گل لاله بانی گل هم نشین گل های من | flowerbook

در زمستان های سرد جهت جلوگیری از پوسیدگی و یخ زدگی پیازها، آن را از خاک درآورد و در انبار نگه دارید. زمانی که پیازها را از خاک در آوردی اطراف آنها را تمیز کنید. توجه کنید که پیازها را با آب شستشو ندهید زیرا موجب پوسیدگی می شود. جهت انبار کردن از گلدان ها و یا ظرفهای پلاستیکی استفاده نکنید.

اگر لاله های شما شروع به رشد بیشتر از ساقه های دیگر در دسته گل خود کردند، نگران نباشید – می توانید دوباره آنها را کوتاه کنید تا با بقیه ساقه ها مطابقت داشته باشند. همانطور که رشد می کنند، می توانند کمی خم شوند و آویزان شوند. توصیه می کنیم از گلدان باریک تری استفاده کنید تا آنها را محکم و راست نگه دارید. همچنین چرخاندن گلدان می تواند مفید باشد تا گل ها در یک جهت خم نشوند. برای طولانی‌ترین عمر گلدان، ساقه‌های مجله خبری کتاب گل را به صورت مورب برش دهید، سپس دو سوم بالای گل‌ها را در قیف روزنامه بپیچید و به مدت یک یا دو ساعت در آب خنک قرار دهید. سپس ساقه ها را مجددا برش دهید و لاله ها حداقل یک هفته ماندگاری دارند.

  • این تاک بیشتر در جنوب رشد می کند اما در سایر مناطق کشور نیز گسترش یافته است.
  • گونه هایی که سوخ های آن کوچکتر است برای باغ مناسب ترند.
  • گروه ۸ ویریدی‌فلورا، وجود رگه‌ای از رنگ سبز در قسمت میانی گلبرگ‌های رنگی ویژگی این گروه است.

یکی از انواع مختلف گل لاله، لاله واژگون می باشد که در اطراف دامنه‌های سر سبز کشور عزیزمان ایران رشد می کند. در مناطقی از ایران این گل را به نام اشک سیاوش می شناسند. در شمال غرب ایران در قسمت آذربایجان غربی به طور فروانی می توان این گل را مشاهده کرد.

لاله نیلوفر آبی با نام علمی Tulipa kaufmanniana و نام انگلیسی Water-lily tulip است. لاله شنل قرمزی با نام علمی Tulipa greigii و نام انگلیسی Red Riding Hood است. در ادب فارسی لاله در اغلب موارد مظهر رنج و گداز عشق است. گاه به خاطر سیاهی مدوری که چون داغی در وسط جام آن است به دل سوختهٔ عاشق تعبیر شده‌است.

افوربیا انوپلا: نکات نگهداری و کوددهی

لاله‌ ها قبل از این که به شکل یک گل زیبا در بیایند از پیاز تشکیل یافته اند. اگر بخواهیم گل لاله را از لحاظ ظاهری بررسی کنیم باید بگوییم که این گل از برگ های نواری شکل تشکیل شده است و به صورت پهن می باشد. اوتاکنون در صدها ساعت کارگاه و سمینار آموزشی ،به بیش از هزاران نفر آموخته است که چگونه گل آرایی کنند و چطور از این راه تولید ثروت کنند. ما در تیم تولید محتوای سایت آکادمی علی ولی در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه گل آرایی و راه‌های کسب درآمد از آن را برای شما فراهم کنیم. گل دهی در شرایط عادی در فصل بهار می باشد اما با پیش رس کردن گیاه می توان گل دهی را به اواسط دی تا فروردین آورد. برای رفع این مشکل گیاه را در محل پر نورتر قرار بدید و در فصل رشد از کودهای پتاسیم بالا و فسفر بالا استفاده کنید.

http://agriculture-na.ir

گلدان با سایز 12 برای کاشت این گیاه انتخاب کنید؛ زیرا تا زمان گلدهی حجم ریشه گیاه به خوبی گلدان را پر خواهد کرد. در قدم بعدی باید کف گلدان را با پوکه، سفال یا سنگریزه بپوشانید و روی آن خاک بریزید. در نهایت پیازها را به گونه ای که شکم پیاز کمی رو به بالا باشد، در خاک بکارید. در واقع پیازها باید به صورت اریب در خاک قرار گیرند نه کاملا صاف و ایستاده. در آخر روی پیازها خاک ریخته و گلدان را با کاه و کلش بپوشانید. پس از جوانه زدن گیاه کاه و کلش را کنار زده و گلدان ها را به گلخانه یا داخل منزل انتقال دهید.

شرایط نگهداری گل لاله و پیاز لاله در خانه

ترکیب کردن کمپوست با خاک، علاوه بر افزایش تخلخل نیاز پیاز لاله به عناصر ضروری را هم تامین می‌کند. نکته‌ای که باید در مورد پژمرده شدن گل لاله بدانید، چگونگی چرخه زندگی اوست. لاله در بهار شکوفه می‌دهد و کمی بعد از آن نیز این شکوفه‌ها از بین می‌روند.

توسط گلستان

گلستان عبدی