معرفی 12 تا از گیاهان پهن برگ آپارتمانی محبوب

فیکوس لیراتا یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی و جز گیاهان پهن برگ خانگی است که می‌تواند نمای هر محیطی را در یک چشم به هم زدن ارتقا دهد. از ویژگی‌های بارز این گیاه می‌توان به برگ‌های پهن، مومی و ویولن مانند آن اشاره کرد. با وجود پهن بودن برگ‌ها، می‌توانید آن‌ها را در شکل‌های مختلف هرس کرده و گیاه را مرتب نگه دارید. اگرچه این گیاه بسیار محبوب است، اما دمدمی مزاج بودن و دشواری نگهداری آن نکته‌ای است که باید مد نظر داشته باشید. فیکوس لیراتا اگر شرایط برای رشد آن به‌خوبی مهیا باشد، می‌تواند به نهایت رشد خود برسد و به درختی بالغ تبدیل شود. به‌عنوان یکی از گیاهان پهن برگ آپارتمانی اندازه فیکوس لیراتا به‌علت کاشته شدن در گلدان و هرس شدن کوچک‌تر از حالت عادی خواهد بود. برگ‌های فیکوس لیراتا در صورت خورده شدن، هم برای حیوانات خانگی و هم برای انسان‌ها سمی است.  

مختصری درباره روش نگهداری نخل پرشکوه

  • نور: نور کافی و غیرمستقیم خورشید
  • آبیاری: تمام نقاط خاک را مرطوب نگه داشته ولی از غرقاب کردن آن خودداری کنید
  • خاک: خاک مخصوص کاکتوس و ساکولنت
گیاه آپارتمانی نخل پرشکوه (راونا ریولاریس)
گیاه نخل پرشکوه یا راونا ریولاریس

11. کالاتیا اوربیفولیا

مختصری درباره روش نگهداری گیاه برگ انجیری

  • نور: نور غیرمستقیم، درخشان تا متوسط
  • آبیاری: هنگامی که خاک خشک شد، آن را آبیاری کنید
  • خاک: غنی و دارای زهکشی قوی

فیلودندرون گلوریوزوم (گلوریوسوم) یک نوع فیلودندرون برگ پهن است. این گیاه جذاب، دارای برگ‌های مخملی به رنگ سبز تیره است که با رگه‌های سفید رنگ در نهایت هنرمندی تزئین شده‌اند. فیلودندرون گلوریوزوم بسیار کم‌یاب است و احتمالا نمی‌توانید آن را در فروشگاه گیاهان محلی خود پیدا کنید. اگر دوست دارید این گیاه را داشته باشید، باید آن را به‌صورت آنلاین و از مراکز حرفه‌ای سفارش داده یا از یک کلکسیونر گیاهان آپارتمانی خریداری کنید. درنظر داشته باشید فیلودندرون گلوریوزوم نیز در صورت خورده شدن برای انسان‌ها، گربه‌ها و سگ‌ها سمی خواهد بود.

مختصری درباره روش نگهداری درخت موز زینتی

  • نور: نور کامل خورشید
  • آبیاری: خاک را مرطوب نگه داشته ولی از غرقاب کردن آن خودداری کنید
  • خاک: غنی، دارای زهکشی عالی
درخت موز زینتی

10. نخل پرشکوه (راونا ریولاریس)

مختصری درباره روش نگهداری گیاه لیکوآ گراندیس

  • نور: نور غیرمستقیم، درخشان تا متوسط
  • آبیاری: آبیاری متوسط مورد نیاز است
  • خاک: دارای زهکشی عالی
گیاه لیکوآ گراندیس ، آخرین گیاه از گیاهان پهن برگ آپارتمانی با ظاهری خاص
گیاه لیکوآ گراندیس

کالاتیا اوربیفولیا گونه‌ای از گیاهان مارانتا است و وجه تمایز آن، داشتن برگ‌هایی کروی مانند است. این گیاه آپارتمانی برای حیات خود به میزان بالایی از رطوبت نیاز دارد، به‌همین‌علت نگهداری از آن برای بسیاری از افراد دشوار است. زیرا فراهم کردن رطوبت بالای محیط، کار آسانی نیست. بااین‌حال اگر قصد نگهداری از آن را دارید می‌توانید مقاله روش‌های افزایش رطوبت گیاهان آپارتمانی را در وبلاگ گُل‌سِتان مطالعه کنید. برای نگهداری از کالاتیا اوربیفولیای آن را در مکانی قرار دهید که نور خورشید به‌صورت غیرمستقیم به آن بتابد. خاک آن را نیز همواره مرطوب نگه دارید. گفتنی است که کالاتیا اوربیفولیا جذاب، برای حیوانات خانگی و انسان‌ها سمی نیست و نگرانی در این باره وجود نخواهد داشت.

