نکته‌های طلایی نگهداری از گل لاله آموزش تصویری وبلاگ گُل‌سِتان | flowerbook

گیاه به آفتاب و نور مستقیم روزانه حداقل 6-4 ساعت نیاز دارد. هر گونه لکه و یا رنگی غیر طبیعی مانند رنگ های سفید صورتی و یا آبی در روی سط بیرونی پیاز ها نشان از نا مناسب بودن پیاز این گل است. در نزدیکی فصل های زیبای سال یعنی پاییز رنگارنگ و زمستان سپید هستیم.

لاله های زرد

اگر بخواهیم از لحاظ ارتفاع این گل های زینتی را تقسیم کنیم در سه گروه بلند، متوسط و کوتاه تقسیم می گردند. جالب است بدانید گل لاله دارای انواع مختلفی است که برخی از آنها به صورت ترکیبی از چند رنگ متنوع وجود دارند. این گل زینتی و زیبا دارای 3 گلبرگ و 3 کاسبرگ می باشد. به عنوان مثال برای گلدانی که 30 سانتیمتر ارتفاع دارد گیاهی انتخاب کنید که طول ساقه آن سانتیمتر باشد. همچنین در گلدان های کوچکتر طول ساقه در حدود 25 سانتیمتر مناسب است. پیاز لاله نیاز به محیط مرطوب دارد به همین دلیل برای خروج آب اضافی در انتهای گلدان حتما منافذی باید وجود داشته باشد که احتمال پوسیدن پیاز در آن بسیار کم باشد.

http://agriculture-na.ir

و در بلند مدت این بازی یک بازنده بیشتر ندارد که همان دلالان سودجو می‌باشند. این گل زیبا و درخشان، در نخستین روزهای بهار ظاهر می‌شود و مانند سنبل و سایر گلهای بهاری این فصل را باطراوت و سبز می‌کند. البته ممکن است زمان رشد و شکوفه دادن این گیاه کمی فرق کند.

علاوه بر کاربرد در گل آرایی، لاله کاربرد پزشکی هم دارد. از آن در داروهای درمان سرماخوردگی، سرفه، سردردهای سینوسی و درمان تب یونجه استفاده می‌شود. این نام برگرفته از کلمه Turban به معنی دستار و یا سربند است.

خاک باید دارای زهکشی خوب، خنثی تا کمی اسیدی، حاصلخیز و خشک یا شنی باشد. همه لاله ها از مناطقی که رطوبت بیش از حد دارند بیزارند. کاشته نشده پیدا کردید، آنها را بکارید و از شانس خود استفاده کنید. گلهای عمودی ممکن است تک یا دوتایی باشند و شکل آنها از فنجان، کاسه و جام ساده تا اشکال پیچیده‌تر متفاوت است. خاک آن باید دارای مواد مغذی و از نظر اسیدی بودن خنثی باشد و رطوبت را به اندازه ی متوسط در خود نگه دارد. در هنگام خرید پیازها دقت کنید که ظاهرشان کاملا سالم و بدون لک باشند.

دما و رطوبت مورد نیاز گل لاله

اگر لاله در باغچه کاشته شده است و بارندگی نیز هر هفته یا یک هفته در میان صورت می‌گیرد، دیگر نیازی نیست شما هم لاله را آبیاری کنید. گل لاله می‌تواند تکی، دوتایی، پیچ خورده، صاف و یا ترومپتی شکل روی ساقه قرار گرفته باشد. لاله وحشی معمولا از سایر انواع لاله کوتاه‌تر است؛ اما مقاومت بیشتری نسبت به لاله‌های پیوندی دارد. به دلیل قد کوتاه‌تر، این نوع لاله برای سنگفرش کردن باغچه مناسب‌تر است. گل لاله از خانواده ی سوسن‌ها است و با تنوعی رنگی زیاد وجود دارد طوری که می‌توانید باغچه تان را با رنگ‌های مختلف آن طراحی و نقاشی کنید.

