انواع ولو صنعتی آموزش ویدیویی 5 دسته اصلی شامل 21 نوع پرکاربرد | kasrasaran

به مجموعه قطعات داخلی شیر که وظیفه آب بندی در شیر را بر عهده دارند، تریم گفته می شود. نشیمنگاه ها بسته به نوع شیر می توانند از جنس فلزی و یا غیر فلزی (مانند تِفلُن، لاستیک و غیره) باشند. شیر با جا به جا شدن مجرابند، از حالت باز به بسته و بالعکس تغییر وضعیت می دهد. انسان ها با الگوبرداری از شاخ و برگ های شکسته که به روی نهرها افتاده بودند و اجازه عبور آب را نمی دادند، اولین مجرابندهای مکانیکی را ساختند. محققان احتمال می دهند اولین ایده ساخت شیر زمانی در ذهن کشاورزان جرقه زد کهمشاهده کردند درختان شکسته و شاخ و برگ آنان در مسیر نهر ها و رودخانه ها افتاده اند و جلوی عبور آب را گرفته اند. توجه به نقشه ضروری است تا لوله کشی با نقشه انجام شود و انقباض و انبساط و لرزش لوله و پشتیبانی آن از محل اتصال لوله به شیر در نظر گرفته شود.

  • در سال 1680 میلادی، دکتر پاپِن (عضو انجمن سلطنتی) از دربار انگلستان، برای اولین بار شیر اطمینان اهرمی شکلی برای زودپز ساخت.
  • همچنین میتوانید بدون هیچگونه دغدغه ای، ابعاد و نیازهای پروژه‌هایتان را تشریح نموده و از مهندسین خبره شرکت معتبر ناب زیست مشاوره رایگان دریافت نمایید.
  • در واقع این شیر هر موقع فشار داخل زودپز بیش از حد بشود، با انتقال فشار به بیرون، مانع از ترکیدن زود پز می شود.
  • برای شناخت کامل شیرآلات صنعتی باید اجزای سازنده آنها را بشناسیم که در ادامه آنها را نام خواهیم برد.

با این تفاوت که در این نوع ولو به جای دیسک کروی، از پیستون استفاده می‌شود. این شیر به دلیل استفاده از فشار باد از دیگر شیرهای اتوماتیک با سرعت بیشتری باز و بست را انجام می دهد. از مدل شیرهای پنوماتیک می توان به شیر توپی پنوماتیک، شیر پروانه ای پنوماتیک و گلوب ولو پنوماتیک اشاره کرد. در بعضی از شیرهای پنوماتیک می توان از یک پوزیشنر با عملگر پنوماتیک استفاده کرد و با 4 تا 20 میلی آمپر، عبور سیال را کنترل کرده و شیر به تدریج قطع و وصل شود. اینگونه شیرآلات صنعتی، یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین مدلهای تجهیزات کنترلی در صنایع بشمار میروند.

انواع ولو صنعتی آموزش ویدیویی 5 دسته اصلی شامل 21 نوع پرکاربرد | kasrasaran

شیر پیستونی یا «پیستون ولو» (Piston Valve)، یکی از انواع ولو خطی است که به منظور کنترل جریان سیال مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته شیرهای پیستونی در سیستم‌های پایپینگ گاز و سیالات شیمیایی نیز به کار گرفته می‌شوند. این شیرها امکان توقف و راه‌اندازی جریان سیال را با توجه به وضعیت سیستم فراهم می‌کنند.

نکته دیگری که در رابطه با شیرهای سوپاپی بایستی توجه داشت، این است که میزان افت جریان در این نوع ولوها بیشتر از سایر ولوها می باشد؛ چرا که مجرای عبور این ولوها به صورت S شکل می باشد. همچنین زمان عملکرد این مسیرها بسیار بیشتر است؛ به این دلیل که میله ولو بایستی تعداد دفعات زیادی چرخانده شده تا باز و یا بسته شود. همچنین باید توجه داشت که میله کنترل ولو نبایستی بیش از حد چرخانده شود، زیرا ممکن است باعث آسیب رساندن به قسمت نشیمن گاه ولو شود. شیر سماوری یا «پلاگ ولو» (Plug Valve)، یکی از انواع valve با سیستم حرکت دورانی است که معمولا به منظور کنترل جریان سیالات گازی و مایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی لودسل و انواع مختلف آن

شیر کروی در صنعت با نامهای گلوب ولو، شیر سوزنی و شیر بشقابی نیز نامیده می شود. شکل مجرابند این شیر به صورت یک دیسک مخروط ناقص یا نیم کره طراحی شده است و وظیفه کنترل و باز و بسته کردن جریان سیال را به عهده دارد. این شیر عمدتا در خطوطی نصب می شود که کنترل دبی جریان در آنها ضرورت دارد. شیر سوزنی در دو مدل شیر سوزنی 90 و شیر سوزنی 180 درجه تولید می دریافت اطلاعات بیشتر شود.

بر اساس پورت ولو :

توسط گلستان

گلستان عبدی