با نگهداری گل رز آشنا شوید ایران درخت | flowerbook

بهتر است هیچ‌گاه در عصر یا بعدازظهر آبیاری انجام ندهید، زیرا ممکن است باعث جذب شپشک آردی شود. همچنین آبیاری دیروقت نیز باعث می‌شود خاک دیرتر خشک شود و ریشه‌ها آسیب ببینند. جزء رز های هیبرید چای می باشند که دارای گل های رنگارنگ زرق و برق دار صورتی و زردآلو رنگ هستند. 15 سانتی متر طول دارند و بوی عرق رازیانه دارند. برگ های نیمه براق و سبز تیره ای دارند که از بهار تا پاییز به مرتب مکرر شکوفا میشوند.

http://agriculture-na.ir

کاروتنویید موجود در گل رز به بدن کمک می کند تا در برابر بیماری قلبی و عروقی مقاومت داشته باشد. هر درجه از رنگ قرمز، معنی خاصی را بیان می‌کند. که خوب دانستن تمامی معانی و شناخت تمام رنگ‌های مشتق شده از رنگ قرمز کار راحتی نیست. اما به طورکلی قرمز پررنگ، نمادی برای بیان عشق و علاقه شدید است و برای قدردانی بابت عمق رابطه استفاده می‌شود؛ در حالی که صورتی بیانگر عشقی تازه و رابطه ای نوپاست. صورتی خیلی کم رنگ، برای بیان احساس مادرانه ، و قرمز آتشین معمولا برای بیان درخواست ازدواج استفاده می‌شود.

نژاد گلهای رز :

رزهای باغچه قرمز تیره در کنار این گل های سیاه ظاهری مجلل خواهند داشت. عشق جوان، وفاداری ابدی و شروع های جدید نیز معمولاً به معنای گل رز سفید گره خورده است و آنها را به انتخابی محبوب برای مراسم عروسی و مناسبت های عاشقانه تبدیل می کند. پیوندهای آنها با عشق ابدی آنها را به یک هدیه گل شگفت انگیز برای همسر یا دیگران مهم تبدیل می کند.

سوالات پرتکرار شما درباره روش نگهداری گل رز

اگر می‌خواهید چند گیاه را بکارید باید بین آن‌ها فاصله مناسبی درنظر بگیرید تا باعث ضعیف شدن یکدیگر نشوند. به‌این‌منظور برای رز‌های زمینی 40 الی 50 سانتی‌متر، برای رز‌های بوته‌ای 100 الی 150 سانتی‌متر و برای رزهای بالارونده 60 سانتی‌متر فاصله درنظر بگیرید. رز به آب زیادی نیاز دارد، اما این که این زیاد بودن دقیقا چه‌قدر است بستگی به شرایط دارد. عموما بهتر است این گیاه را هفته‌ای دوبار و به‌صورت‌کامل آبیاری کنید و درنظر داشته باشید که آبیاری دو بار در هفته و عمیق بسیار بهتر از آبیاری سطحی و مداوم است.

  • این گل یکی از زیبا‌ترین، قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین گیاهان خانگی در تمام دنیا است، به‌طوری‌که قدیمی‌ترین فسیل گل رز مربوط به 35 الی 70 میلیون سال قبل است.
  • قیمت گل رز ایرانی بسیار بسیار کمتر از رزهلندی است.
  • اگر گیاه شما بیشتر از گلدان خود رشد کرده است حتما گلدان جدیدی با سوراخ های زهکشی خریداری کنید.
  • گل رز دوست دارد در محلی با نور کامل خورشید قرار بگیرد که حداقل 6 الی 8 ساعت نور در روز دریافت کند.
  • قیمت این گل در نیمه دوم سال همیشه گرانتر از نیمه اول سایت است چرا که در زمستان نگهداری گلخانه هزینه‌ی بیشتری برای باغداران خواهد داشت.
گل های رز بنفش اغلب با سلطنت و شکوهمندی همراه هستند. همچنین رز بنفش یکی از گل های مناسب برای انواع جشن ها و یا گل آرایی با تم سفید و بنفش می باشد. رز و انواع رنگ های از مهم ترین و محبوب ترین گل هایی است که در تمام مناسبت ها استفاده شده و در باغچه، گلدان و انواع فضای سبز هم کاشته می شود. آفات بسیاری از گیاهان قربانی یک حشره مشترک به نام شته می شوند شته ها حشرات ریزی هستند.

تعویض گلدان اگر نگران کاشت مجدد گل رز خود در یک گلدان جدید هستید. ناراحت نباشید بیشتر رزها فقط باید هر دو یا سه سال یکبار جابجا شوند. برخی علائم مبنی بر اینکه گیاه شما ممکن است به گلدان جدید نیاز داشته باشدشامل زرد شدن برگ‌ها یا پژمرده شدن گلبرگ‌ها است. همچنین اگر متوجه شده اید که اندازه بوته رز شما از ظرف خودش بیشتر شده است نشانه تغییر گلدان است. از آنجا ساقه را وارد کنید و خاک را محکم ببندید تا گل شما پایه خوبی برای رشد داشته باشد.

در این شعر شاعر از نماد گِل و گُل بهره برده و تلاشش بر این است انسان را به انتخاب هم‌نشین نیک ترغیب نماید. چه گل‌های تازه بریده شده را ترجیح دهید یا یک مجله خبری کتاب گل زیبا در گلدان هر دو راهی عالی برای اضافه کردن عطری سبک و روشن‌تر کردن فضای زندگی شما هستند. هنگامی که نکات اساسی را رعایت کردید و برنامه مراقبت از گیاه خود را ایجاد کردید، باقی چیزها آسان میشوند.

شرایط نگهداری گل رز

توسط گلستان

گلستان عبدی