همه چیز درباره ی آسانسور، تاریخچه و انواع آسانسور بلولایت ایران

همه چیز درباره ی آسانسور، تاریخچه و انواع آسانسور بلولایت ایران

اکثر این خرابی ها در اثر برخورد موانع به درب آسانسور در هنگام بسته شدن و یا نگه داشتن درب کابین آسانسور توسط افراد به منظور جلوگیری از بسته سایت شدن آن است. به این منظور و جهت جلوگیری از ایجاد مانع در بین درب آسانسور از سنسورهای چشمی درب و پرده نوری آسانسور به عنوان یکی از قطعات ایمنی در سیستم های آسانسوری استفاده می شود. در اینانواع آسانسورتنها در حرکت رو به بالا نیاز به کار کردن موتور وجود دارد و حرکت رو به پایین آسانسور تنها با باز شدن شیر پاوریونیت صورت می گیرد. اگر آسانسور با ظرفیتهای بسیار سنگین (بیش از ۵/۲ تن) نیاز دارید باز هم آسانسور هیدرولیک انتخاب مناسبی است. این وسیله اتاقک کوچکی است که برای جابه جایی و حمل مسافران و بار مورد استفاده قرار می گیرد. بازرگانی رایا آسانسور فروش کابین آسانسور را با قیمت مناسب ، گارانتی 5 ساله و ارسال به سراسر کشور رهگیری می کند.

موتور های گیربکسی و موتورهای بدون گیربکس که اصطلاحا به آنها موتور گیرلس آسانسور می گویند و از معروف ترین برند های موتور آسانسور گیرلس می توان به موتور آسانسور زیلابگ و موتور آسانسور بلولایت اشاره کرد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. موتور های موجود در بازار یا داخلی هستند و یا از کشورهایی مانند اسپانیا و ایتالیا وارد کشور می شوند. لازم به ذکر است موتور های داخلی نیز در چند سال اخیر توانسته اند با موتورهای همپای خارجی خود رقابت کرده و کیفیتی همسان و گاها بهتر نیز ارائه دهند.

متریال استفاده شده در کابین‌های مختلف متفاوت بوده، به همین جهت قیمتشان نیز با یکدیگر متفاوت است. کابین یکی از اجزایی است که در ظاهر آسانسور تاثیر بسیاری دارد و معمولا خریداران امروزی سعی در خرید کابین‌های خوش‌طرح و لوکس دارند. چنانچه وزن کابین بیش از حد مجاز باشد، سنسور اورلود از حرکت کابین به دلایل امنیتی جلوگیری می‌کند. پریز‌های صنعتی از لحاظ ظاهری، تفاوت زیادی با پریزهای معمولی ندارند، اما این پریزها به گونه‌ای طراحی شده اند که امکان اتصال هر قطعه الکتریکی به آن‌ها وجود داشته و از لحاظ اتصالات، با هزینه برق کمتر، انرژی الکتریکی مورد نیاز را تامین گردانند. نکته مهم دیگر این است که پریزهای صنعتی جهت کار در فشار جریان و ولتاژ بالا تهیه شده اند تا بتوانند از خطرات احتمالی جلوگیری نمایند. آرام‌بند آسانسور قطعه‌ای مهم در درب‌های لولایی محسوب می‌شود، چراکه باتوجه به وزن بالای درب‌های لولایی، عدم وجود آرام بند می‌تواند به بدنه ورودی هر طبقه و یا حتی بدنه کابین آسیب جدی وارد کند.

در عین حال در آسانسورهای هیدرولیک با جک مستقیم از زیر می بایست چاهی در کف چاهک آسانسور به اندازه طول مسیر حرکت، نصف آن و یا یک سوم آن متناسب با نوع جک یک مرحله ای، دو مرحله ای یا سه مرحله ای حفر گردد. این مدل از کابین آسانسور در مجموعه رایا آسانسور با ورق 430 وارداتی طراحی می شود. از ویژگی های این مدل از کابین آسانسور مقاومت در برابر فشار و ضربه ، کیفیت و استحکام بالا ، مقاومت در برابر زنگ زدگی ، زیبایی و جلوه ای بی نظیر را می توان نام برد. کابل گیر دوم نیز بر روی آسانسور کارگاهی نصب شده و تابلو برق و اتصالات جهت راه اندازی بر روی کابین نصب می گردد.

در ته چاله یا گودال آسانسور باید ضرب گیرهای مناسب تعبیه شده باشد. در ادامه مقاله نیز سعی بر آن داریم تا در مورد بالابرهای گیرلس و لوکس توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. در صورت شکستن کابل‌ها، سیستم‌های امنیتی مختلفی برای حفاظت از کسانی که درون اسانسور هستند وجود دارد. یک یا چند اتاقک آسانسور (جعبه‌های فلزی)که بالا و پایین می‌روند. از دیدگاه کسی که از لابی به طبقه هیجدهم می‌رود، آسانسور به سادگی یک جعبه فلزی با درهایی است که در یک طبقه بسته می‌شود و سپس در طبقه دیگر باز می‌شود.

