گل رز ️ کامل ترین مقاله از اصول مراقبت از انواع گل رز رنگی و رونده مجله آنلاین بذرکو | flowerbook

گل دابل دیلایت واقعا یکی از شگفت انگیزترین رزهای جهان است که زیبایی و رایحه آن مشهور است. این گیاه فوق العاده گل‌های بزرگ کرم رنگ با لبه‌های قرمز و ۳۰ – ۳۵ گلبرگ دارد. شدت رنگ نارنجی این رز نسبت به آب و هوا تغییر می‌کند و در فصل زمستان کاملا صورتی رنگ می‌شود. رایحه این رز هم به اندازه زیبایی آن مشهور است و بوی میوه‌ای شدید و خوشایندی تولید می‌کند.‌ می‌توانید این رز را در فضاهای کوچک بکارید و تا ۹۰ سانتیمتر رشد می‌کند. هرس کردن و آبیاری متوسط در پرورش رز آلبرشت دورر بسیار مهم است.

رز هلندی برای نگهداری در باغ و باغچه و مکان های کوچک مناسب است. این گیاه ساقه کوتاه تر به همراه شکوفه های کوچک تر نسبت به انواع دیگر رز ها دارند. و اغلب به عنوان حصار برای باغ و لبه های مکان مورد نظر برای تزئین مناسب خواهند بود.

گل محمدی در سال 1276 میلادی از دمشق به اروپا برده شد. این گل امروزه در تمام دنیا وجود دارد اما زیستگاه اصلی گل محمدی در ایران کاشان است. گل دمشقی دارای عطر و مزه فوق‌العاده است که علاوه بر خشک شده این گل که در طبخ غذاهای مختلف از گل آب آن نیز استفاده‌های متفاوتی می‌شود. در روش قلمه زنی باید یک قلمه که دارای شش برگ می باشد را به شکل زاویه دار با اندازه های 15 تا 20 سانتی متر جدا کنید. برگ قسمت پایینی را از ساقه جدا کرده و بعد قسمت انتهایی که به شکل زاویه دار برش داده شده بود را آغشته به هورمون ریشه زایی کنید و بعد قلمه را در خاک مناسب گلدانی بکارید.

گل محمدی

این نوع گل رز دارای شکوفه هایی بزرگ تر از گل مینیاتوری اما نه به بزرگی اندازه یک رز استاندارد می باشند. این گونه رز ها نوعی از فلوریبوندا هستند که در مقیاس کوچک تری پرورش می یابند. گل سرخ هدیه ای مناسب برای کسانی است که می خواهند عشق، علاقه و احترام را به شما منتقل کنند. همچنین اعتقاد بر این است که گل های رز قرمز نمادی از رشادت ها و آرزوی شادی می باشد. رنگ های گل های قرمز از قرمز روشن، قرمز مایل به سیاه متغیر است و هر رنگ و طرح اهمیت خاصی برای خود دارد.

نحوه کاشت گل رز باغچه

گل های رز در این گروه بخاطر رشد گسترده ی نامنظم و پراکنهه شان به راحتی قابل تشخیص هستن. رز های بوته ای به دلیل مقاومت در برابر سرما و تولید خوشه های فراوان قابل توجه هستن. چندین زیر مجموعه در این گروه وجود داره ؛ یکی از مهم ترین انها ، گل انگلیسی دیوید آستین ه که شامل گونه هایی شبیه گل های رز قدیمی باغ با رایحه ای شاداب و دلنشین به همراه شکوفایی مکرر هستن. تنوع آفات و بیماری گل رز میزان سلامت این درختچه‌ها را به‌طورجدی تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

http://agriculture-na.ir

از شرایط کاشت مهم باکارای مشکی محیطی با نور کامل خورشید می باشد. با اینکه رز رونده Eden در سال 1997 پیوند زده شده است و رزی قدیمی به شمار نمی‌آید، اما این گل فرانسوی زیبا به‌لطف داشتن گل‌های دوتایی و فنجان مانندش بسیار یادآور رزهای عتیقه و آنتیک است. نکته مثبت دیگر درخصوص Eden مجله خبری کتاب گل این است که همواره به تولید شکوفه‌های جدید مشغول است و توقف‌پذیر نیست! رزهای رامبلینگ یا بالارونده به سادگی انواعی هستند که توانایی رشد زیاد را دارند. به همین ترتیب، رزهای پوششی زمینی در حال پخش شدن و گونه های کم رشد هستند که به جای درختچه، به عنوان پوشش زمین عمل می کنند.

  • گل رز یکی از محبوب ترین گل هاست که بوی بسیار خوشایندی دارد.
  • با سلام و خسته نباشید یکی از بهترین آفریده های خداوند گل است که امروزه در تمامی گل فروشی ها می توان انواع از گل ها را خریداری کرد.
  • اما گال طوقه و رزت رز را می‌توان ترسناک‌ترین بیماری گل رز نامید.
  • هر آنچه که باید در مورد گل رز هلندی بدانیدنشانه رسیدن میوه گل سرخ موقعی است که میوه ها رنگ انداخته و نارنجی رنگ می شوند.
  • این گونه رز ها نوعی از فلوریبوندا هستند که در مقیاس کوچک تری پرورش می یابند.
  • خاک را در بهار و تابستان نسبتاً مرطوب نگه دارید، اما در پاییز و به خصوص زمستان که گیاه خواب است، آبیاری را کاهش دهید.

از رز سفید در مراسم عروسی استفاده های بسیار زیادی میشود زیرا نشانه ی تقوا و عشق پاک است. رز سفید را می توان در روز اول ازدواجتان به همسرتان هدیه دهید زیرا نشانه ی وحدت و عشق پاک است. با وارد شدن رز جاودان به بازار بسیاری از مردم برای خرید یک کادو متفاوت و همچنین ماندگار سراغ رز جاودان رفتند. رز جاودان نیز رنگ و شکل های متنوعی دارد که می‌توانید مطابق با سلیقه خود آن را تهیه کنید.

در مناسبت های مهم سال مانند روز های ولادت ائمه، روز پدر و مادر، مناسبت های ملی و… به دلیل مازاد تقاضا، قیمت گل افزایش می یابد. چاقوی تیز یا قیچی های مخصوص هرس گیاهان بهترین ابزار برای برش ساقه گل رز است. استفاده از قیچی معمولی، ساقه ها را فشرده می کند ، که باعث جلوگیری از ورود آب کافی به گل می شود و باعث مرگ سریع تر آن می شود.

توسط گلستان

گلستان عبدی