گل لاله به انگلیسی معنی در دیکشنری آبادیس | flowerbook

همچنین در مُهری استوانه‌ای شکل مربوط به ۲۰–۱۹ سده پیش از میلاد، که از تمدن عیلام در ایران به دست آمده‌است، نقش گل لاله وجود دارد. یکی از آثار تاریخی مهم بجای مانده از سدهٔ ۷ میلادی تاق بستان است. در بالای تاق بزرگ این اثر باستانی، گل لاله با ۵ گلبرگ کنده‌کاری شده‌است. لاله‌ ها سرده‌ ای از ژئوفیت‌ های پیازدار علفی چند ساله (دارای پیاز به عنوان اندام‌ های ذخیره‌ سازی) هستند که بهار شکوفا می‌شوند. گل‌ها معمولاً بزرگ، زیبا و رنگ‌های روشن، معمولاً به رنگ های قرمز، صورتی، زرد یا سفید (معمولاً در رنگ‌های گرم) هستند. پیاز این گیاه قطری به اندازه 12 سانتی متر دارد و از تولیدات کشور هلند در سال ۲۰۲۲ به شمار می آید.

گل لاله سیاه

آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد. دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است. آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید. گل این گیاه دارای گل پوش رنگینی است که اندامهای نر و ماده گل را احاطه نموده و از شش قطعه آزاد کامل شامل سه قطعه خارجی و سه قطعه داخلی کم و بیش شبیه به هم تشکیل یافته‌است. در در داخل گل پوش شش پرچم را مشاهده میکنیم که هر کدام دارای یک میله بلند و نازک منتهی به یک بساک بوده و بساک تولید کننده دانه‌های گرده به صورت پودر میباشد. این گیاه را در محیط و شرایط جوی خنک نگهداری کنید، تا رشد خوبی نصیب گل شما شود.

گل لاله صورتی نماد:

مجله خبری کتاب گل را در محلی بکارید که نور کافی دریافت کند و از نور مستقیم آسیب نبیند. هنگام کاشت حفره‌هایی در خاک باغچه ایجاد کنید و پیازهای گل را در عمق 10 سانتی‌متری خاک قرار دهید. پس نگران سرمازدگی گیاه در زمستان نباشید چرا که دمای پایین برای جوانه زدن ضروری هم هست. همچنین در صورتی که لایه کاغذ مانند روی پیاز وجود ندارد آنرا نخرید. ممکن است در هر زمان از سال بتوانید پیاز لاله را تهیه کنید اما تا پاییز برای کاشت آنها صبر کنید.

http://agriculture-na.ir

تخمدان سه خانه ای در درون گل قرار گرفته که به کلاله ای سه شاخه به رنگهای گوناگون ختم می شود پیرامون مادگی را نیز شش پرچم دارای رنگهای متنوع فرا گرفته است. برگهای گیاه معمولاً تا حدودی دراز است و بر سطح خاک گسترده می شود و نوعی روزت، بوجود می آورد و این قسمت در بسیاری از گونه های وحشی پایه گیاه را حفاظت می نماید. پاره ای از آنها دارای حواشی سرخ فام هستند یا رگه هایی به رنگ قهوه ای مایل به سرخ روی آنها مشاهده می شود.

  • در هنگام خرید پیازها دقت کنید که ظاهرشان کاملا سالم و بدون لک باشند.
  • در کاشت پیاز گل لاله موارد زیر را رعایت کنید تا گل هایی سالم پرورش دهید.
  • تا جایی که در نقاشی‌های آن دوره بارها تصویر لاله را شاهد هستیم.
  • آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید.

به جهت سرخی و لطافت، گاهی صورت معشوق به آن تشبیه شده‌است. در تعبیرات شاعرانه لاله از خون می‌دمد و طُرفه اینجاست که لاله بر گورها فراوان می‌روید،[۶۳] چنان‌که از خون فرهاد لاله دمید. توجه داشته باشید که میزان ماسه باید در این ترکیب غالب باشد. سپس ته گلدانی با سایز 12 را از سنگریزه یا پوکه بپوشانید. این گونه از لاله ها را از خانواده هیبریدهای Darwin شناخته میشوند.

این کار باید در فصل پاییز انجام شود، یعنی زمان معمول برای کاشت پیاز لاله. تکثیر گل لاله به دو روش کاشت بذر و تکثیر پیاز گل انجام می‌شود. اگر به دنبال یک کار زیبا و هنری در منزل هستید می توانید پرورش این گل های زینتی را انجام دهید. در هنگام اواسط پاییز می توان برای کاشت این گل اقدام کرد چرا که زمان بسیار مناسبی است.

نماد گل لاله سفید

توسط گلستان

گلستان عبدی