نکات کاربردی برای طراحی کلینیک روانشناسی

فراموش نکنید که نورپردازی صحیح مطب دندانپزشکی آرامش و انرژی مثبتی به همراه دارد. اگر قصد تغییر دکور کلینیک خود را دارید یا میخواهید تا از همان ابتدا بدانید که طراحی دکوراسیون داخلی مطب شیراز چگونه است، در ادامه با ما همراه باشید. بازسازی و طراحی کلینیک داندانپزشکی نیاز به توجه به دو جنبه تجاری و پزشکی دارد. معمولا استفاده از این روش برای پروژه هایی است که ماهیت تجاری دارند. استفاده از جدارهای شفاف و شیشه های متحرک در نمای ساختمان تأثیر بصری مطلوبی را ایجاد می کند. همچنین نکته دیگری که می تواند به زیباتر شدن سالن انتظار مطب دکتر کمک کند، استفاده از مبلمان مناسب است. نظر و دیدگاه دکتر سالی آگوستین در مورد طراحی داخلی مطب یک روانشناس چیست؟ هنگامی که متقاضیان در بخش انتظار در مطب دکتر زیبایی نشسته اند، اگر فضا دلنشین و لذت بخش باشد، متقاضیان اذیت می شوند و به همین علت به طراحی داخلی مطب زیبایی پرداخته می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اصول اولیه طراحی داخلی، شبیه به اصول طراحی است که در سال های بسیار قبل از آن استفاده می کردند. به علاوه اگر در طراحی داخلی مطب زیبایی تنها به کارایی توجه شود و اصول زیباسازی در آن رعایت نشود، محیط مطب کسل کننده می شود.

اتاق انتظار، اولین و تاثیرگذارترین فضا در مطب شما است. برای اتاق پزشک می بایست جایگاه تمام دستگاه ها و نحوه ی نصب قرار گیری آنها را بررسی کرد. می توانیم بگوییم که تاثیر سقف در محیط های درمانی بیشتر از محیط های دیگر است. اگر محیط به گونه ای باشد که این حس ها در مراجعه کنندگان به وجود بیاید، اعتماد آن ها بیشتر جلب می شود. در برخی از درمان های زیبایی هم عمل هایی مانند جراحی بینی پروتز سینه، باسن و جراحی لاغری انجام می شود. پس میتوان گفت طراحی مطب دندانپزشکی در واقع هر اقدامی است برای داشتن یک مطب زیبا و چشمنواز و در عین حال پویا و کارآمد.

دیگر فضا ها نیز مانند اتاق معاینه و سالن انتظار، با توجه به شرایط منطقه ای و زیر نظر علوم پزشکی مربوطه بایستی طراحی شود. همین طور باید اهدافی که در یک مکان می تواند وجود داشته باشد را ارزیابی کرد که به این صورت طراحی تکامل پیدا می کند و همچنین نیازها و ترجیحات صاحبان آن مکان ها می تواند به انجام طراحی کمک کند. زیرا این افراد نقش بسیار دقیق را ایفا می کنند و تمام تلاش خود را انجام می دهند تا فضای خاصی را ایجاد کنند. انتخاب رنگ مناسب برای قسمت پذیرش، سالن انتظار و اتاق شخصی یک پزشک از اهمیت زیادی برخوردار است و بخش عمده ای از تلاش مجموعه ی پایا دکور این است که بتواند در طراحی دکوراسیون مطب پزشک از بهترین، آرامش بخش ترین و تاثیر گذار ترین رنگ ها به صورت ترکیبی استفاده نماید. برای زیباتر کردن قسمت پذیرش، باید به طراحی آن هم توجه زیادی کرد. در طراحی داخلی مطب زیبایی باید به تعادل بین این ۲ اصل توجه شود. اطمینان حاصل کنید که آسایش و نیازهای بیماران خود را هنگام نوسازی اتاق انتظارتان به وسیله اضافه کردن امکانات رفاهی در نظر گرفتهاید،امکاناتی مانند آبسردکن،آویز کت،جعبه دستمالکاغذی، و ضدعفونیکننده دستها.