چای از قدیم تا به امروز طعم و مزه دل پذیری داشته و روزانه جزء یکی از نوشیدنی های مورد استفاده هر خانه ای است که حس خوشایندی را به افراد منتقل می کند. در تهیه داروهای خواب‌ آور از این گیاه استفاده می‌کنند. برخی از افراد امکان دارد نسبت به این گل حساسیت نشان دهند چرا که به دلیل داشتن tuliposides و tulipalins باعث میشوند تا افراد دچار حساسیت گردند.

پیاز دار و با نام علمی Tulipa، متشکل از حدود ۱۵۰ گونه پیاز دار با گل های زرق و برق دار، متعلق به خانواده سوسنیان. انواع گونه‌های لاله در جنوب اروپا ، شمال آفریقا و غرب آسیا (آناتولی و ایران) و شرق آسیا در چین بومی هستند. مرکز و نژاد اصلی تنوع وراثتی امروزه گونه‌های مختلف لاله به آسیای مرکزی برمیگردد (کوهای هندوکش و استپ‌های قزاقستان). با کاشت انواع با زمان های مختلف شکوفه، می توانید گل های لاله را از اوایل تا اواخر بهار شکوفا کنید.

نگهداری از گیاهان و گلها در خانه به شما این امکان را می دهد که در مقیاس بسیار کوچکتر و به روش بسیار آسان باغبانی کنید و به خصوص برای ساکنان آپارتمان بسیار مفید است. گیاهان یشم (Crassula Argentea syn. Crassula ovata) گیاهانی ساقه دار چوبی با برگ های سبز بیضی، آبدار و سبز یشمی هستند. گیاهان یشم وقتی در فضای باز در نواحی 9 تا 11 وزارت کشاورزی ایالات متحده جایی که در زمستان… در زمان سلجوقیان به کشور ترکیه آورده شده و در قرن 16 به اروپا رفته است. امروزه به دلیل طرفداران زیادی که این گل در جهان پیدا کرده است در اکثر نقاط جهان می توان این گل را دید. این گل زیبا از جمله گل هایی است که دارای پیشینه بسیار قوی و طولانی می باشد.

به عنوان گل های بهاری ، آنها همچنین با تولد دوباره و شروع های جدید مرتبط هستند. یک قانون خوب این است که پیازها را زمانی بکارید که میانگین دمای شبانه در منطقه شما بین 40 تا 50 درجه باشد. هر هفته آب گلدان را عوض کنید و منتظر نشانه‌های جوانه زدن باشید. مجله خبری کتاب گل اکنون در گلدان آب بریزید، تا جایی که فقط 3 سانتی متر از پایین پیاز را بپوشاند. لاله بومی مناطق خشک اروپای مرکزی و بخش شرقی آسیاست، بنابراین هرچه بتوانید شرایط محیطی را برای آن شبیه تر به این مکان‌ها فراهم کنید، لاله عمر بیشتری خواهد داشت.

  • کنه تار عنکبوتی موجب زدی برگسار و ضعیف شدن گیاه و عدم رشدمی شود.
  • این هیبریدها با هدف ایجاد ساقه گل بلند، عطر خوب و محکمی ساقه ها برای مقاومت در برابر باد و باران ساخته میشوند.
  • این روزها دغدغه های فکری و مشغله های فراوان اجازه رسیدن به علایق شخصی را نمی دهد.
  • البته کاشت بذر روش زمان بری است و برای کشت گیاه در فضای داخل منزل پیشنهاد نمی شود.
  • بستر باغ را با استفاده از چنگال یا پنجه باغ آماده کنید تا خاک را به عمق30 تا 38 سانتیمتر شل کنید، سپس در یک لایه 5 تا 10 سانتیمتر کمپوست مخلوط کنید.

توسط گلستان

گلستان عبدی