همه چیز درباره گل لاله ایران درخت | flowerbook

لامپ ها سیستم ذخیره‌سازی کامل خودشان هستند و حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز برای یک سال هستند. از مواد ارگانیک، کمپوست یا یک غذای لامپ با زمان آزادسازی متعادل استفاده کنید. بنابراین، بسیاری از باغبانان آنها را به عنوان یک ساله رفتار می کنند و هر پاییز پیازهای جدیدی می کارند. آب و هوا و خاک آمریکای شمالی نمی تواند شرایط باستانی آناتولی و جنوب روسیه را در زمان تولد آنها تکرار کند. باغبانان در مناطق کوهستانی غربی ایالات متحده به این آب و هوا نزدیک تر می شوند و ممکن است موفقیت بیشتری در ماندگاری لاله های خود داشته باشند. بعد از چند ماه، می‌توانید پیاز جوانه زده را به مکانی روشن ببرید و آن را پرورش دهید.

از پیازهایی که به هنگام کاشت گل هلندی استفاده می کنند به مدت دو سال فقط کاربرد دارند. اگر به دنبال پیازی هستید که هر سال بتوانید از آن استفاده کنید از پیاز لاله ایرانی استفاده نمایید. گیاهی برای پروش دادن در گلدان مجله خبری کتاب گل مناسب است که پیاز درشت و ساقه های گل کوتاهی داشته باشند محیط مناسب برای پیازای گیاه در حدود سانتیمتر است. توجه کنید گونه هایی که ساقه های بلند و پیازهایی کوچکی دارند بیشتر برای کاشت در باغ و باغچه مناسب هستند.

گل لاله از خانواده سوسنی‌ها و گیاهی پیازدار است که از تنوع بالایی در رنگ و شکل برخوردار است. این گل بیش از 160 گونه دارد که در سراسر جهان یافت شده‌اند. در مناطق سردسیری می‌توان لاله را به صورت دائمی پرورش داد. اما در مناطق گرمسیری قبل از کاشت ابتدا باید سوخ ها(پیازها) با سرما تیمار شوند.یکی از انواع لاله های مشهور ایران، گل لاله واژگون است که زیبایی فوق العاده ای دارد.

  • گل لاله از رشد جوانه هایی که در محور سوخک های اطراف سوخ تشکیل شده که در افزایش تجاری قابل استفاده است.
  • نشانه ی سوخ ها سالم‌ شکل و سایز استاندارد، سالم بودن پوست قسمت خارجی آن و به طور چسبیده به سوخ می باشد.
  • بعد از جوانه زدن بهتر است گیاه به مکان گرم‌تری برده شود تا به گلدهی برسد.
  • این گل در مقابل سرما می تواند از خود استحکام بسیار بالایی نشان دهد.
  • گل لاله آب زیادی را در ساقه های خود می کشد و به آب زیادی نیاز دارد به محض کم شدن آب گلدان به آن آب اضافه کنید تا گل شما پژمرده نشود.

پس از زرد شدن شاخ و برگ و از بین رفتن آن، می توان آن را هرس کرد. پیازهای گل لاله را در پاییز بکارید ، 6 تا 8 هفته قبل از اینکه یخبندان سخت و یخبندان زمین پیش بینی شود. اگرچه لاله از طریق کاشت دانه نیز تکثیر می‌شود، اما رایج‌ترین و بهینه‌ترین راه برای تکثیر لاله تقسیم کردن پیاز اصلی است. برای این کار باید پیاز لاله را بلند کنید و پیازچه‌های کوچکی را که به پیاز مادر متصل هستند، از آن جدا کنید.

خاک مناسب برای گل لاله

اگر می‎‌خواهید چند پیاز را در یک گلدان گلدان بکارید باید از گلدان بزرگتر استفاده کنید. قبل از کاشت باید یک سوم گلدان‌ها با خاک مناسب پر شود. بعد از کاشت آبیاری کنید و گلدان را در مکانی خنک قرار دهید. بعد از جوانه زدن بهتر است گیاه به مکان گرم‌تری برده شود تا به گلدهی برسد. اگر دمایی که برای نگه داری ریشه پیازهای گل لاله در نظر دارید بیشتر باشد ممکن است باعث شروع شدن انواع بیماری‌های قارچی شود.

همه چیز درباره گیاه گلرنگ : از معرفی گیاه تا شرایط نگهداری

تا جایی که در نقاشی‌های آن دوره بارها تصویر لاله را شاهد هستیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به رام گل می باشد و هرگونه کپی پیگرد قانونی دارد. موز از میوه های محبوب، پر طرفدار و لاکچری به شمار می رود که طعم دلچسب و خوشمزه ای دارد که بسیار گوشتی است و خواص بسیاری برای سلامتی دارد.

در آب و هوای گرم، گل ها در صورت محافظت در برابر آفتاب گرم بعد از ظهر، ماندگاری بیشتری خواهند داشت. این بدان معناست که باید انتظار داشت لاله سال به سال برگردد و شکوفا شود. بیشتر دوستداران گل لاله، خود را راضی می دانند که آن را به صورت سالانه در نظر بگیرند و هر پاییز دوباره کاشت کنند. در اطراف دامنه کوه‌ها در کشور عزیزمان ایران گل‌های لاله با زیبایی پر شکوهی منطقه را عطرآگین کرده‌اند.

http://agriculture-na.ir

توسط گلستان

گلستان عبدی