پس از ثبت سفارش، محصولات مورد نظر شما در سریع ترین زمان ممکن ارسال می شوند و شما از تمام مراحل خرید مطلع خواهید شد. آغاز طراحی اولیه: پس از این که قرارداد انجام شد طراحان با توجه به خواسته ها و نیازهای شما طرح هایی را ارائه خواهند. همه این ها مواردی هستند که باید طراح داخلی و دکوراتیو با آن ها آشنایی کامل داشته باشند. آن ها در زمینه طراحی سلیقه مناسبی دارند و از مواردی که هر طراح خانمی می تواند در آن موفق شود، طراحی داخلی مطب زیبایی است که در حال حاضر گروه معماری بام این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. در این صورت همه افراد خانواده می توانند به راحتی در آن زندگی کنند. یکی دیگر از عناصری که میتواند فضایی شیک را در بازسازی ساختمان ایجاد کند نورپردازی مناسب و جذاب است .

اگر در مطب زیبایی از رایحه ی گل ها استفاده شود، آرامش افراد حاضر در آن مکان افزوده خواهد شد. به همین علت، انجام اقدامات مناسب برای طراحی مکان های درمانی و بهداشتی مانند کلینیک و مطب های زیبایی مهم تر است. علاوه بر این موضوع، موارد دیگری مانند کیفیت تجهیزات خریداری شده و تعداد بیماران مراجعه کننده هم می تواند نشاندهنده اعتبار یک کلینیک باشد. در برخی موارد نیز حتی ممکن است، طراحان بخواهند. شرکت معماری شیپ با بیش از ۱۵ سال سابقه کاری در زمینه معماری و دکوراسیون داخلی در مقاله پیش رو برخی از نکات طراحی دکوراسیون داخلی مطب زنان و زایمان را بیان می کند تا با دید بازتری به سراغ طراحی فضای درمانی خود بروید. همان طور که شما هم می دانید، وقتی شخصی به دکتر مراجعه می کند، باید وقت بگیرد و سپس منتظر باشد تا نوبت به او برسد و این مسئله ممکن است سبب بی حوصلگی و کلافگی آن ها شود.

به عنوان نمونه رنگ های روشنی مانند: با توجه به تشخیص رنگ ها و نورپردازی خوب می توانیم از این دو به عنوان دو مکمل در کنار یکدیگر استفاده کنیم و فضایی منحصر به فرد را طراحی کنیم تا از این جهت همه مراجعهکنندگان و بیماران بتوانند با آن فضا ارتباط برقرار کنند و از آن فضا لذت ببرند. در این شرایط برای جلوگیری کردن از سر رفتن حوصله و سرگرم شدن بیمار می توان از طراحی زیبا در سقف کمک گرفت. همچنین با در نظر گرفتن نوع خدمات ارائه شده توسط کلینیک، زیبایی را در اولویت قرار داده و سعی کردیم فضایی پر از نشاط و شور جوانی داشته باشیم. برای مثال اگر فضای کوچکی دارید به شما توصیه نمیکنیم از سنگ های بزرگ یا مبلمان پر حجم استفاده کنید.در مطب پزشکان بهتر است از لوازمی ساخته شده از طبیعت استفاده شود. در طراحی داخلی کلینیک ها نمی توان از سبک هایی استفاده کرد که پر از جزئیات هستند.

معمولا برای هر بخش یک بلوک در نظر گرفته شده و جایگذاری های مختلف آن را نمایش می دهند. زیرا به ایجاد آرامش افراد حاضر در مطب کمک می کند و فضای منحصر به فردی را به وجود می آورد. اما امروزه و به ویژه با مشخص شدن تأثیر رنگ در دکوراسیون داخلی و نقش آن بر روحیات افراد، از رنگ های ملایم تر دیگری نیز در طراحی داخلی درمانگاه ها و بیمارستان ها استفاده می شود. پیش از اینکه برای سروسامان دادن به محیط داخلی مطبتان دست به کار شوید، نخست لازم است تعیین کنید از هر فضایی در مطب خود قرار است برای چه کاری استفاده شود. کسانی که به طراحی داخلی مشغول هستند، باید دانش عمیقی درباره گرایش طراحی داشته باشند. هنگامی که تولید افزایش پیدا کرد، رفته رفته تنوع زیادی هم به وجود آمد و هر برند و کارخانه یک محصولی را تولید می کردند که با وجود این تنوع، تمایل مردم برای خرج کردن افزایش یافت و افراد زیادی تصمیم گرفتند که با خرج کردن مقدار پول به طراحی داخلی فضای خانه و یا محل کار خود بپردازند. همچنین در بعضی از این مطب های زیبایی برای خدمت لاغری از ال پی جی و سرما درمانی و کویتیشن استفاده می طراحی داخلی مطب مدرن کنند.

