معرفی بهترین مربا شیشه ای برای صبحانه

مربا برای سیستم ایمنی بدن و سلامت پوست، مو و لثه مفید است.

بسیاری از مرباها مانند مربای ملخ و توت فرنگی سرشار از ویتامین C هستند. این مرباها به دلیل داشتن ویتامین C می توانند به بهبود ایمنی کمک کنند. افرادی که به صورت روزانه از این مرباها می خورند، می توانند با بیماری های رایجی مانند آنفولانزا مبارزه کنند. مربا علاوه بر ویتامین C منبع خوبی از ویتامین E نیز می باشد و به همین دلیل برای سلامت پوست، مو و لثه بسیار مفید است، بنابراین توصیه می شود از خوردن مربا در وعده صبحانه غافل نشوید.

برای مشاهده قیمت مربا شیشه ای صبحانه کافیه به فروشگاه اینترنتی سالماطور مراجعه کنید.

 

مربا منبع خوبی از انرژی است که بدن شما در صبح به آن نیاز دارد.

یکی از فواید خوردن مربا در صبحانه این است که باعث افزایش قدرت و سطح انرژی در بدن می شود که صبح ها برای شروع پرانرژی روز به آن نیاز زیادی داریم. این به دلیل وجود کربوهیدرات در مربا است.

مربا اثر محافظتی در برابر بیماری های قلبی عروقی دارد.

مربا سرشار از آنتی اکسیدان برای جلوگیری از اثرات منفی رادیکال های آزاد و کاهش سطح کلسترول خون است. از این رو، خوردن مربا به پیشگیری از بیماری های قلبی مانند حمله قلبی یا سکته کمک می کند.

لیست خوشمزه ترین مرباهای سنتی ایرانی

مربا محصولی است که از پختن میوه های کاملا سالم و میوه های تازه به دست می آید، بنابراین اگر به روش سنتی در منزل تهیه شود بهتر از نوع صنعتی آن است و خوردن آن در وعده صبحانه ویتامین های مهمی در بدن شما ایجاد می کند. در حال حاضر نمی توان مرباهای سنتی ایرانی را به انواع خاصی محدود کرد زیرا بهترین مرباها از انواع میوه ها و سبزیجات تهیه می شود. سپس مرباهای مختلفی را تجربه خواهید کرد.

ارائه مربا به

یکی از انواع مربای ایرانی که بسیار خوشمزه است و در سراسر ایران طرفداران زیادی دارد مربای بهه است. مربا به عنوان یک صبحانه سالم در سفره های ایرانیان دیده می شود. این مربا به دلیل وجود میوه ها عطر و طعم و رنگ فوق العاده ای دارد. میوه در فصول سرد سال در مغازه ها و بازارها دیده می شود به همین دلیل این مربای خوشمزه را معمولا در فصل های پاییز و زمستان تهیه می کنند.

طرز تهیه مربا بسیار ساده است و با کمی دقت می توانید با رعایت دستورات آن را به راحتی در منزل درست کنید. این میوه علاوه بر اینکه می تواند مربای بسیار خوش طعمی درست کند، سرشار از مواد مغذی و خواص دارویی است که برای تمام سنین توصیه می شود. شایان ذکر است که در فصل بهار و تابستان میوه ها بسیار کم است، بنابراین هنگام تهیه این مربای خوشمزه باید به گونه ای نگهداری شود که یک سال ماندگاری داشته باشد و فاسد نشود.

مربای پرتقال

پرتقال یکی از میوه های مفید و خوشمزه است به همین دلیل در سراسر جهان و به خصوص ایران شناخته شده است و طرفدارانی پیدا کرده است. این میوه که خواص زیادی برای بدن دارد با رنگ نارنجی خود در تهیه انواع کیک، شیرینی و دسر استفاده می شود. علاقه مندان به این میوه های پاییزی می توانند با استفاده طولانی مدت با روش هایی مانند مربا و خشک کردن از عطر و طعم بی نظیر آنها لذت ببرند.