دکمه اضطراری آسانسور که در مدار فرمان قرار داده می‌شود برای قطع کامل برق سیستم در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرد، که باعث از کار افتادن آسانسور و ایستادن کابین می‌شود. به طور خلاصه با فشردن دکمه اضطراری آسانسور، برق سیستم قطع شده و دستگاه در هنگام بروز خطر به حالت امن تغییر وضعیت می‌دهد. اطلاعات مفید برای معرفی و خرید آسانسورهای هیدرولیک آسانسور های هیدرولیکی نوع دیگری از آسانسور ها هستند که نسبت به آسانسور های کششی معایب و محاسنی دارند و در موقعیت های خاص کارامد تر هستند در این بخش سعی داریم که چند مورد از این موارد را بیان کنیم. پاسخ– مطابق استاندارد خیر هر دو نوع فضاهای تقریبا یکسانی را نیاز دارند.

  • سنسورهای دور انداز و سنسور استپ طبقه، جایگزین سنسورهای ثابت شده اند.
  • از این آسانسورها در ساختمان ها و آپارتمان هایی که ارتفاع زیاد دارند استفاده می شود.
  • در طی سفری که ناصرالدین شاه به فرنگ داشت، آسانسورها نظر ناصرالدین شاه را به خود جلب کردند.
  • اگر می‌خواهید از کاربرد و معنی دکمه های آسانسور اطلاع پیدا کنید و هم‌چنین با کاربرد دکمه اضطراری آسانسور آشنا شوید با مطالعه این مقاله به جواب بسیاری از سؤالات خود خواهید رسید.
  • به غیر از اجزای اصلی، آسانسورها اجزای فرعی دیگری هم دارند که در بیشتر سیستم ها استفاده می شود.

از این حیث، پاراشوت یکی از قطعات ایمنی مهم آسانسور محسوب می‌شود که وجود آن در برای این دستگاه مکانیکی پیچیده بسیار حائز اهمیت است. پایه موتور گیربکس آسانسور یا همان شاسی موتور گیربکس قطعه‌ای است که جهت ثبات گیربکس نصب می‌شود. پایه های مربوط به موتور و گیربکس و همچنین پایه فلکه انحراف با استفاده از انواع ناودانی و تیرآهن صنعتی پس از برش و پانچ سوراخ‌های لازم در قسمت جوشکاری توسط تکنسین نصب می‌گردد تا فشار وارده بر گیربکس، در محل استقرار آن انحراف ایجاد نکند.

کابین وشستی هایآتیس

انکودر ها از نظر عملکرد به سه نوع؛ انکودر افزایشی، انکودر مطلق و انکودر نسبی تقسیم می شوند. تقسیم بندی دیگر انکودر ها بر اساس شکل ظاهری آنان است و به انکودر خطی و دوار تقسیم می شوند. اگر این سیم بلند باشد ممکن است اطلاعات نادرستی را برای دیکودر فرستاده و دیکودر نیز به دنبال آن اطلاعات غلطی برای تابلو فرمان ارسال می کند و تابلو فرمان آسانسور نیز فرمان های اشتباهی صادر می نماید. موتور در آسانسورها و همچنین تمامی وسایل و تجهیزات برقی نقش کلیدی و تعیین کننده بر کیفیت و حتی ایمنی ایفا می کند. با توجه به بودجه و نوع نیاز ساختمان، می توانید یکی از انواع موتور موجود در بازار را با مشاوره گرفتن از متخصصین ست لیفت تهیه و نصب کنید. از جمله انواع موتور، می توان به موتور کششی و موتور هیدرولیکی اشاره کرد.

انواع آسانسور[ویرایش]

نکته مهم بعدی انتخاب نوع سیستم آسانسور است که مسلما در خرید آن باید به این مورد توجه خاصی شود. برای مثال کارکرد آسانسور کششی با هیدرلیک تفاوت دارد که هر یک در ساختمان های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر قیمت، نصب و راه اندازی آسانسورها هم از نظر هزینه با یکدیگر تفاوت دارد. به این منظور کارشناسان پس از حضور در محل ساختمان و بررسی شرایط آن می توانند هزینه نصب و راه اندازی آن را تخمین بزنند.

فروشگاه قطعات آسانسور

بسیار حائز اهمیت است که در طول حرکت قفل باشد، و در زمان باز بودن درب‌های کابین، آسانسور حرکت نکند. این محدود کننده‌ها جهت جلوگیری از سقوط آسانسور تعبیه شده اند که در پایین ترین نقطه مسیر ریل‌ها قرار گرفته اند. وظیفه این سکشن از آسانسور بیش‌تر امنیتی بوده و از ورود و خروج افراد و بار به داخل آسانسور در حال حرکت جلوگیری می‌کند. در این مدل، گیربکس به موتور متصل است و سرعت این مدل آسانسور از 1.5m/s تا 2.5m/s متغیر خواهد بود. مگنت درب بازکن از یک سیم پیچ مغناطیسی و یک اهرم و یک جک تشکیل شده که بر روی کابین و طرف قفل ایمنی درب زبقات نصب می‌شود. گاورنر یکی از ابزارهای مهم در حفظ امنیت این دستگاه مکانیکی است.

توسط گلستان

گلستان عبدی