گوش فیل معمولا در خارج از خانه نگهداری می‌شود، اما می‌تواند به یک گیاه بزرگ و چشمگیر عالی برای داخل خانه نیز تبدیل شود. برگ‌های این گیاه از گیاهان خانگی پهن برگ می‌توانند تا 90 سانتی‌متر رشد کند؛ البته میزان رشد برگ‌ها کاملا به گونه گیاه وابسته است. اگر قصد نگهداری از گیاه گوش فیل در خانه‌تان را دارید آن را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار دهید، زیرا در صورت خورده شدن اثرات سمی برای آن‌ها خواهد داشت.

بیشتر مطالعه کنید: با 10 تا از بهترین گیاهان مناسب اتاق خواب بیشتر آشنا شوید

گیاه آپارتمانی فیلودندرون گلوریوزوم
گیاه فیلودندرون گلوریوزوم

9. درخت موز زینتی از جمله گیاهان پهن برگ آپارتمانی زیبا و جذاب

مختصری درباره روش نگهداری گیاه کالاتیا اوربیفولیا

  • نور: نور کافی و غیرمستقیم خورشید
  • آبیاری: خاک را همواره مرطوب نگهدارید
  • خاک: غنی و دارای زهکشی عالی
عکس گیاه کالاتیا اوربیفولیا
کالاتیا اوربیفولیا

12. دیفن باخیا سگین

پرنده بهشتی یکی از گیاهان گرمسیری پهن برگ است که نام خود را از گل‌های خاص و متفاوتش گرفته است؛ گل‌هایی که شبیه به یک پرنده در حال پرواز هستند. برگ‌های پرنده بهشتی به‌صورت لایه‌ای از یک ساقه مرکزی جوانه می‌زنند. به‌همین‌دلیل، مشابه این گیاه کمتر وجود دارد. یک پرنده بهشتی در داخل خانه می‌تواند به ارتفاع 1.8 الی 2 متر رسیده و پهنایی حدود 1.2 متر پیدا کند. اگر قصد نگهداری از پرنده بهشتی در خانه‌تان را دارید، مواظب باشید که این گیاه برای گربه‌ها و سگ‌ها “بسیار” سمی است.

افوربیا اینگنس ارتفاع150
2,806,000 تومان

یوکا 30 ساله در گلدان فلزی دسته دار
3,128,000 تومان

کالانکوئه مخملی یک تنه ارتفاع130

برگ انجیری غول پیکر ارتفاع110

افوربیا اینگنس کلکسیونی ارتفاع150
مختصری درباره روش نگهداری گیاه آلوکازیا آمازونیکا

  • نور: نور درخشان و غیرمستقیم خورشید
  • آبیاری: خاک را مرطوب نگه داشته و از غرقاب کردن آن پرهیز کنید
  • خاک: غنی و دارای زهکشی عالی
گیاه خانگی آلوکازیا آمازونیکا (گونه‌ای از بابا آدم)
گیاه آلوکازیا آمازونیکا با گلدان سفید

8. فیلودندرون گلوریوزوم

مطلب پیشنهادی: 120 نوع از گیاهان سمی برای انسان و حیوانات خانگی با اعلام درجه سمی بودن

گیاه گوش فیل (کالوکازیا) ، اولین گیاه از گیاهان پهن برگ آپارتمانی
گیاه گوش فیل

2. پرنده بهشتی (استرلیتزیا)، از جمله زیباترین و چشم نواز ترین گیاهان خانگی پهن برگ

لیکوآ گراندیس، یک نخل خاص و غیرمعمول است که برگ‌های پهن و پهن آن حالتی شبیه به پنکه و بادبزن برای آن ایجاد کرده است! شاید جابه‌جا کردن و دست زدن به لیکوآ کمی دشوار باشد، اما نگهداری از آن در داخل خانه کاملا ساده است. برای نگهداری از لیکوآ گراندیس نقطه‌ای از منزل را انتخاب کنید که نور خورشید به‌صورت کافی و غیرمستقیم به آن می‌تابد. همچنین اجازه دهید بین هر بار آبیاری، چند سانتی‌متر رویی خاک خشک شود. به‌عنوان نکته آخر در مورد لیکوآ گراندیس گفتنی است که این گیاه برای حیوانات خانگی سمی نیست.

