معنای پشت هر رنگ لاله + نحوه نگهداری و کاشت | flowerbook

فروشگاه ما یکی از بهترین مجموعه های لاله های زرد را دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. گل لاله در اصل ریشه در منطقه ی کشور ایران و ترکیه دارد که در قرن ۱۶ میلادی به اروپا برده شد. در قرن ۱۷ میلادی محبوبیت این گل در اروپا به ویژه هلند به قدری افزایش یافت که قیمت آن به صورت نجومی افزایش یافت و دیگر هر کسی توانایی خرید گل لاله را نداشت. داستان شیرین و فرهاد را همه شنیده اند٬ زمانی که خبر دروغین مرگ شیرین به فرهاد داده شد٬ او از شدت ناراحتی با تیشه بر فرق سر خود کوبید و جان سپرد. در قصه های کهن فارسی گفته می شود که از هر قطره ی خون فرهاد یک لاله ی سرخ روییده که نماد عشق بی پایان و بسیار عمیق است. لاله‌ها معمولاً در اواخر زمستان یا اوایل بهار از زمین بیرون می‌آیند.

برای نگهداری و تکثیر باید این موارد را در نظر داشت

گل شاه پسند یک گیاه گلدار بسیار متنوع است که در سبدهای آویزان بسترها، باغ های صخره ای و قاب پنجره رشد می کند. این گیاه در آب و هوای موسمی یک ساله و در مناطق گرمتر دائمی است ،… لاله ها بسته به نوع می توانند از یک تا ده سال زندگی کنند. هرچه لاله ها به گونه های وحشی ترکیه، جایی که گیاه از آنجا ریشه گرفته است، نزدیکتر هستند، عمر آنها بیشتر است. ایران یکی از کشورهایی است که 19 نوع از این گل زیبا در آن کشت می گردد.

تعدادی از گونه ها و بسیاری از ارقام هیبرید جدید به طور مصنوعی و در در باغهای گیاهان رشد کرده‌اند، از لاله به عنوان گیاهان گلدانی و یا به عنوان گل بریده تازه استفاده میشود. گل لاله، جز ۱۰ گل برتر در دنیا است، این گیاه توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. از زمان های قدیم رنگ زرد به عنوان رنگ حسادت دیده می شد. رنگ زرد روشن لاله ها از نظر بصری بسیار دلپذیر به نظر می رسد.

کود مناسب

پس از آن پیاز را از خاک خارج می کنیم و پس از شستن می گذاریم در فضای باز خشک شوند. اگر نیاز به قرار دادن تصویر در نظر/پرسش خود هستید از این صفحه وارد شوید. تلفیقی از دانش بومی و تکنولوژی جهت رشد متعادل گیاه را با کود آوری تجربه کنید.

http://agriculture-na.ir

در استرالیا نیز چند جشنواره در ماه های سپتامبر و اکتبر برگزار می شود. پیاز هارا پس از گلدهی از خاک ذرآورده و سال بعد مجددا بکارید. لازم است که در فصل بهار و تابستان 9۰ گرم از کود آلی غنی شده کاملا طبیعی آوری را یک بار در ماه استفاده کنید. در زمان های اولیه، فقط در باغ ملکه الیزابت یافت می شد. فقط خانواده سلطنتی می توانستند از لاله های بنفش استفاده کنند. هیچ چیز مانند یک دسته گل بزرگ از لاله های صورتی زیبا ” تبریک ” نمی گوید .

برای تکثیر پیازهایی که سالم و مرغوب هستند را ضدعفونی و تمیز کنید. گل لاله از طریق بذر و سوخ قابل تکثیر و افزایش می باشد. 2 سال برای سوخ دادن بذر بعد از کاشت زمان نیاز است و 6 سال برای گل دهی سوخ ها طول می کشد. گل لاله از رشد جوانه هایی که در محور سوخک های اطراف سوخ تشکیل شده که در افزایش تجاری قابل استفاده است.

  • در هنگام اواسط پاییز می توان برای کاشت این گل اقدام کرد چرا که زمان بسیار مناسبی است.
  • در جنوب آمریکا (مناطق دمایی ۶ و ۷ مانند شمال جورجیا)، در ماههای اکتبر تا نوامبر باید کاشت انجام شود.
  • کشور ایران از جمله مناطقی است که مکان رویش انواع گل لاله به دلیل شرایط مساعد جغرافیایی خود می باشد.
  • اگر می‌خواهید پیاز لاله را سال بعد دوباره بکارید، باید هنگام رویش مجدد در بهار گیاه را با کودهای مخصوص تقویت کنید.

لاله ها به آب بسیار کمی نیاز دارند و اگر در آب ایستاده باقی بمانند می توانند به راحتی پوسیده یا جوانه قارچ بزنند. وقتی پیازهای خود را کاشتید، آنها را در خاکی کاملاً زهکشی شده ترجیحاً خشک یا ماسه ای قرار دهید. نیازهای آبیاری گل لاله اساساً فراتر از باران های گاه به گاه وجود ندارد.

از سال ۱۹۸۱ تقسیم‌بندی گل‌های لاله توسط انجمن سلطنتی پیاز لاله هلند آغاز شد. انواع مجله خبری کتاب گل بر اساس شکل گیاه و شکل و زمان باز شدن گل به ۱۵ گروه تقسیم شدند. در این مقاله از کلینیک گل و گیاه جوانه بانقصد داریم علاوه بر آشنا کردن شما به طرز نگهداری از گل لاله عباسی، در رابطه با شرایط و شیوه نگهداری پیاز لاله در خانه نیز صحبت کنیم. ارقام پرپر به علت زیبایی گل و طولانی بودن دوران گل دهی برای آپارتمان بیشتر مورد توجه می باشند. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دانلود آهنگ شاد

توسط گلستان

گلستان عبدی