هزینه ساخت اتاق فرار یا اسکیپ روم تقریبا چقدر است؟ | allescape

برای گریم کردنشون هم اگه دنبال یه گریم خیلی خفن هستید، به یک گریمور حرفه‌ای نیاز خواهید داشت. این خیلی مهمه که ابتدا نقش‌ها و وظایف مهم رو مشخص کنید تا سپس بتونید افراد مناسب رو برای اون وظایف پیدا کنید. تعداد افرادی که شما نیاز دارید، معمولاً به ابعاد کسب ‌و‌کار شما و نوع و تعداد بازی‌هایی که ارائه می‌دید بستگی داره. اینجا بازیکن باید کمی نگاه و طرز فکر خودشو به هم بریزه یا سر خودش رو به پهلو بچرخونه تا منظور یه تابلو روی دیوار یا یه تصویر توی روزنامه‌ قدیمی رو بفهمه. پس لازمه بهش بگید که مراقب نقاشی‌ها و اشیاء غیرعادی توی اتاق باشه … چون ممکنه رمز عددی یا کلمه‌ای توش مخفی باشه.

بازیکن ها توی اسکیپ روم نباید وقت زیادی رو برای پاسخ به این سوال صرف کنن. در غیر این صورت، جریان و سیالیت بازی قطع می شه و مانع تجربۀ مطلوب و لذتبخش می انتخاب ژانر بازی اتاق فرار شه. همیشه باید معماها و پازل هاتون رو با یک یا چند گروه امتحانی تست کنید. در ادامه یه سری از سوالاتی که ممکنه برای بازیکن ها پیش بیاد رو ذکر کردیم.

آیا همه پکیج ها، اتاق فرار هستند؟

هزینه ساخت اتاق فرار یا اسکیپ روم تقریبا چقدر است؟ | allescape

آن‌ها برای حل شدن توسط بازیکنان طراحی‌شده‌اند نه طراح؛ بنابراین اتاق فرار باید برای بازیکن سرگرم‌کننده باشد، نه‌فقط طراح و ایده پرداز. بهتر آن است که اتاق فرار در مرکز شهر یا مکان‌هایی باشد که دسترسی بازیکنان به آن، هم از طریق وسیله شخصی و هم حمل‌ونقل عمومی راحت باشد. همچنین باید توجه داشت که در صورت امکان در محدوده ساعات طرح و ترافیک هم نباشد. این انتخاب کاملاً به علاقه و سلیقه طراح بازی بستگی دارد و نکته مهم این است که هیچ ژانری بر دیگری برتری ندارد و اگر همه اصول و نکات در هر ژانر رعایت شود، موفقیت آن را تضمین خواهد کرد. اگرچه ممکن است در هر شهر یا کشور، ژانر خاصی نسبت به دیگری پرطرفدارتر باشد که شناسایی این مسئله خالی از لطف نیست؛ اما این بدان معنا نیست که اگر اتاق شما ژانر دیگری داشته باشد، مخاطبی نخواهد داشت. نتیجه مهمی که از تجربه اتاق فرار حاصل می‌شود، شناسایی ژانر مورد علاقه هست.

اتاق فرار نیش

بعد از طی کردن مراحل پیش تولید باید سراغ سخت‌ترین و البته مهم‌ترین مرحله ساخت اتاق فرار، یعنی طراحی سناریو و معما برین. حتما شما هم قبول دارین که بهترین اسکیپ روم‌هایی که رفتین، سناریو و معماهای جذاب، پیچیده و چند لایه‌ای داشتن. شاید با خودتون فکر کنین که چند روز کار کردن روی سناریوی بازی کافیه، اما حداقل یکی دو ماه باید زمان بذارید تا سناریویی بنویسید که هم به اندازه کافی سخت باشه و هم اینکه نشه ایرادی از چالش‌های اون گرفت.

محبوب ترین اسکیپ روم‌های تهران را می‌شناسید؟

ویدیوی کوتاه اما تکان‌دهنده‌‌ی بازی نه‌تنها زاویه‌ی دید تازه‌ای به داستان اضافه می‌کند بلکه باعث می‌شود رویدادهایی که پشت سر گذاشته‌اید معنای متفاوتی پیدا کنند. چنین تمهیدی بخش جدایی‌ناپذیر گیم دیزان در انواع بازی‌های ویدیویی است. بر اساس آمار در سپتامبر 2017 بیش از 8000 اتاق فرار در سراسر دنیا وجود داشتند و روند افزایش آنها ادامه دارد. در سال 1394 این بازی وارد ایران شد و هم اکنون در تهران، اهواز، شیراز، اصفهان، مشهد، کرج، چالوس ،کرمان اتاق های فرار جذابی وجود دارد . قیمت این بازی ها متفاوت است و معمولا از 30 تا 120 هزار تومان برای هر نفر متغیر است . یکی از جذابترین موضوعات در فیلم ها فرار شخصیت های فیلم از زندان های مخوف است که بیننده را برای دیدن بقیه فیلم به اصطلاح میخکوب می کند ، از دیگر داستان های محبوب کشف گنج ها از طریق نقشه های گنج است .

  • احتمالا در این مرحله خودتان دست به کار خواهید شد و نیازمندیهای هر فضا را از بازار تهیه کرده و آنها را در محل مورد نظر استفاده خواهید کرد.
  • در حال حاضر بلیط ورودی هر بازی ۱۰۰ هزار تومان و گروه ها ۴ تا ۸ نفره هستند.
  • یک ملک خوب برای اتاق فرار حتماً باید دارای سیستم‌های تهویه مطبوع، گرمایشی و سرمایشی سالم باشد.
  • ممکن است به ذهنتان برسد که یک فضای دیگر هم به سناریوتان اضافه کنید.
  • موسیقی درون بازی هرگز نباید بلندتر از سطح متوسطی از استاندارد باشد.

توسط گلستان

گلستان عبدی