گل رز تشخیص کیفیت + فوت و فن نگهداری و تکثیر رز علی ولی | flowerbook

شکل بوته های اکثر این گل ها با دیگر بوته های گل رز کمی متفاوت است، آنها بیشتر و راحت تر از دیگر رز های بوته ای شکوفا می شوند و گل میدهند. فرم های مختلفی از نوع گل و بوتهِ خاص متناسب با هر فضایی وجود دارد. برای سرویس نگهداری باغچه از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

http://agriculture-na.ir

مشورت با یک متخصص در این زمینه، امری هوشمندانه است. بهتر است بعد از کاشتن گل رز هلندی از مالچ برای اطراف گیاه استفاده گردد تا در مصرف آب نیز صرفه جویی گردد. دقت نمایید که فاصله ی مالچ تا خود تنه ی اصلی باید حدود سه سانتی متر باشد. عمل پیوند روی ریشه بیشتر برای ایجاد و ازدیاد اقسام گل سرخهای پاکوتاه بکار می رود. موقع و فصل مناسب این پیوند پاییز یا اواخر زمستان است که باید در گلخانه انجام شود. بهترین پایه برای اینکار ریشه های جوان نسترن های کوهی است که یا بوسیله کاشتن بذر یا جمع آوری از کوهستان ها تهیه شده باشند و قبلا آنها را در گلدان یا خزانه باید کاشت.

  • اگر بخواهیم ماندگاری گل‌های رز را رتبه بندی کنیم؛ به ترتیب ابتدا رز جاودان و بعد رز هلندی در رتبه اول و دوم قرار می‌گیرند.
  • چاقوی تیز یا قیچی های مخصوص هرس گیاهان بهترین ابزار برای برش ساقه گل رز است.
  • معمولاً ميزان نور مناسب بين 30 تا 55 هزار لوكس متغيير است.
  • نماد و نشانه رز آبی ناممکن بودن یک اتفاق و دست نیافتنی بودن شخصی است.
گل رز هلندی به راحتی در کنار دیوار رشد کرده و بالا می رود. تمام گونه‌های گل رز تا اکنون به دست انسان کاشته شده است. اولین فسیل‌های دیده شده از رز در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا بوده است. امروزه رز رنگ بندی متنوعی دارد؛‌ ولی گونه‌های قدیمی فقط به رنگ صورتی و سفید بوده‌اند.

سومین نوع رز باغی مدرن : رز فلوری بوندا

آبیاری بیش از حد نیز باعث نرم شدن ساقه گل رز و شکننده شدن و گاهی مرگ گیاه می شود این امر باعث کاهش اکسیژن به گیاه می شود. منظور مما از پر آبی فاصله کم آبیاری میان هر آبیاری هست. مثلا اگر مجله خبری کتاب گل هفته ای ۷ بار آبیاری کنید این مشکلات بوجود می­آید. کاشت و نگهداری گل رز در گلدان به طرفداران این گل این امکان را می‌دهد، که با هر شرایطی این گل معروف را در محیط زندگی خود داشته باشند.

به طور مثال گل رز صورتی کم رنگ به معنی لطیف بودن و گل رز صورتی پر رنگ به معنی سپاسگزاری و قداردانی و تشکر می باشد. خرید گل رز صورتی برای دختر خانم های جوان بسیار مناسب است به خصوص اگر به منظور شروع یک رابطه دوستی و عشقی جدید باشد. معمولا برای روابط دوستی و عاشقانه ی نو پا و جدید از گل رز صورتی استفاده می شود و برای روابط عشقی و دوستی مستحکم تر و قدیمی تر از رز قرمز رنگ استفاده می شود. قبل‌تر گل رز هلندی تنها به رنگ‌های زرد و طلایی موجود بود که رنگ اصلی خود این گل است. اما با گذشت زمان آن را با گل‌های دیگر ترکیب کردند و رنگ‌های گوناگون مانند صورتی، سفید مایل به سرخ، قرمز و… از این نوع گل را به دست آوردند.

اسامی انواع گل رز و بررسی هرکدام از آن:

عجیب ترین روش تکثیر گل رز چیده شده، کاشت گل رز در گلدان است. اگر شما تمایل به نگهداری گل رز خود به مدت طولانی پس از چیده شدن دارید، به این روش کاشت و نگهداری گل رز در گلدان توجه نمایید. نحوه آماده سازی و تکثیر گل رز با سیب زمینی روش پیشنهادی ما به شماست که بصورت زیر می‌باشد. در این قسمت چند راهکار برای نگهداری گل رز برای مدت طولانی پیشنهاد می‌شود.

هر چند وقت یکبار باید گل رز را تغذیه کنید؟

توسط گلستان

گلستان عبدی