فارکس چیست؟ 10 راهنمای جامع برای ورود به بازار فارکس ایتسکا-بروکر آمارکتس

فارکس چیست؟ 10 راهنمای جامع برای ورود به بازار فارکس ایتسکا-بروکر آمارکتس

به عبارت دیگر وقتی پوند انگلیس را می خرید، مثل این است که سهمی از اقتصاد کشور انگلستان را خریده اید. می توان نتیجه گرفت که نرخ تبادل ارز یک کشور در مقابل سایر ارزها بازتابی از اقتصاد آن کشور محسوب می شود. سرمایه گذاری مهمترین مهارتی هست که هر کسی در زندگی باید آن را بیاموزد. زمانی که معامله گر قرارداد اختیار معامله ای را بفروشد، متعهد می شود که در زمان تاریخ سررسید، دارایی مالی اشاره شده در قرارداد را با قیمت تعیین شده بخرد. یکی از علت هایی که باعث ایجاد معاملات CFD شد، وجود تاریخ سررسید در معاملات آتی بود. در معاملات آتی وقتی زمان سررسید فرامی رسید، خریدار و فروشنده باید با هم تسویه می کردند.

جمله مشهور او در این کتاب این است که معامله گر بدون نظم اگر هم موفق شود قطعا مقطعی و دوره ای است و تداوم نخواهد داشت. یادگیری فارکس به خود شما بستگی داره و زمان مشخصی رو نمیشه براش در نظر گرفت. در این مقاله به این موضوع پرداختیم که فارکس چیست و نگاهی جزئی به ویژگی‌های آن پرداختیم. بهتر است که بروکر دارای پشتیبانی به زبان فارسی باشد تا با شما راحت تر ارتباط برقرار کند. هر چه بروکر در کشورهای بیشتری شعبه داشته باشد، اعتبار بیشتری خواهد داشت. همانطور که گفته شد عوامل سیاسی و اقتصادی در تعیین نرخ تاثیرگذارند.

ترید در فارکس چیست؟

آموزش فارکس و یادگیری آن مانند دیگر بازار های مالی یکی از مهم ترین و اولین قدم ها برای شروع سرمایه در این بازار جهانی می باشد. نداشتن دانش لازم و عدم تسلط به موضوعات و مبانی فارکس قطعا شما را دچار مشکل خواهد کرد. کارگزاری های فارکس هنگامی که می خواهند خود را معرفی کنند می گویند ما کارگزار فارکس هستیم و کلیه جفت ارزها، شاخص های بورس، طلا، نفت، ارزهای دیجیتال، سهام ها را دارین و شما می توانید آنها را معامله کنید. دقیقا این ها کلیه چیزهایی است که در یک کارگزاری معامله می شود. در بازار تبادل ارزهای جهانی کلیه بانک ها و موسسات مالی، شرکت های چند ملیتی، تجار، شرکت های صادرات و واردات و اشخاص حقیقی در آن ارزهای مختلفی مانند دلار، یورو، پوند، ین و … را داد و ستد می کنند.

  • نرخ بهره یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد هر کشوری هست که کنترل و تنظیم آن بسیار مهم است و بر نرخ ارز کشور تاثیر مستقیم می‌گذارد.
  • از این رو می‌توانید پیش از شروع فعالیت در بازار پر هیجان فارکس، با معامله در این بازار، تجربه کافی را کسب ثبت نام در بروکر نمایید.
  • در این حالت، چون ارز کشور، ارز متقابل تمام دارایی ها است، ارزش بسیار مهم و تاثیر بسیار زیادی در جریان دارد.
  • یعنی به همین راحتی در بازار فارکس بدون این که از اول یک دارایی یا جفت ارز را خریده باشید، می توانید آن را به فروش برسانید و وقتی قیمت پایین آمد، آن را بخرید و معامله تان را با سود ببندید.
  • یک بروکر فارکس به معنای واقعی کلمه می تواند کسی باشد که برای خرید یا فروش در بازار فارکس با او تماس گرفته اید.
پس از این کار، اولین مرحله ورود به سایت و انجام ثبت نام در آن می‌باشد. فرآیند ثبت نام در فارکس پیچیدگی خاصی نداشته و همچون افتتاح حساب بانکی می‌باشد. با این تفاوت که یک سری مدارک نیز از شما درخواست شده که ملزم به ارسال آنها هستید.

مزایای فارکس برای سرمایه گذاران چیست؟

پس از شکل گیری بازارهای بورس در سالیان گذشته، بازارهای جدیدی در سرتاسر دنیا ایجاد شده که امروز این بازارها رو تحت عنوان بازار فارکس می شناسند. این بازارها با الگوگیری از بازارهای آتی، فارکس و CFD شکل گرفتند. در معاملات فارکس اولین ارز در جفت ارزها، ارز پایه یا Base currency نامیده میشود که جهت حرکتی قیمت نیز جهت ارزش این ارز است و ارز دوم ، ارز شمارش یا قیمت گذاری Counter or quote currency نامیده میشود. مشابه همین وضعیت در معاملات قدیمی دیگری مانند سهام، فلزات گرانبها، نفت و گاز و دیگر کالاها نیز ایجاد شد.

نحوه شارژ و برداشت حساب فارکس برای کاربران ایرانی

توسط گلستان

گلستان عبدی