معمولا چشم پزشکی ها یک اتاق انتظار دارند که باید طراحی آن به نحوی صورت گیرد که بیماران در زمان انتظار خود استرس کم تری تجربه کنند. ساختمان اداری پزشکی اطلس که در منطقه تجاری اصلی همدان واقع شده و در بین چندین ساختمان مرتفع و کم ارتفاع واقع شده است، در اواخر سال 2019 از اولین ساکنان خود استقبال کرد. “حدود 30 عکس از دکوراسیونهای متفاوت مطب روانشناسی به افراد مختلف نشان داده شد و در نهایت بیشترین عکس هایی که مورد استقبال قرار گرفت مربوط به دکوراسیون هایی بود که به صورت شیک و دنج طراحی شده بودند. جدای از نقلقولهای الهامبخش، ایدههای طراحی داخلی مطب پزشکی را میتوان برای تشخیص و ایجاد یک تم مناسب در قسمتهای مختلف محل پزشکی شما مورداستفاده قرارداد. طراحان داخلی و دکوراتورهای داخلی باید در انتخاب مواردی با یکدیگر همکاری داشته باشند. در هر مکانی، سقف می تواند سبب زیبا شدن محیط شود. همچنین طراحان از جدید ترین متدهای روز دنیا و ابزار و متریال کاربردی در دکوراسیون داخلی مطلع هستند و می توانند فضایی بروز و کاربردی را برای پزشکان طراحی کنند. افرادی که در کلینیک های زیبایی کار می کنند، باید از توانایی کامل و بالایی برخوردار باشند. فضای تخصصی و درمانی نیز شامل اتاق معاینه، اتاق مربوط به انجام کارهای درمانی مانند لیزر و غیره، آزمایشگاه و دیگر مکانها که باتوجه به نوع فعالیت کلینیک و دکتر مربوطه تعیین میشود.

طراحی داخلی سالن انتظار می تواند سبب جلب اعتماد مراجعین و بیماران باشد و همچنین باید موجب احساس راحتی در آن ها شود. سالن انتظار یکی دیگر از مهم ترین بخش هایی است که روی بهتر شدن طراحی داخلی مطب زیبایی تاثیر زیادی می گذارد. یکی دیگر از مواردی که روی کیفیت طراحی داخلی مطب زیبایی تاثیر می گذارد، قسمت پذیرش است. زیرا در آن زمان، خانه تنها برای برطرف کردن نیازهای انسان مورد استفاده قرار می گرفت و همانند امروزه تجمل برای آن وجود نداشت. در کنار سبک، متریال مورد استفاده، متراژ نمای ساختمان و هزینهی حق الزحمه از دیگر عواملی هستند که در تعیین قیمت نهایی طراحی نما تأثیرگذار هستند. در طراحی دکوراسیون مطب پزشکی مهمترین ملاک در انتخاب صندلیها، جذابیت و محکم بودن در کنار تمیز کردن آسون اون ها است. بژ: رنگ های خنثی مانند بژ، زمانی که در کنار رنگ های آرامش بخش قرار می گیرند، محیط دلپذیر و مناسبی می سازند. همان طور که گفتیم، هنگام مراجعه به آزمایشگاه ها و یا مطب دکتر، دچار استرس می شویم. در ضمن، صندلی یا مبل درمانگر نباید باکیفیت تر و بلندتر از مبل یا صندلی مُراجع باشد، چرا که باعث ایجاد احساس حقارت در مراجع می شود و نمی تواند با درمانگر ارتباط برقرار کند.

در کلینیک های زیبایی، پزشکانی مانند متخصصان و جراحان پلاستیک و متخصصین گوش و حلق و بینی و دکترهایی که به جراحی لاغری می پردازند و همچنین کارشناس های تغذیه و دکترهایی که برای لاغری به مراجعه کنندگان مشاوره می دهند، مشغول به کار هستند. در واقع در حال حاضر کارهای صنعتی با سرعت بسیار بیشتری نسبت به قبل انجام می شود. اما بیماران فقط در سه اتاق از این چهار اتاق حضور خواهند داشت. اما خوب از نظر زیبایی، قطعا به سنگ نمی رسند. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که در مطب های زیبایی، چه خدماتی به متقاضیان محترم ارائه می شود؟ طراح منزل شما می تواند کابینت ها را هم برای تان طبق نیاز ها و سلیقه های شما طراحی کند.

توسط گلستان

گلستان عبدی