مختصری درباره روش نگهداری گیاه فیلودندرون گلوریوزوم

  • نور: نور درخشان و غیرمستقیم خورشید
  • آبیاری: هنگامی که 3 سانتی متر رویی خاک خشک شد، آن را آبیاری کنید
  • خاک: غنی و دارای زهکشی عالی

مختصری درباره روش نگهداری گیاه پرنده بهشتی

  • نور: نور مستقیم تا نور کافی و غیرمستقیم خورشید
  • آبیاری: هر زمان خاک خشک بود، گیاه را آبیاری کنید
  • خاک: خاک رسی (گلدانی)، غنی و دارای زهکشی عالی
گیاه پرنده بهشتی (استرلیتزیا) ، از جمله زیباترین و چشم نواز ترین گیاهان خانگی پهن برگ
گیاه پرنده بهشتی (استرلیتزیا)

3. فیکوس لیراتا

دیفن باخیا سِگین یکی از بزرگترین گونه‌های دیفن باخیا و از جمله گیاهان پهن برگ آپارتمانی است که می‌تواند در داخل خانه نیز تا 3 متر رشد کند. سِگین برگ‌های جذابی دارد و همچنین نگهداری از آن نیز آسان است! به‌همین‌علت، دیفن باخیا سِگین را می‌توان یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی به‌شمار آورد. این گیاه می‌تواند بی‌توجهی و نور کم را به‌خوبی تحمل کند، اما در صورت خورده شدن برای گربه‌ها، سگ‌ها و انسان‌ها سمی است و می‌تواند التهابات پوستی و عوارض گوارشی در پی داشته باشد.

نوبت به گیاه مورد علاقه اینستاگرام یعنی برگ انجیری می‌رسید. برگ انجیری یک گیاه آپارتمانی با برگ‌های شبکه‌ای است که به محض قرار گرفتن در محیط، حال و هوای گرمسیری را تداعی می‌کند. اگر این گیاه در داخل خانه نگهداری شود، می‌تواند به ارتفاع 3 متر رسیده و طول برگ‌های آن نیز به اندازه‌ای حدود 90 سانتی‌متر الی 1.2 متر برسد. متاسفانه برگ انجیری در صورت خورده شدن، سمیت کمی برای سگ‌ها، گربه‌ها و انسان‌ها خواهد داشت و ممکن است سبب بروز عوارض شکمی و التهابات پوستی در اطراف دهان شود.

فیکوس الاستیکا، یک گیاه آپارتمانی دوست داشتنی است که می‌توانید آن را در انواع مختلفی از اندازه و رنگ پیدا کنید. برگ‌های پهن و مومی این گیاه گرمسیری بخش‌های اصلی آن را تشکیل می‌دهند. فیکوس الاستیکا در طبیعت اصلی خود می‌تواند تا ارتفاع 15 متر رشد کند، اما در داخل خانه ارتفاع چندانی پیدا نکرده و ابعاد کوچک‌تری دارد. بنابراین نگرانی در مورد جای مناسب برای نگهداری از آن وجود ندارد. ضمن اینکه در داخل خانه نیز می‌توانید با هرس کردن و تقسیم ریشه، شکل و اندازه آن را کنترل کنید.

مختصری درباره روش نگهداری گیاه فیکوس الاستیکا

  • نور: نور مستقیم خورشید
  • آبیاری: در طول فصول رشد، خاک را همواره مرطوب نگهدارید
  • خاک: دارای زهکشی عالی
گیاه فیکوس الاستیکا ، از جمله گیاهان پهن برگ آپارتمانی گرمسیری
گیاه فیکوس الاستیکا

7. آلوکازیا آمازونیکا (گونه‌ای از بابا آدم)

در مجموع در این مطلب از وبلاگ گُل‌سِتان سعی کردیم 13 تا از محبوب‌ترین گیاهان پهن برگ آپارتمانی را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم گیاه دیگری سراغ دارید که در این لیست وجود ندارد، آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران گُل‌سِتان درمیان بگذارید. ضمن اینکه اگر درباره گیاهان پهن برگ خانگی یا سایر گیاهان خانگی نیز سوالی دارید، می‌توانید آن را با کارشناسان گُل‌سِتان درمیان بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به آن پاسخ دهند.


