معرفی گل رز صورتی + بهترین قیمت خرید آراد برندینگ | flowerbook

این گونه از رز در فصل تابستان گل نمی دهند و پرورش آن در مناطق گرم به هیچ وجه توصیه نمی شود. الی ماما، یک فروشگاه گل اینترنتی واقع در شهر محلات، قطب اصلی گل و گیاه ایران است. حال که با این گیاه آشنا شدید و نمادهای اون رو فهمیدین بیاید انواع رز را بررسی کنیم و ببینیم کجاها مورد استفاده قرار میگیرد.

یکی از پرطرفدار ترین و زیباترین گونه های رز باغچه ای، گل رز مینیاتوری می باشد. رزهای مینیاتوری دارای قد و قامت کوتاه و گل هایش فشرده تر و جمع و جور تر از گل های رز هیبرید چای یا گراندیفلورا می باشند. پس از رز های هیبرید چای و گراندیفلورا ، گل رز فلوریبوندا یکی دیگر از محبوب ترین انواع گل های رز می باشد. گل های این نوع رز مانند رز گراندیفلورا به صورت خوشه های بزرگ می باشند ، با این تفاوت که این نوع رز به طور مداوم شکوفه می دهد. همچنین نگهداری از این نوع رز نسبت به رز هیبرید چای و گراندیفلورا بسیار آسان تر است.

اما در ارقام کنونی دنیا نیاز سرمایی و خواب زمستانه لازم نیست و در تمام طول سال گل می دهد. ازدياد رزهاي گلخانه اي بيشتر از طريق قلمه شاخه است. براي تهيه قلمه گياهان مادري در شرايط مناسب پرورش داده مي شود.

انواع  گل رز در بازار گل ایران

بیشتر گل های رز گلدانی به حداقل شش تا هشت ساعت نور خورشید در روز نیاز دارند تا بتوانند رشد کنند. نور مستقیم خورشید بهترین است اما اگر گیاه شما در سایه قرار دارد همچنان رشد خود را ادامه خواهد داد فقط با سرعت کمتر. این نوع گل رز نسبت به سایر گروه ها مقاومت بیشتری دارد و به حداقل مراقبت نیاز دارد. گل های رز پلیانتا نسبت به سایر رزها گل های کوچک تری دارند. آنها در مقادیر زیاد ظاهر می شوند و در بیشتر سال باقی می مانند.

آبیاری و رطوبت مناسب برای پرورش رز هلندی

تمامی برگ های گیاه که ریزش پیدا کرده اند برای جلوگیری از بیماری و حشرات در زمان زمستان گذرانی حذف کنید. زمانیکه فصل قلمه زدن نباشد برای زیاد کردن بوته های قسم خاصی از گل سرخ به طریق خواباندن شاخه متوسل می شوند. خواباندن شاخه در اقسام و جورهای پابلند که برای قلمه زدن هم مناسب است و بیشتر در اقسام رونده مجله خبری کتاب گل عملی است. اوایل بهار قسمتی از شاخه هایی را که به اندازه کافی بلند و قابل خم شدن است را نزدیک زمین خم کرده در گلدان یا زمین پای بوته زیر خاک می کنند. پاییز یا بهار سال بعد که شاخه های خوابانده شده ریشه کرده است آنها را از بوته اصلی جدا کرده و موقع مقتضی با کمال احتیاط بیرون آورده در نقطه دیگر می کارند.

  • خاکهای آلومینیو سیلیکاتی هستند که حدود1000 درجه سانتیکراد حرارت دیده اند.خصوصیاتی مشابه ماسه ولی سبک را دارند.
  • ارتفاع سازه اگر بین ۵.۵ تا ۹ متر باشد مناسب می باشد.
  • بعد از ثبت سفارش، از متخصصین مورد اعتماد شهرتان چند پیشنهاد قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.
  • در بعضی از این مدل ها برگها دائم و بعضی از آنها غیر دائم می باشد.
در ادامه انواع حشرات مخرب گل رز و راه کنترل آنها آورده شده است. کپک خاکستری با نام علمی Botrytis cinerea به‌عنوان یکی از آفات و بیماری گل رز شایع است. عامل این بیماری قارچی با همین نام است که سبب سوختگی و پوسیدگی اغلب اندام گیاه می‌شود. این بیماری به طور معمول با مشاهده لکه‌های کوچک صورتی یا به‌صورت قهوه‌ای شدن غنچه‌ها و سپس برگ‌ها نمود پیدا می‌کند. آلودگی گیاه به این قارچ گل‌های رز را عملاً غیرقابل‌استفاده می‌کند.

گل رز رنگ و بوی عالی به مجالس و خانه میدهد و انرژی مثبت به افراد میفرستد من به شخصه با دیدن و بویدن گل رز سرحالتر میشوم. مینیاتوری از گلستان سعدی که در آن گل سرخ به تصویر کشیده شده‌است. رز بالارونده،[پ ۳۰] برای پوشاندن دیوارهای کوتاه یا آرج گل بکار می‌رود. برخی از انواع آن تنها در یک فصل و برخی انواع آن چهار فصل گل‌دهی دارند. اساسا کوتاهتر بوده و گل هایش فشرده تر و جمع و جور تر از رز هیبرید چای یا گراندیفلورا هستند. این دسته از رزها شبیه به فلوریبوندا هستند ، اما گیاهان کوتاه تر به همراه شکوفه های کوچک تری را دارا می باشند.

http://agriculture-na.ir

توسط گلستان

گلستان عبدی