا کاربران بتوانند با تمامی ابزار ها از قبیل تلفن همراه، تبلت و .. سایت را به راحتی مشاهده کنند، Responsive یا همان واکنش گرایی صفحات سایت نام دارد.

در این قسمت می خواهیم چند نمونه از بهترین ابزارهایی که کمتر کسی با آن آشنایی دارد معرفی کنیم. شما با استفاده از این روش، نظر مخاطبان را به خود جلب می کنید. با استفاده از این روش، شما مخاطب خود را به صفحه ی مورد نظر منتقل میکنید. بیشتر تلاش این روش، برای این است که در مرحله اول شناخت سایت را برای خزنده های گوگل راحت کند. گوگل در همه توصیهها و مطالعات سئو اهمیت سرعت را ذکر می کند، و تأکید می کند که وب سایت های سریعتر بهتر از وب سایت های کندتر عمل میکنند. همانطور که گوگل در سال ۲۰۱۰ تأیید کرده است، رفع سرعت کند یک سایت باید در پروژه های فنی جستجوگر اولویت داشته باشد. همانطور که می دانید برای تست سرعت، ابزارهای بسیار زیادی معرفی شده اما ابزار WebPagetest از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار بوده و توانسته از سایر رقبای خود پیشی بگیرد. می توانید با کمک ابزار mobile friendly test، وضعیت واکنش گرایی سایت را چک کنید. در این مقاله از پرشیانا وب به بررسی چک لیست طلایی سئو تکنیکال پرداختیم. اهیمت رعایت فاکتور ها و چک لیست های طلایی سئو تکنیکال ( Technical SEO ) یا سئو تکنیکی و فنی قطعا بر هیچ سئو کار قهاری پوشیده نیست.

همچنین انجام کارهای تکنیکی مانند استفاده از لینک ها و بک لینک ها، استفاده از ابزارهای موجود در کنسول گوگل، بهینه سازی سایت برای موبایل و … ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول یکی از اقدامات ضروری برای سئو سایت است، همچنین میتوانید لینک نقشه سایت را در قسمت فوتر سایت قرار دهید. Page Speed Insights یکی از نرم افزار های کاربردی در این حوزه به شمار می رود. در واقع با انتشار ویدئوهای جذاب و کاربردی شانس شما برای گرفتن لینک از دیگر سایتها هم بیشتر میشود. همچنین نوع رفتار موتورهای جستجو نیز نسبت به لینک های داخلی و خارجی متفاوت می باشد.

تولید محتوا برای رپورتاژها و تعیین سایتهای مناسب برای ساخت بک لینک نیز از بخشهای اصلی خدمات سئو خارجی است. در این قسمت میخوایم آناتومی یک لینک را بررسی کنیم . قبل از شروع آموزش سئو برچسب ها، بهتر است یک توضیح در مورد مفهوم برچسب در سایت و تفاوت برچسب با دسته بندی در وردپرس ارائه کنیم تا در ادامه این مقاله به مشکل برنخورید. در ادامه گفتنیست که با آنالیز و تجزیه تحلیل پرطرفدارترین عبارات و اصطلاحات جستجو شده در حوزه کاری خودتان می توانید گزینه های بهینه تری را برای صعود انتخاب کنید . گوگل هم مثل من و شما لینکها را دنبال میکند.Crawlهای گوگل وارد یک صفحه میشوند و از طریق لینکهای صفحه و برچسبها محتوای مرتبط را پیدا کرده و تجزیه و تحلیل میکنند.

