معرفی انواع گل رز و بررسی هرکدام از آن معرفی 11 گونه گل رز مجله گلپینو | flowerbook

هر گلی نیاز به رسیدی و زحمت شما دارد تا رشد خوبی داشته باشد. این گونه بگوییم که چند برابر گیاهانی از آنها نگه‌داری کردید نیاز به رسیدگی و توجه شما دارد. نماد و نشانه رز آبی ناممکن بودن یک اتفاق و دست نیافتنی بودن شخصی است. پس اگر برای فردی می‌خواهید این حس را بروز دهید که شخصی خاص و بی همتا است رز آبی بهترین انتخاب است.

  • زیبایی گل رز و رایحه فوق العاده آن، موجب شده تا افراد زیادی در سرتاسر جهان گل رز را پرورش داده و از آن مراقبت کنند.
  • این گل رز بیمار نمی‌شود و ارتفاع آن به ۲.۵ تا ۳ متر می‌رسد.
  • آبیاری زیاد بعد از کاشتن گل رز هلندی سبب ایجاد قارچ نیز بر روی تنه و ساقه های آن می شود.
  • این نوع گل رز اغلب خیلی بلند هستن، با شکوفه هایی که به صورت گروهی در ساقه ها دیده میشن.
  • یک مقدار خاک در گلدان بریزید، سپس سیب زمینی را درون خاک گلدان قرار داده و مجدد گلدان را پر از خاک کنید.
طول ساقه بین ۴۰–۲۰ سانتیمتر و قطر گل انتهای شاخه بین ۲٫۵–۱٫۵ سانتیمتر است. رز چای به رزهای بریدهٔ دورگهٔ چای گفته می‌شود که تک شاخه هستند و طول ساقه بین ۵۵–۴۰ سانتیمتر و قطر گل انتهای شاخه بین ۵–۳ سانتیمتر است. تصویری نقاشی شده در دههٔ ۱۸۷۰ مجله خبری کتاب گل از برداشت رز در دره رز در نزدیکی شهر کازانلاک در بلغارستان، این دره یکی از مراکز مهم تولید عطر گل رز در جهان است. اگر گل رزی می خواهید که بزرگ تر از گل مینیاتوری اما نه به بزرگی اندازه یک رز استاندارد باشد، رزهای پاسیویی را امتحان کنید.

آشنایی با انواع گل یاس + نحوه کاشت و مراقبت از گل یاس

اسانس رز گرانترین اسانس دنیا است و هر گرم آن معادل یک گرم طلا در بازار جهانی قیمت دارد. گل رز ویکتور هوگو یک گل منحصر به فرد و از زیباترین گل های رز قرمز در جهان است که دارای شکوفه های زیبا و بزرگی می باشد که به رنگ قرمز تیره با گلبرگ است. رایحه فوق العاده آن یکی دیگر از ویژگی های عالی این گل رز است.

۱- رز های هیبرید چای  :

همون طور که از اسمش مشخصه از این گل میشه در خونه هم نگهداری کرد. رزهای باغی قدیمی به تمامی رزهایی اطلاق می‌شوند که به ‌طور کل تا قبل از پیدایش اولین رز جدید یعنی رز لا فرانس در سال ۱۸۶۷ پرورش می‌یافتند. از خصوصیات مهم رزهای باغی قدیمی، گرد بودن و زیاد بودن تعداد گلبرگ‌هاست. در صورتی‌ که از گل محمدی یا گالیکا منشأ گرفته باشند، پر عطر هستند. زمان گلدهی بیشتر رزهای باغی قدیمی تنها در فصل بهار است. در برخی از منابع رزهای قدیمی بطور کلی در ۴ گروه زیر تقسیم می شوند.

http://agriculture-na.ir

گل رز قرمز نشانه عشق و علاقه است و جوانان می توانند این گل زیبا را به همسر و نامزد خود هدیه بدهند و آنها را شاد نمایند. با سلام قطعا یکی از بهترین گزینه ها برای ابراز علاقه از قدیم الایام دادن گل رز قرمز بوده که هم بیانگر عشق و علاقه هستش هم انرژی مثبت را زیاد می‌کند. گل رز از گلهای مورد علاقه من هست واقعا زیبایی خیلی خاصی دارد مخصوصا گل رز رنگ قرمز که واقعا فوق العاده است . به نظر من اگر تصمیم دارید به عزیزانتان هدیه ای بدهید یا خوشحالشان کنید پیشنهاد می کنم یه دسته گل رز هدیه بدهید چون در عین حال که زیباست خیلی شیک هم می باشد.

اهمیت کاشت و نگهداری گل رز در گلدان

رز فلوریبوندا در جلوی مرز به بهترین شکل به نظر می رسد و در خاک اسیدی ملایم غنی شده با کمپوست رشد می کند. گل رز فلوریبوندای بتی بوپپ، گل رز فلوریبوندای بتی بوپ احتمالاً به دلیل گلبرگ‌های طلایی خودنمایی که با لبه‌های قرمز دارند، از بازدیدکنندگان باغ تمجید می‌کنند. بوته ها مقاوم و قوی هستند و در حالی که گل ها رایحه چندانی ندارند، ترکیب رنگی شاد آن را جبران می کند.

توسط گلستان

گلستان عبدی