گل لاله چیست؟ روش‌های نگهداری و تکثیر گل لاله علی ولی | flowerbook

دقت کنید مرطوب بودن بیش از اندازه خاک و باتلاقی شدن خاک باعث پوسیدگی ریشه و پیاز گیاه می‌شود. بین دو آبیاری اجازه دهید حدود دو سانتی‌متر از سطح خاک خشک شود سپس آبیاری را انجام دهید. این گونه بومی ازبکستان بوده و گل‌های لاله امپراطور اغلبسفید، نارنجی و قرمز رنگ است. بدلیل tulipalin موجود در گل لاله می‌تواند موجب مشکلات گوارشی و حساسیت در حیوانات شود. گل لاله در خیلی از کشورها به عنوان گل ملی به شمار می آید، کشورهایی مانند ایران، ترکیه، هلند، بلژیک و افغانستان.

پروندلبو، لاله‌ها و زنبق‌های ایران و گونه‌های مجاور، ۳۸. این کار نه تنها دمای مناسب برای جوانه زدن گیاه را فراهم می کند، بلکه نوک جوانه ها را نیز از نور خورشید می پوشاند. پیازها را تا آمدن ماه آبان یا آذر در یک جعبه چوبی و در فضای تاریک، خنک و خشک نگه می داریم. با سرد شدن هوا می توانید روی خاک گلدان را به ارتفاع 10 سانتی متر از شن بپوشانید. با توجه به مشکلات موجود در بستر اینترنت کشور، شما می توانید با اضافه کردن نشانگر نازبو روی صفحه اصلی خود بدون مشکل به نازبو دسترسی داشته باشید.

خصوصیات – معرفی

این روزها دغدغه های فکری و مشغله های فراوان اجازه رسیدن به علایق شخصی را نمی دهد. اما اگر ساده ترین راه را برای اولین قدم خود انتخاب کنید، حتما موفق خواهید شد. کاشت گیاهان زیبا نیز از علایق بسیاری از افراد است که به دلیل مشغله های فراوان همیشه به تعویق می افتد. اما خرید اینترنتی و آسان بهترین راهکار برای این افراد به حساب می آید که قدمی در مسیر آرزوهای خود بردارند. امروز ، جشنواره های متعدد لاله در سراسر جهان برگزار میشود و توریست های فراوانی را به خود جذب مینمایند.

http://agriculture-na.irطبق نظر باغبانی گیاه یکساله است و البته پیاز جدید هر سال جایگزین می شود. گل لاله در مناطق سردسیر به صورت دائمی قابل پرورش‌ است ولی در مناطق گرم قبل از اینکه گیاه را بکارید باید سوخ (پیازها) با سرما پرستاری شود. یکی از انواع لاله که در ايران معروف و مشهور است لاله واژگون با زیبایی چشم نواز می باشد. آیا می دانید که کیفیت پیازها در کاشت گیاهان شما به چه میزان تاثیر دارند؟ پیازهای مرغوب رویش گیاهانی سالم و شاداب را تضمین می کنند.

با کاشت پیاز گل لاله قرمز رقم Red Impression تا حدود 5 سال شاهد رشد، نمو و گلدهی این گیاه خواهید بود. برای کاشت لاله در فضای باز بهترین زمان، فصل پاییز است. قبل از کاشت باید شرایط محیطی را بررسی کنید و از کیفیت پیاز گل مطمئن شوید. قبل از کاشتن گل‌ها مقداری کود حیوانی و ماسه به خاک باغچه اضافه کنید.

دانستنی‌های گل لاله(tulips) و روش نگهداری آن

برگ های این گل بسیار زیبا از یک پوشش مومی شکل تشکیل یافته است که به صورت مارپیچی بر روی ساقه ها قرار گرفته اند. گل لاله با این که دارای قسمت های سمی می باشد ولی در طول جنگ جهانی دوم از آن به عنوان غذا استفاده می کردند. اما گل لاله با گل شقایق تفاوت های بسیاری دارد و نباید این دو گل را با هم اشتباه گرفت. گل زینتی لاله همانند هر گیاه زنده‌ای از پیاز، ساقه، پرچم، تخمدان و گلبوش تشکیل یافته است. گل‌های لاله تنوع بسیاری در رنگ دارند و تقریبا در همه رنگ‌ها می توان گل لاله را یافت. اکثرا گل‌های لاله را می توان بر اساس تنوع رنگ بسیار آنها به دسته‌ های متنوعی تقسیم کرد.

برگ‌های آن دارای بریدگی عمیق و اغلب سه قسمتی یا سه برگچه‌ای‌است. در گام آخر باید روی گلدان با کاه و کلش یا ماسه پوشیده شود. در اولین قدم برای کاشت این گل باید پیاز آن را ضدعفونی مجله خبری کتاب گل کنید. بهترین زمان کاشت برای این گیاه اواسط آذر ماه تا اوایل بهمن ماه می باشد. آنها اغلب دارای یک لکه رنگی متفاوت در قاعده ساق پا ها (گلبرگ ها و کاسبرگ ها) در داخل هستند.

  • این نوع از گل لاله برعکس نوع زودرس تک پر، طول آن بلند و به ارتفاع 45 تا 75 سانتی متر هم می رسد.
  • اما این را نیز در نظر بگیرید که گاهی به دلایل مختلف نمی توانید مشکلات مختلف آن را حل کنید یا از پیاز آن مراقبت و نگهداری کنید.
  • توان گیاهان جوان را در طی فصل رشد هر دو یا سه هفته یک مرتبه با کودهای مایع البته با نصف غلظت کوددهی کرد.
  • زمانی که می خواهید گیاه شما گل دهی داشته باشد ماسه ها را از روی آن برداشته و به مکان گرم تری انتقال دهید.
  • هنگام کاشت حفره‌هایی در خاک باغچه ایجاد کنید و پیازهای گل را در عمق 10 سانتی‌متری خاک قرار دهید.

بسته به گونه گیاه، گل لاله می تواند از 4 اینچ (10 سانتیمتر) و تا ارتفاع 28 اینچ (71 سانتیمتر) رشد کند و بلند شود. اگر پیاز‌ها را برای سال آینده دوباره استفاده شود لازم است در زمان رویش در بهار با استفاده از کود عمومی تغذیه صورت گیرد. قطعات گل به صورت یک در میان شامل دو ردیف قطعات گلپوش، دو ردیف پرچم و یک ردیف برچه قرار دارند. گل غالباً بزرگ، منفرد و بر روی دمگل صافی قرار گرفته (گونه هایی نیز با دو یا چند گل بر روی دمگل های ظریف و نازک مشاهده می شود. ). در سطح پشتی قطعات داخلی گل پوش رگه میانی با یک یا سه خط موازی مشخص می گردد و رنگ این قطعات نیز در سطح پشتی درخشان تر و شفاف تر از سطح درونی است. اشکال لکه قاعده قطعات گلپوش نیز در گونه ها بسیار متغیر است.

غذای کامل گیاه بایوگیاه

توسط گلستان

گلستان عبدی