منبع: https://www.golsetan.com/blog/introducing-12-of-the-popular-broadleaf-houseplants/

نخل پرشکوه، یک نخل آپارتمانی جذاب و محبوب است که ضمن داشتن رشدی آرام می‌تواند به ارتفاع 3 متر برسد. این نخل دارای برگ‌ساقه‌های سبز رنگ است که روی شاخه‌های متعدد رشد می‌کنند.گاهی اوقات راضی نگه داشتن این نخل در داخل خانه امری دشوار به نظر می‌رسدو شاید برای افرادی که توانایی خوبی در نگهداری از گیاهان ندارند مناسب نباشد؛ چراکه فراهم کردن نور کافی، دمای مناسب و کوددهی صحیح از الزامات داشتن یک نخل پرشکوه سالم است و این گیاه در مورد شرایط نگهداری و محیطی کمی حساس است. نخل پرشکوه نیز مثل درخت موز از جمله گیاهان پهن برگ خانگی است که برای گربه‌ها، سگ‌ها و حیوانات بی‌خطر است.

فهرست گیاهان پهن برگ خانگی محبوب:

  1. گوش فیل (کالوکازیا)، اولین گیاه از گیاهان پهن برگ آپارتمانی
  2. پرنده بهشتی (استرلیتزیا)، از جمله زیباترین و چشم نواز ترین گیاهان خانگی پهن برگ
  3. فیکوس لیراتا
  4. برگ انجیری، یکی از زیباترین و لوکس‌ترین گیاهان پهن برگ آپارتمانی
  5. فیلودندرون زاناداو
  6. فیکوس الاستیکا، از جمله گیاهان پهن برگ آپارتمانی گرمسیری
  7. آلوکازیا آمازونیکا (گونه‌ای از بابا آدم)
  8. فیلودندرون گلوریوزوم
  9. درخت موز زینتی از جمله گیاهان پهن برگ آپارتمانی زیبا و جذاب
  10. نخل پرشکوه (راونا ریولاریس)
  11. کالاتیا اوربیفولیا
  12. دیفن باخیا سگین
  13. لیکوآ گراندیس، آخرین گیاه از گیاهان پهن برگ آپارتمانی با ظاهری خاص

معرفی 12 تا گیاه از گیاهان پهن برگ آپارتمانی

1. گوش فیل (کالوکازیا)، اولین گیاه از گیاهان پهن برگ آپارتمانی

آیا شما هم به دنبال گیاهی برگ پهن هستید که روحی تازه به محیط ببخشد و ترکیب چشم نوازی در دکوراسیون داخلی خانه شما ایجاد کند؟ اگر جواب شما به این سوال بله است باید بگوییم که به‌این‌منظور ما گیاهان آپارتمانی مختلفی را بررسی کردیم و به 13 گیاه پهن برگ محبوب و دوست‌داشتنی رسیدیم. این 13 گیاه از گیاهان آپارتمانی برگ پهن می‌توانند انتخابی عالی برای منازل و محیط‌های اداری باشند. با کمک این گیاهان در هر شرایطی می‌توانید خانه خود را به یک جنگل آپارتمانی تبدیل کنید! تنها کافی است ویژگی‌های هر محیط را بدانید و گیاهان مناسب آن را پیدا کنید. اگر قصد خرید گیاهان بزرگ آپارتمانی برای خانه خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با این مطلب از وبلاگ گلفروشی اینترنتی گُل‌سِتان همراه شده و تا پایان مطلب همراه ما باشید.

برای خانه خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با این مطلب از وبلاگ گلفروشی اینترنتی گُل‌سِتان همراه شده و تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مختصری درباره روش نگهداری گیاه دیفن باخیا

  • نور: نور درخشان تا کم خورشید
  • آبیاری: هنگامی که خاک خشک شد، آن را آبیاری کنید
  • خاک: این گیاه به خاکی زهکشی عالی نیاز دارد، اما دیفن باخیا در مورد خاک خیلی حساس نیست

مختصری درباره روش نگهداری گیاه گوش فیل

  • نور: نور کافی و غیرمستقیم خورشید
  • آبیاری: خاک را مرطوب نگهدارید
  • خاک: دارای زهکشی قوی، غنی و سرشار از پیت

درخت موز به‌علت داشتن برگ‌های پهن و گرمسیری خود معروف است. یک درخت موز بالغ می‌تواند به ارتفاع 2.7 متری رسیده و پهنایی حدود 60 سانتی‌متر پیدا کند. این گیاه به طور عمومی در خارج از خانه کاشته و نگهداری می‌شود، اما اگر نقطه‌ای نورانی و درخشان در خانه‌تان دارید می‌توانید موز را به‌عنوان گیاهی آپارتمانی نیز نگهداری کنید. فقط فراموش نکنید که خاک آن باید در طول فصول رشد همواره مرطوب باشد؛ نه‌فقط سطح بلکه کل حجم خاک باید مرطوب باشد. خبر خوش در مورد این گزینه از لیست گیاهان پهن برگ آپارتمانی این است که درخت موز برای حیوانات خانگی امن و بی‌خطر است!