لازم به ذکر است که برخی از ابزارهای سئو در خصوص تحلیل و آنالیز رایگان هستند و برخی دیگر که به شکل حرفه ای تری عمل می کنند، هزینه را در بر خواهند داشت. هر بار که صفحه ای از سایت شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشود در واقع یک Impression رخ داده است و زمانیکه کاربر بر روی این نتیجه کلیک کند برای شما یک Click در نظر گرفته میشود. ریدایرکت یعنی گوگل میاد هر کی که می خاد وارد url قدیمی بشه رو، مستقیم خودکار میفرسته به url جدید. یک سئوکار حرفهای باید اطلاعات کاملی دربارۀ الگوریتمهای گوگل داشته باشد و اخبار بهروزرسانیهای جدید گوگل را دنبال کند. برای اینکه بتونی هر ورودی به این url رو راحت به url جدید بفرستی، کافیه ریدایرکت کنی. این نیازها برای همگام شدن با موتورهای جستجو که هر روز پیچیده تر می شوند ، دائما در حال تغییر و پیچیدگی هستند. سایت خود را با نسخه پلتفرم موبایل، دوست کنید! احتمالا شنیده اید که بسیاری از متخصصین و طراحان سایت ، از وردپرس به عنوان یک پلتفرم سئو بیس نام می برند و به همین دلیل است که بسیاری افراد از وردپرس جهت راه اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنند.

با کمک پلتفرم های cms بدون دانش کد نویسی میتوان سایت های فروشگاهی، شخصی، وبلاگی را ایجاد کرد و آنها را سئو کرد، در نهایت با ارائه محصولات در نتایج جستجو می توانید به بهترین شکل، کسب درآمد کنیم. کد نویسی اصلی ترین فاکتور در سئو تکنیکال به شمار می رود. از جمله خط قرمز های اصلی گوگل می توان به کد flash اشاره نمود. گوگل توسط ربات های خزنده همواره محتویات سطح وب را کاوش می کند. در زیر لیستی از مراحل مهمی که می توانید برای اطمینان از به روز بودن سئو فنی خود انجام دهید، مشاهده می کنید، با پیروی از این دستورالعمل ها، می توانید اطمینان حاصل کنید که امنیت و ساختار سایت شما انتظار الگوریتم های موتور جستجو را برآورده می کند و به همین ترتیب در نتایج جستجو پاداش می گیرید. از این گذشته، آنها در درجه اول می خواهند بهترین نتایج ممکن رو برای کلمات کلیدی انتخابی به کاربران ارائه بدن و تکنیکال سئو روشی برای اطمینان از برآورده سازی شرایط لازم برای وب سایت شماست.

اما Apps Script ممکن است روشی کمتر ترسناک برای یادگیری کدنویسی ارائه دهد زیرا میتوانید از آن در برنامههایی مانند Google Sheets استفاده کنید که نان و کره سئوی فنی هستند. زیرا در نقطه مقابل، ممکن است با انتخاب اشتباه و نامناسب تصاویر، مخاطب شما قید حضور در صفحه سایت را بزند. مرورگرها در صورت لود نشدن تصاویر، متن جایگزین را به جای تصاویر نشان خواهند داد همچنین از نظر تجربه کاربری، متن جایگزین برای کاربران نابینا و افرادی که از تکنولوژیهای صفحهخوان استفاده میکنند کمککننده خواهد بود. سئو درون صفحه به معنای کنترل مستقیم کدها/ محتویات وبسایت شما از جمله متن، تصاویر، پیوندها و به طور کلی هر چیزی است که در سایت خود قرار میدهید. به طور کلی بهتر است از منتشر کردن محتوای ضعیف خودداری کنید و همیشه محتوای با کیفیت طولانی و کاربرپسند را منتشر نمایید. با یادگیری جاوا اسکریپت، برای درک اینکه این برچسب ها چه کاری انجام می دهند و به طور بالقوه آنها را در وب سایت خود ایجاد، مدیریت و اشکال زدایی می کنید، مجهزتر خواهید شد. باید خاطر نشان کرد که اگر سایت ،یک سایت وردپرسی باشد و از قالبی که bread-crumps را نداشته باشد، استفاده می کنید، برای ایجاد آن می توانید از افزونهی yoast seo کمک بگیرید.

توسط گلستان

گلستان عبدی