مارمالاد توت فرنگی

توت فرنگی از جمله میوه هایی است که در تمام فصول از نوع گلخانه ای یافت می شود و اینجاست که باید تمرکز کنیم. برای چی؟ زیرا کیفیت مربای این میوه در فصل برداشت از رقم گلخانه ای آن بالاتر است. پس اگر می خواهید مربای توت فرنگی باکیفیت بپزید، آن را به بهار یا تابستان موکول کنید.

در انتخاب سایز توت فرنگی نیز باید بسیار دقت کنید و در انتخاب انواع توت های رسمی و کوچکتر برای این کار دقت کنید. زیرا چنین انواع توت ها بعد از پختن شکل اصلی خود را از دست نمی دهند و مربایی را به ما می دهند که جشن تر به نظر می رسد. البته اگر زیاد به ظاهر توت ها اهمیت نمی دهید، می توانید میوه های بزرگتر را انتخاب کرده و به قطعات کوچکتر برش دهید. برخی افراد توت فرنگی را کاملا پوره می کنند و مربای توت فرنگی را به مارمالاد ترجیح می دهند.

مربای انار

یکی دیگر از مرباهای پرطرفدار مربای انار است. این مربا را می توانید در زمستان و پاییز تهیه کرده و در تمام طول سال نگهداری کنید. انار همیشه یکی از میوه های خاص بوده است. جالب است بدانید در خارج از ایران این میوه گاهی جزو میوه های کمیاب به حساب می آید.

طعم ترش انار وقتی با شکر اضافه می شود طعم بسیار جذابی به آن می دهد و بسیاری از افرادی که علاقه چندانی به شیرینی ندارند جذب این مربا می شوند.

مربای رزماری

مربای رزماری یکی از مرباهای سنتی ایرانی است که در خارج از ایران طرفداران زیادی دارد. این مربا با گل رز درست می شود. این مربا یکی از مرباهای پرطرفدار تبریز است. این مربا را تا چند سال پیش معمولاً به روش سنتی در خانه درست می کردند. اما اخیرا نیز توسط شرکت های مختلف ساخته شده و در بازار موجود است. اگر بوی گل رز را دوست دارید، این مربا شما را خوشحال خواهد کرد.

مربای کیوی

کیوی میوه ای اسیدی و خوشمزه است که بافت متفاوتی دارد. ترکیب کیوی با آب و شکر طعم هیجان انگیزی به این مربا می دهد. مربای کیوی یکی از آن مرباهایی است که همیشه در دسترس نیست. بنابراین می توانید آن را خودتان در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. جدای از آن مربای کیوی برای کودکان نیز بسیار جذاب است و می تواند غذای مناسبی برای آنها باشد.

راه های جلوگیری از کپک زدن مربا

برای جلوگیری از رشد کپک در مربا، در انتخاب میوه مورد استفاده دقت کنید. سعی کنید از میوه های تازه بدون لکه یا حشره استفاده کنید.

بهتر است بعد از 24 ساعت غلظت شربت را بررسی کنید.

در حین تهیه مربا می توانید با قاشق چوبی خمیر مربا را بشکنید.

از یخچال برای نگهداری مربا و آب میوه استفاده کنید.

برای هر مربا طبق دستور العمل آبلیمو اضافه کنید. برای تهیه مربا از عسلک و میوه های ترش از آب کمی لیمو استفاده کنید.

مربای آبدار نسبت به سایر میوه های خشک و کم آب به زمان نگهداری کوتاه تری نیاز دارد. بنابراین می توانید این ادویه ها را حداقل به مدت 6 ماه نگهداری و مصرف کنید.

قبل از ریختن در شیشه اجازه دهید تا کاملا خنک شود.

شربت باید کاملا سطح میوه را بپوشاند.

از لیوان درب دار استفاده کنید. همچنین پس از ریختن مربا در شیشه، از بسته بودن درب آن اطمینان حاصل کنید.

شیشه باید تمیز، استریل و خشک باشد.

توسط گلستان

گلستان عبدی