مطلب مرتبط: روش نگهداری گیاه برگ انجیری (Swiss cheese plant)

گیاه برگ انجیری ، یکی از زیباترین و لوکس‌ترین گیاهان پهن برگ آپارتمانی
گیاه برگ انجیری

5. فیلودندرون زاناداو

مختصری درباره روش نگهداری گیاه فیلودندرون زانادو

  • نور: نور غیرمستقیم، درخشان تا متوسط
  • آبیاری: هنگامی که خاک خشک شد، آن را آبیاری کنید
  • خاک: خاکی دارای زهکشی قوی
گیاه فیلودندرون زاناداو
فیلودندرون زاناداو

6. فیکوس الاستیکا، از جمله گیاهان پهن برگ آپارتمانی گرمسیری

آلوکازیا آمازونیکا، گونه‌ای از گیاه بابا آدم معروف است. مثل سایر گیاهان لیست گیاهان پهن برگ خانگی برگ‌های آلوکازیا آمازونیکا نیز بزرگ است و اینبار با رگه‌هایی از سفید و سبز روشن تزئین شده است. شکل برگ‌های این گیاه قلبی شکل و معمولا سطح زیرین آن به رنگ بنفش تیره است. این گیاه جذاب تحت نور کافی و غیرمستقیم خورشید و در خاکی با زهکشی عالی رشدی بی‌نظیر خواهد داشت. آلوکازیا آمازونیکا نیز مثل بیشتر گیاهان پهن برگ آپارتمانی معرفی شده در این مطلب در صورت خورده شدن اثرات سمی برای گربه‌ها، سگ‌ها و انسان‌ها از خود بروز خواهد داد.

زمان مطالعه: 11 دقیقه

مختصری درباره روش نگهداری گیاه فیکوس لیراتا

  • نور: نور درخشان و غیرمستقیم خورشید
  • آبیاری: هنگامی که خاک خشک شد، آن را آبیاری کنید
  • خاک: خاک گلدان غنی و دارای زهکشی عالی
گیاه آپارتمانی فیکوس لیراتا
گیاه خانگی فیکوس لیراتا

4. برگ انجیری، یکی از زیباترین و لوکس‌ترین گیاهان پهن برگ آپارتمانی

این گیاه گرمسیری برای زنده ماندن در داخل منزل، به مقدار زیادی از نور درخشان و مستقیم خورشید نیازمند است بنابراین اگر قصد نگهداری از این گیاه را دارید حتما به این نکته توجه داشته باشید. ضمن اینکه این نکته را نیز درنظر داشته باشید که فیکوس الاستیکا در صورت خورده شدن توسط گربه‌ها، سگ‌ها یا انسان‌ها سمیت کمی خواهد داشت.

برگ‌های پهن، چرمی و محکم فیلودندرون زانادو، این گیاه را به گیاهی زیبا و مرکز توجه تبدیل کرده است. فیلودندرون زانادو هر چه بزرگ‌تر می‌شود، تعداد گوشه‌ها و انشعابات آن نیز بیشتر می‌شود. هر برگ از این گیاه می‌تواند به طول 40 سانتی‌متر و پهنای 30 سانتی‌متر برسد و حدود 15-10 انشعاب کوچک پیدا کند. فیلودندرون زانادو نیز از دیگر گیاهان آپارتمانی سمی است که در صورت خورده شدن، برای انسان‌ها و حیوانات خانگی سمی خواهد بود. بنابراین توصیه ما این است که اگر قصد نگهداری از این گیاه را دارید آن را دور از دسترس کودکان، گربه‌ها و سگ‌ها قرار دهید.

آنتوریوم در گلدان فلزی
380,000 تومان

مطلب مرتبط: معرفی و روش نگهداری گیاه دیفن باخیا (Dieffenbachia)

عکس گیاه آپارتمانی دیفن باخیا سگین
گیاه دیفن باخیا سگین

13. لیکوآ گراندیس، آخرین گیاه از گیاهان پهن برگ آپارتمانی با ظاهری خاص

توسط گلستان

گلستان عبدی