مراحل کاشت و نگهداری گل رز در گلدان خدمت از ما | flowerbook

این رز ها جزو محبوب ترین گروه از گل رز هستن، همچنین دارای شکوفه های بزرگ و زینتی با 30 تا 50 گلبرگ هستن که از ساقه های بلند جوانه میزنن. هزاران گل رز ترکیبی وجود داره که پرورش داده شدن و با معرفی گونه های جدید به طور مداوم، جایگزین انواع منسوخ شده میشن. آفات و بیماری گل رز تنها به باکتری‌ها و قارچ‌ها محدود نمی‌شوند. آفات این درختچه زیبا باتوجه‌به نوع خسارت و فعالیتی که دارند به انواع مختلف چوب‌خوار، برگ‌خوار، مکنده شیره، ریشه خوار و گل‌خوار دسته‌بندی می‌شوند.

زنجرک گل رز Rose Leafhopper

اگر آنها را در یک مکان خنک در خانه نگه دارید، گل های رز تازه خواهد ماند. از قرار دادن آنها در نزدیکی پنجره های آفتابی و یا در اتاق هایی که گرم هستند خودداری کنید. حتی می توانید گل رز خود را یک شبه در یخچال نگه دارید مجله خبری کتاب گل تا در هنگام خواب خنک شود و سپس در طول روز آنها را روی میز قرار دهید. پیرایش ساقه ها هر چند روز یکبار باعث می شود گل رز به طور موثرتری در آب بماند، زیرا پس از مدتی نوک های ساقه کمی قارچ و آسیب دیده می شوند.

نحوه هرس گل های رز

غذای گل تجاری مواد مغذی را فراهم می کند که گل رز برای مدت طولانی تر تازه می ماند. هنگام خرید گل رز در فروشگاه گل، چند بسته غذای گل بخرید. رنگ بنفش رنگی سلطتنی است به همین دلیل شکوه و جلال را بیان می کند. شما اگر می خواهید افسونگری و شکوه شخصیت کسی را بستایید ما خرید گل رز بنفش را به شما پیشنهاد می کنیم.

  • شما در دوران قلمه زدن گل رز می­توانید با هورمون ریشه ­زایی، موفقیت خود را در هر مرحله بهبود ببخشید تا ریشه تحریک و رشد گیاهان جدید آغاز شود.
  • گل سرخ یا گل محمدی یا همان گل رز، گل ملی کشور آمریکا است، این گل در روز عشق یا همان ولنتاین نخستین گلی است که همگان هدیه می­دهند، همچنین کاربردهای زیادی در عطرسازی و داروسازی دارد.
  • تنها یک گونه از رز سالیان سال است که توانسته زنده بماند و هرسال گلدهی دارد.
  • این گل به دلیل عطر و رایحه زیبایی که دارد محبوبیت بسیاری میان افراد داشته و از زیباترین گل های رز محسوب می گردد.
به همین دلیل، گل رز Victor Hugo انتخاب خوبی برای ساخت دسته گل و گلدان است. گیاهان گل رز Victor Hugo تا ارتفاع 1 متر رشد می کنند، به شرطی که در معرض آفتاب قرار بگیرند. هرس برای این گیاه گل رز در زمستان و بهار ضروری است. شکوفه زدن های گل رز ویکتور هوگو در بهار آغاز می شود و تا پاییز تکرار می شود.

http://agriculture-na.irرزهای هیبرید چای یا رز های گل درشت که از تلاقی رزهای اروپایی و چینی بدست میان، به عنوان گل شاخه بریده ازشون استفاده میشه. رز های هیبریدی در گرمای تابستون گل نمیدن و پرورششون در مناطق گرم اصلا توصیه نمیشه. شته‌های گل رز متنوع‌اند اما شایع‌ترین آنها شته رزا ماکروسینومه است. این شته دارای رنگ‌های سبز، صورتی و قرمز است که به طور معمول از قسمت جوان درختچه تغذیه می‌کنند. بدفرم شدن و افتادن غنچه‌ها از نشانه‌های فعالیت این شته است‌. بیماری Rose Wilt یک بیماری گل رز است که از ابتلا گل به ویروس خاصی ناشی می‌شود.

توسط گلستان

گلستان عبدی