معرفی 23 تا از زیباترین انواع گل رز موجود در بازار + عکس گل من و تو | flowerbook

در ادامه انواع حشرات مخرب گل رز و راه کنترل آنها آورده شده است. کپک خاکستری با نام علمی Botrytis cinerea به‌عنوان یکی از آفات و بیماری گل رز شایع است. عامل این بیماری قارچی با همین نام است که سبب سوختگی و پوسیدگی اغلب اندام گیاه می‌شود. این بیماری به طور معمول با مشاهده لکه‌های کوچک صورتی یا به‌صورت قهوه‌ای شدن غنچه‌ها و سپس برگ‌ها نمود پیدا می‌کند. آلودگی گیاه به این قارچ گل‌های رز را عملاً غیرقابل‌استفاده می‌کند.

رز رونده Alchymist

در مناسبت های مهم سال مانند روز های ولادت ائمه، روز پدر و مادر، مناسبت های ملی و… به دلیل مازاد تقاضا، قیمت گل افزایش می یابد. چاقوی تیز یا قیچی های مخصوص هرس گیاهان مجله خبری کتاب گل بهترین ابزار برای برش ساقه گل رز است. استفاده از قیچی معمولی، ساقه ها را فشرده می کند ، که باعث جلوگیری از ورود آب کافی به گل می شود و باعث مرگ سریع تر آن می شود.

  • ارتفاع این بستر باید حدود ۱۵ سانتی متر باشد که بتوانید اندازه نصف قلمه ها درون آن جا بگیرد.
  • رز هفت رنگ می‌تواند راهی برای انتقال پیام خاصی یا ابراز احساسات شما باشد.
  • اینها همانند شته ها حشرات مکنده هستند که شیره گیاهی را مکیده و باعث ایجاد تغییر شکل در گل، برگ، ساقه می شوند چون کوچک هستند و در زیر برگ ها پنهان می شوند به سختی دیده می شوند.
  • با دست های تمیزتان ساقه ها را با زاویه 45 درجه برش دهید.
از رز سفید در مراسم عروسی استفاده های بسیار زیادی میشود زیرا نشانه ی تقوا و عشق پاک است. رز سفید را می توان در روز اول ازدواجتان به همسرتان هدیه دهید زیرا نشانه ی وحدت و عشق پاک است. با وارد شدن رز جاودان به بازار بسیاری از مردم برای خرید یک کادو متفاوت و همچنین ماندگار سراغ رز جاودان رفتند. رز جاودان نیز رنگ و شکل های متنوعی دارد که می‌توانید مطابق با سلیقه خود آن را تهیه کنید.

گل رز مدال طلا

اما در ارقام کنونی دنیا نیاز سرمایی و خواب زمستانه لازم نیست و در تمام طول سال گل می دهد. ازدياد رزهاي گلخانه اي بيشتر از طريق قلمه شاخه است. براي تهيه قلمه گياهان مادري در شرايط مناسب پرورش داده مي شود.

باکس گل شکلات

تمامی برگ های گیاه که ریزش پیدا کرده اند برای جلوگیری از بیماری و حشرات در زمان زمستان گذرانی حذف کنید. زمانیکه فصل قلمه زدن نباشد برای زیاد کردن بوته های قسم خاصی از گل سرخ به طریق خواباندن شاخه متوسل می شوند. خواباندن شاخه در اقسام و جورهای پابلند که برای قلمه زدن هم مناسب است و بیشتر در اقسام رونده عملی است. اوایل بهار قسمتی از شاخه هایی را که به اندازه کافی بلند و قابل خم شدن است را نزدیک زمین خم کرده در گلدان یا زمین پای بوته زیر خاک می کنند. پاییز یا بهار سال بعد که شاخه های خوابانده شده ریشه کرده است آنها را از بوته اصلی جدا کرده و موقع مقتضی با کمال احتیاط بیرون آورده در نقطه دیگر می کارند.

http://agriculture-na.ir

توسط گلستان

گلستان عبدی